2012. szeptember 24., hétfő

Levendulás

Nyáron valahogy testületileg rákattantunk a levendulákra. Mindenhol kiszúrtuk, szagolgattuk, gyűjtöttük, préseltük, könyvjelzőnek használtuk, folyton elszedte az összes levendulámat, úgy kellett dugdosnom előle.

Aztán nyár végén fedeztük fel ezt a mesekönyvet, amiben szintén van egy levendulás mese, imádta azt is.

Eddig sok extrémitás nem jellemezte Bobókám táplálkozási szokásait, nem evett kovászos uborkát wasabival, nem tömte kétpofára a nyers fokhagymát, nem ropogtatott mustármagot korainderrel (hello, Simi :)), nemigen távolodott el a vajas kenyér szalámival földhözragadt világától, de most felvett valamit a tányérjára: a szárított levendulát...
Kaptunk egy levendulás mézet, amin volt egy csokor kívül az üvegen. Fellógattam a konyhában lévő varrógép gombjára, tök szépen öltöztette, gondoltam, jól mutat. Mígnem a kis kecském elkezdett rájárni, minden este leveszi onnan, elhurcolja az asztalhoz, és megeszik belőle esténként két-három szál virágot. Megkóstoltam én is, szó ne érje a ház elejét: keserű, mint a fene. A sajtot nem eszi, a gyümölcsöt nem kóstolja meg, a túrót nem hajlandó kipróbálni, de a szárított levendulát imádja. Ígértem neki levendulás limonádét, hát, kíváncsi leszek.

7 megjegyzés:

  1. :-D Küldök egy recit, nagy sikere lesz nálatok (án a világért nem készítenék levendulás sütit, de hát ahány ház...:-D)
    http://limarapeksege.blogspot.hu/2010/09/segitsuti-linzerszivek-levendulas.html

    VálaszTörlés
  2. Én ittam már levendulás limonádét, stílszerűen Tihanyban :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem barátnőm csinált limit, elég keserű, de egyébként is terveztem csinálni, nincsenek illúzióim h meg fogja inni.
    Zsu, nem tudok sütni....

    VálaszTörlés
  4. ??? A múltkori mézeskalácsot, amit Bobek megrágott, azt nem te sütötted??!! Levendulásat nem vagyok hajlandó sütni, szóval ha ilyet szeretne enni Bobó, akkor mással kell egyeztetned :-) Viszont a gnocchi után megtanítalak linzert is és mézest is sütni! Pofon egyszerű, meglátod! Én szaggatni utálom, pedig vannak szép kis formáim, viszont van lekvárral együtt sütött verziós linzerem is, ami tényleg energia- és időhatékony :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://mohakonyha.blogspot.hu/2012/09/mezeskalacs-sutes-mohaval-es.html :-D

      Törlés
  5. én egyszer porcukorba tettem, mert állítólag finom felhasználni,
    hát nem volt az
    ráharapva, mintha szappan, brrrr
    nem bírom

    mint arcszesz


    lehet férfiasodik bobmester?:)))

    VálaszTörlés
  6. Amit én ittam, abban kb nem is lehetett érezni a levendulát, sőt, a citromon és az édességen kívül semmit, amit én spec nem bántam. Finom limcsit ittam, de mégis elmondhatom magamról, h levendulásat. Gasztrokool.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?