2012. február 14., kedd

Farsangi találós kérdés

Budapesti állami bölcsőde.
Hideg, téli csütörtök délután.
Kilenc plusz nyolc gyerek jelmezben lődörög az egybenyíló csoportszobákban, várják a szülőket.
Leültetik őket a földre, ott kuporognak törökülésben.


A szülők csillogó és fátyolos tekintettel fogadják a látványt, majd leülnek a részükre odakészített kispadra, előveszik kameráikat, fényképezőgépeiket, és megörökítik, ahogy a kis porontyok megmutatják, hogyan terítenek meg az uzsonnához, ami ezúttal természetesen édesség és sós ropogtatnivaló falatkák.



A tányérkáikra kiporciózott nassokkal való telítődés után felállnak asztalaiktól, a piszkos holmit a helyére teszik, majd gondozónőjükkel elvonulnak egy közös mondóka-bemutatóra. A történetnek ezen a pontján egy kis fickó lemorzsolódik. Miután végigmondták a négy-öt darabból álló tudományukat, Halász Judit lemezére őrületes táncos-zenés mulatságba kezdenek, kivéve a lemorzsolódott egyet, aki ennél sokkal egyhangúbban ütötte el a farsangi mulatság szűk egy óráját, és leszámítva néhány kényszerített elmozdulást, egyetlen dologra fordított gondot, igaz, arra alaposan!
Kérdés: mivel telhetett ez a szűk egy óra és ki lehetett az egy, aki nem vett részt sem a közös sugibugizásban, sem a közös táncikálásban?

Nos, természetesen a kis Bitiboti volt az, aki háromnegyed órán át, három helyszínen fogyasztotta el az összédesség szerintem ötven százalékát.

1. helyszín - ez a hivatalos helye
"Ha ezt megettem, megyek mondókázni, Mam!" - lódította.

2. helyszín
"Ezt még megeszem, utána megyek táncolni, Mam!" - hitegetett.

3. helyszín
"Ezt a néhányat még megeszem, és megyek játszani!" - kamuzta. Innen nézte végig ahogy a többiek előadták először a közös mondókáikat, majd ahogy táncoltak Halász Juditra, és közben végig okoskodott, járt a szája, figyelt, és evett, evett és evett.




Na, jó, néha ivott is.


Egy percre sikerült kirobbantanunk...


... de csak azért, hogy utána a negyedik helyét is elfoglalja, és harapjon még néhány falatot.

4. helyszín



Itt már annyira kétségbeejtőnek tartotta a helyzetét, hogy kuporgatni, számolgatni kényszerült, hogy még mennyi puszedli maradt neki. Nos, kinek mi a szórakozás: a többiek táncoltak, ő számolt vagy tíz percig.




Apukájának - akinek az életben nincs vágás az arcán - is ígérgeti, hogy "még ezt megeszi, és már megy is játszani".



Anyukájával egy kis morgás, bohóckodás.


Majd végre az ő gyomra is megtelt, és önfeledt gyurmázásba kezdett a többiekkel.



Természetesen piszkos nem maradhat a kéz: "Ezzel a fejemen, nem tudok kezet mosni, Mam!"- felkiáltással füleit a csempére vetve látott neki a nagy feladatnak.


"Hohó! Még egy utolsó körre benevezek" - gondolhatta. Helyet foglalt hát, már csak egy kisfiú lézengett a csoportban, mindenki más elszivárgott, korgó hassal mégsem mehettünk haza. A repeták repetája következett ezután.


4. helyszínen 2. alkalommal


A képen látható zacskót ráadásul haza is kellett hoznunk, Ibolya néni ránk tukmálta, talán megsajnálta volna?
Hát, így telt a kis Gombócom első igazi farsangja. Büszkeségem volt, röhögtem rajta nagyon sokat, élveztem minden pillanatát, annak ellenére, hogy kihúzta magát minden alól, élvezte a többiek társaságát, jó volt osztozni vele a bölcsis fílingben.



19 megjegyzés:

  1. Ha nem valami állattal a kezében szöszölt, akkor nem ér a kérdés!!! :) Hópárducát rakosgatta? Gyűrűsfarkú maki farkára bölcsistársainak hajgumijait ráakasztotta? Sorrendbe tett néhány vadállatot?

    Amúgy majd szólj, h ne felejtsek el a bölcsis videóról mesélni :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem egyszerűen elmosogatta a piszkos tányérokat, poharakat, hm?

