2010. július 11., vasárnap

Külön Nagymamámnak*

*és Judit is értékelni fogja. 

Szóval Nagymamámnak, aki számtalan körben kezdeményezett velem meddő vitát arról, hogy mikor kell elkezdeni a bilire szoktatást. Nagyon nem értettünk egyet és mindig emelkedett vérnyomással zártuk a beszélgetést-legalábbis részemről. Legutóbb akkor merült fel a kényes téma, mikor Nagymamám meglátta itt a blogban a videót, arról hogy Bobó egyedül iszik pohárból és telefonban közölte velem, hogy ő sajnálja szegény gyereket, mert :
 "olyan nehéz lehet az a pohár és még tej is van benne!!!!!",
"irreális dolgokat vársz el ettől a gyerektől, anyukám",
"szegénynek még a lépcsőn is egyedül kell felmennie", 
"mindig elfelejted, hogy ez a gyerek még csak tizenöt hónapos, nem szabad ilyen dolgokat csinálnia!"

Ezek után kicsit félve, de megkérdeztem, hogy szemben a fentiekkel viszont szerinte már bilibe kellene kakilnia?!?!??!!?! A válasz rövid és határozott igen volt. Ezúttal nem bonyolódtam érvelésbe, csak elhümmögtem egy ahá-t. Nagymamám pedig véleményét megtoldotta azzal, hogy már egyenesen le is késtem arról, hogy Bobó valaha bilire szokjon, mert már túl nagy hozzá. Régesrég el rá kellett volna szoktatnom, ezek után már nem fogja tudni mire való az, mit várok tőle. 

Na, továbbra sem értünk egyet, de Drága Imádott Nagymamám, ha olvassátok a blogot, ezt kapd ki:

Ma először elővettem a -nem mellesleg tőle kapott - bilit és ráültettem. Közben meg persze mondtam a körítés-szöveget mellé. Itthon medencézett ugyanis az erkélyen és bár pisilni kijön belőle (szőnyegre, parkettára), és tudja is mit jelent a pisilés (még mondja is, hogy psssss), gondoltam teszünk egy próbát. Szívesen ráült, de persze se nem ücsörgött ott hosszasan, se nem kakilt/pisilt bele, viszont nagyon tetszett neki, ide-oda hordozta és folyton ráült meg felállt róla.



A továbbiakban a mai itthoni "szegény ember vízzel főz"-jegyében telt medencés délelőttünkről közlünk fotókat. Kicsi az erkély is, a medence is, de szerencsére a gyerek is, úgyhogy őt cseppet sem zavarta. Sőt.



Hát így.

8 megjegyzés:

  1. Én nem húzom fel magam a bilitémán, mert a büdös életben nem győzzük meg egymást az anyósommal és a nagymamámmal. Anyósom vett bilit, de megmondtuk, hogy marad ott náluk, mert terveink szerint WC szűkítőzni szeretnénk majd ha odajutunk. Természetesen ha nem sikerül akkor marad a bili, de az eszményi az lenne ha egyből szűkítőre szokna, hisz minek rászoktatni a bilire majd onnan át a WC-re ha mehet egy lépésben is. Igen, tudom rengeteg gyerek van akinél ez nem megy, meg pisilni meegy a WC-be, de a nagydolog csak bilibe, v. fordítva. De sok gyerek van akinél meg működött a csak szűkítő dolog.
    Szval, emiatt én nem is akarom még mutogatni neki a bilit.
    Engem nem érdekel ki mit mond, de addig amíg D jeleket nem ad (és nem ad még), hogy őt ez érdekelné (mutatja, hogy pisilt, kakilt, érdekli a WC, stb,stb. egyiket sem teszi) addig nem erőltetünk semmit. Kb. jövő nyárra saccolom ennek az eljövetelét. Addig meg károgjon mindenki aki akar. Bugyipelus éljen-éljen. Végre nem szenvedés a pelusozás.
    Amúgy van egy mondás:
    "ha kettőnél kezded háromra végzel, ha háromnál kezded háromra végzel" Ergo aki korán kezdi kb. ugyanaddigra jut a teljes sztisztaságig mint aki egy kellően érett gyerekkel próbálkozik aki napok-hetek alatt villámgyorsan összehozza a dolgot.

