2011. augusztus 6., szombat

Ki kicsoda és hol járunk?

A freudi szabad asszociáció módszerét alkalmazva, analitikus és szimbolikus jelentéstulajdonítások lehetőségét fellibbentve, olyat játszottunk hazafele az autóban, hogy ki milyen állat lenne. Az előzmény az, hogy Bozsokon egyik nap miután Bálint büdösen jött haza a lovaglásból, Bobó heherészve elkezdte "büdös bölénynek" nevezni. Szóval.
- Mama, Te egy félős zebra vagy. (Hiába erőltettem a kecses gazellát.)
- Bálint egy büdös gnú.
- Apa egy félős mammut. 
- Zsuzsa nagyi egy tehén. Tarka tehén.
- Hugi egy kis teknős. Olyan irinyó-pirinyó, mint egy kis tojás.
- Áki egy büdös sas. 
- Ákos Papi egy büdös oroszlán. (Őt nem is én kérdeztem, de számomra mindig meglepő módon teljesen számon tartja őt.)
- Én pedig egy kicsi aranyos panda vagyok. (Ma reggel kapott egy pandát, amit csak este engedett el, amikor megkapta az apjától a beígért új Bagirát.)
Tudom, hogy ezeknek a válaszoknak még nem kell(ene) jelentőséget tulajdonítanom, de nem tudok kibújni a bőrömből.
Hát így. Itthon vagyunk. Keddig. Akkor még továbbállunk öt napra. Egy nagyon fontos út lesz, afféle El Camino. Aztán már majdnem ősz, és nyakunkon a szeptember hetedike, meg az új életünk. Közben belül pedig, úgy érzem, gyarapszom és haladok.

Mai meglátása szerint én egy büdös szamár vagyok, apja egy döglött elefánt, ő maga egy  kisegér, Öcsi büdös teve, Erzsi egy hosszú kígyó, Áki egy büdös liba, Zsuzsa nagyi egy döglött szamár, Hugi egy ekkora kis nyúl, Bálint egy döglött malac, - kérdezem Terka nagyit, őt nem tudja, Pétert sem tudja. Bence meg egy nagy hatalmas döglött beluga.

7 megjegyzés:

  1. Lehet tudni milyen fontos út?!!?!?!?

    VálaszTörlés
  2. Zsuzsa nagyi = tarka tehén
    Az imádott tarka tehén...
    Örülök, hogy gyarapszol ás haladsz ( legalább te) !
    Ölellek benneteket:KK

    VálaszTörlés
  3. A fél család "büdös"! :-D
    Hú, tényleg az komoly amit Kriszta ír, hogy a Nagyi az imádott tarka tehén... :-)

    VálaszTörlés
  4. Igen, ezen én is gondolkodtam, pláne, mert tart anyukámtól, és nem olyan tisztán egyértelmű a rajongása érte, mint mondjuk tesóim iránt.
    KK: Popper Pétertől olvasd el a Lélekrágcsálókat, fantasztikusan jó!!!
    Csilli, mindent a maga idejében :) De ne nagy dologra gondolj, kis lépés az emberiségnek, annál nagyobb nekem, ha csak vissza nem mondom, de most Popper hatása alatt állok és ő azt mondja mindig, hogy menjünk szembe a félelmeinkkel, úh sztm meglépem.

    VálaszTörlés
  5. Á,,, értem. Ez olyan lesz, minthogy pl. én felülnék egy lóra?!!!

    Ja, OFFolok: ezt ismered???? http://www.konyvkolcsonzo.hu/

    VálaszTörlés
  6. Csilli, inkább pszichológiai helyzetekről van szó, amiktől félünk, kerülünk, dolgunk van vele. Popper azt mondja, ezeket nem lehet fejben megoldani, muszáj szembemenni velük és megélni őket, mert nem a félelmünk tárgya teszi tönkre az életünket, hanem a róla alkotott (téves) kép a fejünkben. Bölcs, mi? :)

    VálaszTörlés
  7. ja,értem. akkor ez valami emelkedettebb lesz. kíváncsian várom.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?