    VálaszTörlés
  3. Szerintem Bobó fényképezett!:)Én egy régi zug olvasód vagyok,nagyon szeretem a blogodat olvasgatni.Remélem nem gond?Üdv.Piroska

    VálaszTörlés
  4. ha nem az öledben ülve zokogott, ahogy ezt Dina tavaly a purimi műsorukon tette, akkor már jó ;)

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Szerintem sütizett és megkínálgatta vele a lovacskákat is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is bevizsgálta az összes kekszet (ahogy a mézeskalácsokat :-)

      Törlés
  7. Nálunk zártkörű a farsag :( Szülők nem mehetnek :(((

    VálaszTörlés
  8. Ez kérdés?!?!?! Pakolgatta az állatait. És a célszemély Bobó :DDDD

    Dorkáéknál ma fényképezés volt. Az is izgi buli! :D

    VálaszTörlés
  9. ha valami állattal játszott volna, az túl egyszerű lenne... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Állatozott, evett, nekem is ezek jutottak először eszembe vagy még az hogy wc-n ült? :-)

      Törlés
  10. Imádom ezt a beszámolót!!!
    Láttam egy bocijelmezes anyukát, van egy kiváló kecskejelmezem, ha érdekel megkaphatod, az ovis farsangra. :)

    VálaszTörlés
  11. Jajj de sok a közlendőm!!!!
    - Ugató köhögés a videón a háttérben... zene füleimnek mindig, ha én is meghallom.
    - Ahogy a farkincáját csavargatja Bob, az haláli!!
    - Ki az a tarkatehén????? omg
    - Bobó zokni-szandi kombója kész :))))))
    - épp ma kaptam a hírt, h hétfőre vinnünk kell rágcsit, asszem sajnálom a Nyuszi-csoportot, ha Lilkó rászabadul a svédasztalra.
    - Továbbra is nagyon ki vagyok borulva, h mi nem mehetünk be a farsangi mulatságra :(((
    - szuperszuper első farsangnak tűnik, éljen!!! Éljen Bobó :)

    VálaszTörlés
  12. hát én istenien szórakoztam, de úgy látom, ti is :)))

    VálaszTörlés
  13. Rendesen megható, ahogy ezek kis emberpalánták mulatoznak! Milyen ügyesen megterített Bob! Szuperek ezek a bölcsis nénik és szuperek a gyerekek is :-) Mindegyik gyerek 3 év körül van? Némelyik olyan nagynak tűnt a videón!

    VálaszTörlés
  14. Ahh, tudtam, hogy összeszedte a maradékot :) Annyira jóízűen eszeget, imádom, ahogy nyammog. (Zalán dettó, ma beszéltem épp bölcsis nénivel, hogy minden gyerek jóevő és repetáznak, de Zalánon nem lehet túltenni. Háromszor eszik és mindig ő az utolsó az asztalnál :))

    VálaszTörlés
  15. annyira kemény, hogy már ilyen önállóak, nem? Hogy ismerik a rendet a bölcsiben, terítenek, jönnek-mennek, hogy vannak szülőtlen ügyeik, engem ez úgy lenyűgöz.
    Judit, szemétség, hogy nem mehettek :( Nálunk chanukakor volt műsor, nem tudom, lesz-e purimkor is. Akkor Júda beteg volt persze, de úgy csinálták, hogy reggel volt a műsor, és utána ott az egész nap mulatozni a gyerekeknek szülőtlenül

    VálaszTörlés
  16. Zsófi, nagyon! Én annyira tisztán emlékszem, amikor mentünk bölcsit nézni nyáron, meg amikor volt a beszoktatás, hogy én ámulva figyeltem, hogy mennyire önállóak a gyerekek, teszik a dolgukat, mennyire cukik, mennyire magától értetődően mennek szalvétáért-törlik meg a szájukat-dobják ki a szalvétát a kukába, meg még ezer ilyen apróság. Most meg azon ámulok, hogy Lilkó hogy betagozódott ebbe a kis társadalomba, tudja a dolgát, stb. Azért meg külön boldog vagyok, h ezt nem úgy érték el, h "betörték" vagy uniformizálták volna, hanem természetesen, kedvességgel, stb. Tényleg lenyűgöző, nagyon betaláltál most nálam ezzel a kommenteddel, jó értelemben :)

    VálaszTörlés

Mit szólsz?