2011. március 21., hétfő

Festegető

Az első
Hogy szerény létszámú, de megbecsült közönségünket el ne ijesszük, előre megígérem, hogy nem fogom a gyerekem minden egyes tollvonását rátok tukmálni, büszkén hirdetve, hogy lám, milyen szép tehenet, szamarat, bikát tud rajzolni, miközben három felismerhetetlen vonal árválkodik a rajzlapon és bókokra sem fogok feleslegesen utazni, de azért az első festménye, már csak az elsősége okán létjogosult egy fotó erejéig. 

A mű egy hete készült, egy bábszínházi műsor után lehetett festegetni. Mivel nem egy nagy kézműves-virtuóz, a rajzolás, nyomdázás, gyurmázás nem igazán mozgatja, nem hittem, hogy érdekelné, de Botond valahogy odaszabadult a nagyok közé, ecsetet ragadott és mint aki régóta tudja, hogy kell festékbe és vízbe mártogatni, majd pacsmagolni, elkezdett festeni. Ez lett belőle. Nem szóltam bele, teljesen magától csinálta. Szerintem tök ügyes, tiszta vidám és jól kitöltött lett a rajza. 
A szombati zsúrra egyik vendégünktől -nem teljesen véletlenül- tempera-készletet kaptunk, úgyhogy ma is alkottunk és nem mondom, hogy a citromsárga tégely nem lett pl. merőben fekete, de azért kezdetnek elég ígéretes volt Bobókám teljesítménye. Lehet, hogy fel tudja sorolni a repülni nem tudó madarakat vagy a tejtermékeket, de rajzolni (és semmi más kézműves dolgot) nem tud.


A készlet
A mai

Nem csoda, hiszen én sem, úgyhogy nem is erőltetem a kreatívkodást. Csináltam már neki gesztenyefigurát, gyurmázásban elég jó vagyok (bár sólisztgyurma készítésére még nem vetemedtem) és nyitott vagyok a fejlődésre, viszont nem vagdosunk, nem ragasztunk, nem fogunk fogpiszkálóból istállót eszkábálni, nem fogunk soha nemezelni vagy dekupázsozni, nem vagyunk egy kreatív, fürgeujjú család, de próbálkozunk. Most épp a festéssel.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon klasszak, ráadásul Olivérnek is nagy örömet okoz majd, ha megmutatom neki, hogy már Bobó is... :-) Tudod, még mindig emlegeti, hogy Bobó nem akart vele rajzolni.. (írni)... :-D

    VálaszTörlés
  2. "Fürgeujjú család", hát ezen jót röhögtem. Egyébként meg szuper jó kis festmények ezek. Ami meg nem megy, majd megtanítják rá az oviban! :-D Amúgy Rékám is átfest a tégelyek között! :-D Bobó mai festménye pedig szerintem kifejezetten jól néz ki! :-)

    VálaszTörlés
  3. Sztem nagyon jók a festmények, tó, föld, naplemente, meteor... Fürgeujjak kinőnek majd a technika házifeladatoknál. :D

    Jajj, félek nekünk is bele kell vágnunk valamiféle pacsmagolásba. :)

    Már megijedtem, amikor elkezdtem olvasni a mondatot, hogy a fogpiszkálós nekünk szól a süninkre :)

    VálaszTörlés
  4. Dia, ne idegelj...ha nem jött volna még le, nem vagyok irigy típus!

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy már elő is került az ajándék, és nagyon jó színeket kevert(etek) ki - jobb alul az a mályva nekem pl nagyon tetszik.
    jó festegetést!

    VálaszTörlés
  6. ha ez a kép egy menő galériában lenne kiállítva, volna olyan elvetemült, aki százezreket fizetne érte.láttunk már ilyet.
    Bobóapu

    VálaszTörlés
  7. Őszintén, én fázom ettől az időszaktól. Én se vagyok egy kütyüsztár, és irtózom attól, h ezektől a pacsmagolásoktól, gyurmázásoktól, farigcsálásoktól és mindentől (is) mocsok és kupi legyen mindenhol. Semmi kedvem hozzá, az alkotás folyamata is hidegen hagy, akkor már inkább az állatkert.
    Szégyen.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?