2012. május 11., péntek

Hiszti,mesék

Houston, baj van.
Bevallom, hogy párszor már jól esett volna, de hosszú hónapok óta húztam-halasztottam a dolgot. Ismerve Botond fiam kényszeresbe hajló személyiségét, tudtam, hogy ha egyszer, egyetlenegyszer belekezdek, nem lesz megállás, és akkora öngólt rúgok, mint még soha. Hát, ami késik, nem múlik.
Csak magamat hibáztathatom, mert már annyira gyűlöltem az állat- és mesehős-kérdezést reggelente, hogy egyik nap megtörtem és tudván, hogy egy függőséget legkönnyebben egy másik függőséggel lehet megoldani: mondtam Botondnak fejből egy mesét.

Lenyűgözve, csillogó szemmel, szájtátva, lélegzetvisszafojtva hallgatta.
Súlyos hiba volt. Azóta minden reggel bölcsibe menet mesélnem kell. Múlt hétvégén anyukámra vártunk húsz percet, addig is mesélnem kellett. Ma a Károly-kertbe menet is mesélnem kellett, és a legdrámaibb: ma este fejből kellett mesélnem az esti mesét! Hármat egymás után! Három különbözőt! A legváratlanabb helyzetekben bír előrukkolni az utasítással (Mesélj!), és olyan hangon teszi mindezt, hogy a gyomrom görcsbe rándul. Barkochbára sem volt minden pillanatban alkalmas az agyam, na de komplett meséket megkomponálni a legváratlanabb pillanatokban....?
Mondjuk van egy mesesorozatom a sétáló fákról, amire elég büszke vagyok, de arról a szériáról pont ma állított le hősünk, mert, mily meglepő: állatosat akar hallani.

Hiába a legeslegeslegtutibb dolog, amit szülő tehet a gyerekéért, az a fejből mesélés, nem fehér embernek való feladat ez, én állítom.

12 megjegyzés:

  1. Azért ennél nagyon bajotok sose legyen!!!

    Dorka is sűrűn kéri mostanában. "Anya, ne könyvből, a hajad alól, a fejedből!"

    VálaszTörlés
  2. Húha, de ügyes vagy, ez nekem nem megy. Egyetlen egyszer próbáltam, és nem is a sztori formálásával volt gondom, hanem nem tudtam gördülékenyen fogalmazni, nem jöttek a szófordulatok, sok volt a szóismétlés, stb. Ez annyira idegesített, hogy azonnal abbahagytam ezt a tevékenységet :) Le a kalappal, hogy ezt te tudod nyomni bárhol, bármikor :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rékám, kössz a megerősítést!! Kell :)) Képzeld, én pont ebben meg marha jó vagyok! Egész választékos, kerek sztorikat szoktam kerekíteni, aztán utólag mindig rá is jövök, hol is szól az a mese róla. Érdekes kis műfaj lenne, ha nem kötelességből kellene nyomnom...

      Törlés
  3. Én kitartok még. A gondolattól is begörcsölök én is :)

    VálaszTörlés
  4. Ez tényleg bazi nehéz. Viktornak megy tök könnyen, de ott aztán van minden őrültség abban, amit kitalál, viszont én is szoktam jókat röhögni. Ő mondjuk a könyveket is átkölti és mindenfélét belekomponál, Zalán már mondja neki, ha az eredeti sztorit akarja, hogy: "Apa normálisan meséld! Rendesen!"
    Én azzal szoktam kibekkelni ezeket, hogy azt mesélem el, hogy mit csinált egy kisfiú egyszer vagy aznap és az természetesen ő és egyszer csak rájön és tökre örül, hogy még még. Így könnyebb egy picit. :)

    VálaszTörlés
  5. Én azt hittem Nálatok ez biztos régóta megy, de értem hogy miért húztad ameddig lehetett! Bobánál tényleg nem lehet leállni! :-D

    Nálunk csak néha kérik, akkor Róluk mesélek /de hétköznapokon én unom, hisz mindennap ugyanaz van nagyjából, a hétvégék jobbak, mondjuk Ők nem unják ha ugyanolyan akkor sem/.
    Meg Gergő tűzoltósat akart sokáig hallani, de a lecsúszik a rúdon és szirénázva kimennek és eloltják a tüzet sztereotípiákon kívül és azon kívül hogy beleszövöm hogy Nekik is vannak gyerekeik és várják és hazaér és fáradt, de mesélni kell stb, nincs hozzá fantáziám...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilvi, ez jó :))) Mmint a tűzoltós. Én szeretném ezt, ha nem az lenne téynleg h Bob a legváratlanabb pillanatokban (pl. tömött 7es buszon a 40 fok melegben) támadna le vele...
      És ahogy Diának is írtam, sajnos én nem mesélhetek Bobóról, utálja

      Törlés
    2. ÉS mi van, ha azt mondod a 7es buszon 40 fokban, h bocs, most nem mesélek fejből? Ribillió?

      Törlés
    3. Ujjjujjjj, akkor óriási baj van. De főleg, ha a megszokott szituációkban mondok nemet pl. a reggeli bölcsibe menetkor. Nagyon erőszakos.... hogy kitől örökölte...?

      Törlés
  6. Dina szerencsére nem értékeli a fejből mesélést. Egy időben kellett csak fejből, de az róla kellett, hogy szóljon. Az alteregóját vmi elmeroggyant pillanatomban Didinek neveztem el, így különösen kellemes volt róla mesélni. Júdának Tűzoltó Samről kell mesélni, hát megveszek,mire egy épkézláb mese összejön

    VálaszTörlés

Mit szólsz?