2010. augusztus 28., szombat

...the show must go on...

Képtelen vagyok leütni az első betűt. Mióta Öregapa meghalt, sok vidám dolog is történt Botond körül, de nem tudom lejegyezni ide. Úgy érzem, ha tovább írom a blogot, akkor úgy megy tovább az élet, mintha mi sem történt volna. Valaminek vége bennem és még nem tudom, hogy mi lesz eztán. Hogyan tovább, fogalmam sincs.
Nem tudom hinni, ami történt. Hogy lehet egyszerre igaz rám a boldogság, amit Botond naponta rám zúdít és a mérhetetlen fájdalom, amit érzek, ha Öregapára és a többi szerettemre gondolok. Hogy kerül a neve egy keresztre, amit a földbe döftek ? Hogy lehet, hogy egy koszorú szalagján keresztül kell üzennem neki? Mit keres a gyűrűje, az órája nálam? Hova lett Öregapa? Néha pedig olyan, mintha soha nem is létezett volna.
Tegnap volt a temetés. Rettegtem tőle és vártam egyszerre. Alig tudtam sírni, pedig szerettem volna. Nem tudtam bevonódni, valami nem engedte. Kevesen voltunk és méltatlannak éreztem az egészet, pedig szép, egyszerű temetés volt és (majdnem) mindenki ott volt, aki számít.  Jó lenne, ha valaki pontosan ugyanazt érezné, mint én, pontosan ugyanazokat az emlékeket őrizné róla és minden este egymást átölelve sírhatnánk, de végtelenül magányosnak érzem magam ebben a helyzetben, egyedül kell megoldanom ezt a dolgot.
Most először veszítettem el valaki hozzám közel állót. Nem értem. Az egészet nem értem, nem fogom fel, nem tudom megszokni, nem tudok vele mit kezdeni, csak ténfergek, lézengek a lakásban, minden kevésbé lényeges és mindent áthat az, hogy elveszítettem őt. Rettenetes ez az egész. Nem olyan, mint előtte képzeltem. Régen úgy hittem, hogy egyszerűen csak szomorú az ember. Mennyire nem. Az érzelmeknek annyira összetett, elmondhatatlan, leírhatatlan, felfoghatatlanan képtelen egyvelege ez, amit évekbe fog telni kibogoznom. Nézem a képét és nem hiszem el, hogy meghalt. Ahogy azt sem, hogy valaha létezett. Hogy lehet ez...?
Nem akarom, hogy a Nap ugyanúgy keljen fel  mint tegnap és az élet menjen tovább. Azt akarom, hogy egy kicsit igenis álljon meg az élet. Álljon meg egy kicsit minden. Napok óta ismételgetek egy sort magamban, aztán ma végre eszembe jutott rákeresni. Íme egy vers, ami a szerelmi szálat leszámítva hűen kifejezi, amit én érzek. A filmrészlet pedig itt.

Funeral Blues

Stop all the clocks, cut off the telephone,
Prevent the dog from barking with a juicy bone,
Silence the pianos and with muffled drum
Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead
Scribbling on the sky the message He is Dead.
Put crepe bows round the white necks of the public doves,
Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West,
My working week and my Sunday rest,
My noon, my midnight, my talk, my song;
I thought that love would last forever: I was wrong.

The stars are not wanted now; put out every one,
Pack up the moon and dismantle the sun,
Pour away the ocean and sweep up the woods;
For nothing now can ever come to any good.

W.H. Auden

Tegnap rekkenő hőségben, szélcsendben zajlott a temetés; miután hazaértünk, estére elromlott az idő, vihar tombolt. Talán az utolsó meleg nyári nap volt a tegnapi. Lassan beköszönt a borús ősz. Azt hiszem ez nekem most így jó.

Blogügyben pedig igyekszem hamar nagy levegőt venni és ott felvenni a fonalat, ahol letettem, de egyelőre nem megy. 

