2012. május 16., szerda

Palacsintaparty

Az egész ötlet a Nutellából jött, mert itt áll belőle két üveggel a polcon, és egyik nap múlt héten kiszaladt a számon, hogy "Mit kezdünk ennyi Nutellával? Csapni kéne egy palacsintapartyt!". Kapva kaptunk az ötleten, apropónak itt volt Bobci névnapja, meghívtuk hát a vendégeket (Bobó sorolta hogy kiket), és nekiálltunk palacsintát sütni. Én toltam másfél- , nagymamám és Bálint fél-fél órán át, így a vendégek megközelítőleg két és fél órát vártak három darab palacsintára, ahogy a végén összegeztem a dolgokat. 


Sebaj, amilyen pocsékul sikerült a múlt hétvégi találkozó ugyanebben a felállásban, annyira nyugis és vidám volt a ma délután. Ki érti ezt?


A tuti palacsinta recept végül utolsó pillanatban apukámtól érkezett, mindenki érzéssel süt palacsintát, na én mennyire tudok érzéssel töltött padlizsánt sütni, annyira nem tudok palacsintát. Pontos adagokra volt szükségem, és végre megkaptam! Be is vált, hibátlan palacsinták születtek.

A palacsinta

  • 20 dkg liszt
  • 1/2 l tej
  • 1/2 dl olaj
  • 2 tojás
  • csipet só

Fél óra állás után palacsintánként mokkáskanál olajon forró serpenyőben kisütöttük, kiváló lett.



Bobóci örült az ajándékoknak, most épp azt kurjongatja az ágyból, hogy "Hát, az hogy lehet, hogy nem is apróságokat kaptam a névnapomra?!". Ovi-ügy és Kacagtató könyv érkezett, illetve egy hajtogatós kocka, temperakészlet és krémes. Minden tuti.



Így telt Kisbotond névnapja. Jó volt. Most épp a "mindenes dömpere" mellett áll a nappali közepén és kutat egy ugrókötél után...

16 megjegyzés:

  1. Sok és boldog névnapot Bobeknak :-) Na, palacsintát, én csak és kizárólag szemmértékre tudok bekeverni és sütni (mert az nem volt tananyag) :-P

    VálaszTörlés
  2. Éljen Bobó! Ez egy szuper délután lehetett!
    Anyukád mit esztik? répát mártogat tejfölbe???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aha, csinált magának fokhagymás-sajtkrémes tejfölt és széttépkedett hozzá egy palit. :D

      Törlés
  3. A Nuttelát gyorsan javítsd ki, amíg ide nem ér Judit! :D
    Bobónak boldogságos névnapot! A Kacagtatós milyen?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld, nem tetszik :((( Pedig én vettem.... Elsőre iszonyú béna, ami azért is kva nagy kár, mert ilyen gyönyörűséges könyvet szerintem egy éve nem fogtam a kezemben. :((

      Törlés
  4. Én is éppen azt készültem írni, hogy javítsd a ki... :)

    Szóval a lényeg:
    Boldog Bobó-napot!!! :)

    A palacsinta az egyetlen, amit érzésre keverek be, minden más kajához hajszálpontos leírás szükségeltetik. :)

    Tesód előtt mi az a zöld a tányérban?

    VálaszTörlés
  5. Dia :)))
    Boldog névnapot Bobócinak! Ezek azért überbrutál palacsinták lehettek! És tényleg mit eszik Zsuzsa nagyi??? :)

    VálaszTörlés
  6. Válaszok
    1. Hát olyan jó kis masszívak, nem? Nálunk a nagyonvékony verzió fut :)
      Zsuzsa nagyi ász kis pallert rittyentett magának! Elvben én is imádom a sós palacsintákat, és mindig el is határozom, hogy először olyat fogok enni, utána jönnek az édesek, de egyszerűen sose kerül rá sor, mert elfoglalnák a helyet a hasamban az édesek elől.

      Törlés
    2. Nekem nem volt más vágyam, mint hogy ne tapadjon le/ne égjen meg/és ne csináljon semmi olyat sütés közben, amivel kiborít. :)
      Nem lett nyögvenyelős, de a strandos vékonyabbak királyabbak, bár én 1et ettem, és csak annyi tűnt fel h a túrókrém isteni lett :D

      Törlés
    3. Ezek a vágyak teljesen érthetők :)
      Úristen, egy palacsintát enni, az totál science fiction! Ráadásul túrósat.... omg, tényleg nincs a megfelelő helyén kezelve nálatok az a nutella :))

      Törlés
  7. Szóval...nagy betűkkel be van írva Bob a naptáramba, csak közben beteg lett az én kölkem.
    Isten éltesse a legkedvesebb Botondot, akit valaha ismertem.
    KK.

    VálaszTörlés
  8. Boldog névnapot így utólag Botondnak! Ő is evett palacsintát? Annyira jó egy ilyen palacsintaparti, én imádom, azt meg utálom hogy egyik gyerekem se szereti. Még reménykedem hogy változni fog! A nem is apróságos mondata Bobónak pedig a legjobb! :-)

    VálaszTörlés
  9. Judit utolsó kommentjével teljesen egyetértek!!! Nálunk a palacsintasütés/evés első legfontosabb lépése, hogy amint kiszedem az első (még nem is teljesen megsült) darabot, már kenem rá a nutellát :D
    Azért vastag a tésztád, mert nincs benne bubis víz! A strandos azért annyira vékony, mert a drága tej helyett filléres szódát tesznek bele. Én fele-fele arányban szoktam szénsavas ásványvízzel és tejjel sütni.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?