    Jancsi

    VálaszTörlés
  2. Príma, látom már, hogy mi lesz a hozzátáplálás után a következő vita a családban, a BILIIII.
    Édes a gyerek az erkélybícsen!
    Ölelés:Kriszta

    VálaszTörlés
  3. nálunk 2 katasztrofális szobatisztasági kísérlet után pszichológus azt mondta, hagyjuk békén. Bejött. 2szeresen is: Dina 2 hónap múlva önként a szobatisztaság útjára lépett, másrészt mindenkinek be lehetett ezzel fogni a csőrét. Ha a pszichológus mondta, akkor nem szabad felhozni sem a témát :)

    VálaszTörlés
  4. Azonos a véleményem az előttem szólókhoz, azaz egyik lányomat sem erőltettem. Az idősebbnél elővettem a bilit, és időnként elmondtam mire kell használni, emellett bizony minden alkalommal bejelentettem, hogy én most megyek a WC-re. Ő pedig jött és nézett. Vicces volt, de bevált. Egy idő után magától óhajtott pisilni, de azonnal a WC-be, így a bili 1-2 alkalommal lett használva. Rögtön a szűkítő lett a nyerő, és mindez 2 évesen egyik napról a másikra. A második lányka már a nővérét követte, és másfél évesen lett szobatiszta.
    Nem kell túlparázni, ahogy Te sem teszed, és a lányok is mondják. Jön az majd, ha egyébként tudja, és miért ne tudná majd Bobó, hogy bizony a "nagyobbak" már nem pelust hordanak...:-)
    Bobó láthatóan tök jól érzi Magát az erkélyen, kell ennél több? :-)
    Egyébként nálunk detto ez a strand a héten...

    VálaszTörlés
  5. Még a végén rákap, aztán meglepődünk. Hosszan fog üldögélni, és órákig nézegeti a pocket böngészőjét a bilin Bobó :)))))))

    VálaszTörlés
  6. Most megint írtam és nem jelent meg...
    Naszóval:

    még a végén rákap, aztán meglepődünk. Órákig fog üldögélni rajta, és a pocket böngészőjét nézegeti majd Bobó a bilin :)))))))

    VálaszTörlés
  7. Én ezt a cikket küldtem a Családnak, mikor már nagyon ostromoltak, szerintem tök jó:
    http://www.harmonet.hu/csalad_otthon/13523-bazinagy-bili-buli-10-lelekgyilkos-tiltas.html

    És szerintem Csilla utolsó mondata nagyon igaz, Gergőnél legalábbis abszolút így volt, jó persze már volt matrica ragasztás a wc-re korábban is /nekünk olyan wc deszkánk van, amiben van gyerekdeszka is, azt használja Gergő, nem a bilit/, de nem sokkal 3 éves kora után egyik nap még volt rajta pelus, következő nap pedig a HeimPalba kontrollra már kisgatyában jött, egy hét múlva már éjszakára sem kellett és kész, ennyi volt a szobatisztaság "probléma". Az idősek szerint hű de későn, de pl a bölcsis gondozónénik meg azt mondják hogy iskolapélda, hogy tényleg megérett rá agyilag, szervileg és kész, csinálja, tudja.

    És ha már bili, szerintem csak a fürdőszobában használjuk, ne legyen játéktároló belőle :-D és ne ücsörögjön és kakáljon a gyermek mondjuk a kedvenc rajzfilme közben a nappaliban, de ezt nem olvastam sehol, csupán az én magánvéleményem.

    Na de a lényeg, hogy imádom Bobó medencés képeit és hogy tökéletes a kis strandotok az erkélyen!!! Az előző témához kapcsolódóan pedig még annyit, hogy amúgy fantasztikusan ügyes hogy kijön a medencéből pisilni /az meg hogy a szőnyegre, hát :-D :-D :-D/.

    VálaszTörlés
  8. Én csak a saját legfrissebb tapasztalatomat hadd mondjam (ahhoz, hogy amíg nem szól, nem mutat, nem erőltetjük):
    amióta pucéran rohangál a kertben, pontosabban rohangálás után felül a székre (párnára persze), megkértem, hogy szóljon, ha kell pisilni. Aztán helyesbítettem, hogy mutassa meg, merthogy ugye beszélni még nem tud, psssss-t sem.
    Megmutatta. Kétszer. Egyszer vaklárma volt. Ugyanis az kakára sikerült.
    De megmutatta.
    És tegnap vettem egy bilit....
    Nem erőltetek én semmit, de kérdezem, és ha mutatja, akkor megpróbálkozunk ezzel (WC-re még nem akarok rohangálni vele, még ha jó lenne az egyből odaszokás, akkor sem).
    Ami viszont megváltozott: most azonnal mutatja, ha ment a pelusba valami (ha meg rákérdezünk,különösen.)
    Szóval hátha, de vicces lenne, ha 1-2 hónap múlva nem kellene pelenkázni.
    De ha kell, az sem baj.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?