10 megjegyzés:

  1. Virág! Nem mondom, hogy tudom mit érzel, mert senki nem érez soha úgy, mint valaki más. Ha érted mire gondolok. Minden nap többször benéztem Hozzátok, hátha...de tudtam szinte biztosan, írni nem fogsz a napokban, és meg is értem.
    Most azért jöttem így fél tizenegy tájban, hogy megkérjelek: Írj!!! De látom, közben megtetted, még akkor is, ha inkább csak jelezted megvagy még...
    Tudom sablonszöveg, és fáj is kimondani, de az idő tud csak segíteni abban, hogy újra legyen kedved lejegyezni Bobó kalandjait, és a Te gondolataidat. Új dimenzióba kerül minden az életedben, hiszen Belőled ment el egy darab, és ez nem túlzás, de mégis több lettél attól, hogy Öregapa távolabb költözött, ám sok mindent hagyott itt Számodra, amit eddig is tudtál, de most fogod felmérni méginkább mennyi mindent.
    Együttérzek Veled teljes szívemből!
    Várlak vissza, de ezt valóban Neked kell megoldanod! Menni fog, ez biztos!

    VálaszTörlés
  2. Nehéz ilyenkor bármit írni ami nem közhelyes, mert annak hangzik az is hogy lélekben Veled vagyok, pedig szívből írom és az is hogy tudom mit érzel, pedig ugyanazt nem tudhatom és hogy kapaszkodj Bobóba, de tudom hogy még Ő sem tud segíteni ilyenkor. Hidd el teljesen normális ahogy érzel és csak az idő segít majd picit, légy türelmes Magaddal! Sok puszi Nektek!!!

    VálaszTörlés
  3. :-((((((Annyira sajnálom!Méltó vagy Nagyapád emlékéhez...ViniAndi

    VálaszTörlés
  4. Jajj ez a vers... Asszem, tudom, melyik sor volt a fejedben..

    Írhatom a legmorbidabb dolgot? Irígyellek kicsit néha. Ugye érted?
    puszi

    VálaszTörlés
  5. Juditom, az első sorára emlékeztem, az ugrott be, azt ismételgettem magamban folyton. Nem tudnék egyet kiválasztani annyira gyönyörű.
    Azért irigyelsz, mert eddig nem halt meg senkim? Ha nem, akkor nem értem mire írod!
    Andrea: imádom írni a blogot, szóval lesz folytatás, de olyan jól esik amit írsz (máskor is)!!!
    Szilvi, neked is!!!!!! Köszönöm szépen!!

    VálaszTörlés
  6. Azt hittem, a 3. vsz 1-2. sora volt, nekem az maradt meg nagyon. Emlékszel, h ezt a verset meg kellett tanulnunk? Mennyire nem értettük akkor még!
    Hogy irígyellek, azt nem pont arra írtam, amit mondasz, bár írhattam volna arra is, hanem hogy minél szorosabb valakivel a kapcsolatod, annál inkább fáj az elvesztése, és ez most nagyon fáj neked. Magáról a kapcsolatotok szorosságáról árulkodik és ez az irígylésre méltó, hogy ennyire szerettétek és értettétek egymást és ennyire nyitottak voltatok egymás felé. És nincs rá jó szó, bocsánat, h ezt írom rá, de valahol "megéri" ez a nagy fájdalom, ha cserébe ott van a köztetek lévő kötelék. Hogy egy másik nagy klasszikust idézzek (Anne Shirley), megéri a huppanás a szárnyalásért cserébe, és ha a huppanást csak úgy lehet elkerülni, h nem marad más se, akkor inkább a huppanás... Nem?

    VálaszTörlés
  7. Juditnak üzenem így ismeretlenül, hogy ez az utolsó mondat mennyire igaz, köszönöm hogy leírtad!!!

    VálaszTörlés
  8. Nem én, a jó öreg Anne Shirley :) De tényleg nagyon igaza van!!

    VálaszTörlés
  9. Jutki: értem, és tényleg nagyon kötődős-ragaszkodós vagyok és azt hiszem az egész családom (apámékat leszámítva) ilyen, imádom őket rettentően. Na, de azért te sem panaszkodhatsz ezügyben! És természetesen: inkább legyen szoros kapcsolat és járjon nagyobb fájdalommal, mint fordítva.
    Mikor mondta ezt Anne, mikor Matthew meghalt vagy tök máskor??

    VálaszTörlés
  10. Nem, tök máskor mondta, vmi kis csínytevésekor, ami után a legmélyebb kétségbeesésbe zuhant szokás szerint. :) (Marilla persze nem értett egyet, ő sem szárnyalni, sem huppanni nem szeret.) Csak bennem ez már sok-sok éve megragadt és alkalmazom az élet minden területére.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?