2011. június 30., csütörtök

Beszéljünk az időjárásról

Az élet apró, Amélie-féle örömei közül számomra az egyik, mikor úgy hozza az élet, hogy az aktuális évszaktól eltérő ruhákba öltözködhetem. Vagyis imádom, mikor nyáron hosszú nadrágot és zárt cipőt kell felvenni. Ha lenne gumicsizmám, még jobban rajonganék az ilyen mostoha időért, de sajnos nincsen. Imádok nyáron fázni. Imádom, hogy itthon majd' megfagyok, és melegítőnacit kell felvenni, meg zoknit. A kedvenc viseletem minden közül az átmeneti kabát, imádom, hogy ilyenkor adódik egy-egy lopott pillanat számukra, mert a globális felmelegedés és egyéb kellemetlen éghajlatunkban beállt változásnak köszönhetően, bár ebből a ruhadarabból van nekem a legtöbb, nem csak arányaiban, hanem abszolút értelemben is mindössze néhány nap az évben az, amikor se kánikula nincs, se fagy. Vagyis a számomra ideális hőmérséklet gyakorlatilag megszűnt érdemben létezni. Szeretek továbbá beszorulni a lakásba, mert egyébként folyton megyünk valahova, és jó, hogy ilyenkor önhibánkon kívül lustálkodhatunk itthon. Nem várt fordulat viszont, hogy kétségbe vagyok esve, amiért két napja nem jutok el futni a rohadék időjárás miatt. Adódik a gondolat, hogy némi étel-redukcióval kompenzáljak, ez azonban sajnos lehetetlen. Nem szeretem viszont a trópusi erejű és váratlanságú viharokat, sem azt, hogy múlt héten majdnem a Margitszigeten -vagy hídon vesztem (legalábbis abban a pillanatban úgy éreztem, hogy ennek komoly realitása van), sem azt, hogy egy bár szívemnek nem túl kedves, de mégis- szandálomat a Dunába dobtam, mert elszakadt, és taxizhattam haza szétázva-fagyva, sem azt, hogy folyton rettegek, hogy belém csap a villám, de ezeket a szélsőséges jelenségeket leszámítva imádom, hogy nem tombol a nyár és nincs 35 fok. Bár lenne az év tíz hónapjában ilyen idő!
Ennyi. Apró kis értelmetlenség, ami idekerült.

23 megjegyzés:

  1. Akkor a te ideális lakhelyed: Svédország :-) És olyan gumicsizma divat van, hogy leesett az állam. A gyerekeknek vannak szettek (pl katicás csizma, esőköpeny), de a felnőtteknek is van választék bővel!

    VálaszTörlés
  2. Ide meg azt akartam mondani, h életem egyik legjobb döntése volt a gumicsizmám megvétele, és azóta akarok még egy újat, egy rózsaszín virágosat is.
    De ezt az időt nagyon, de nagyon gyűlölöm. Kommersz vagyok, vállalom.

    És még annyit, hogy aki nagy futó, az esőben is fut. Mert állítólag annál nagyobb eufória nincs, mint esőben futni, hallgatni, ahogy kopognak az esőcseppek (aki nem zenét hallgat), cuppogni a lábnak, párologni, ahogy esik rád a friss eső. A gondolattól is petefészekgyulladásom van, de azt mondják, akik hard core futók, hogy ennél jobb nincs.

    VálaszTörlés
  3. az átmeneti kabát témával egyetértek, a többi: PERVERZ!!! :D

    VálaszTörlés
  4. Életem, futottam én szemerkélő esőben, szélfúvásban, tűző napon, de a villámlástól rettegek. És így is alig kapok közben levegőt, hát még, ha majd megfulladok a párától... :)

    VálaszTörlés
  5. Jesszusom, sosem tudom eldönteni, hogy polgárpukkasztasz vagy cinikus és/vagy ironikus vagy vagy egyszerűen őrült??! :-D

    Utálom hogy nyáron ősz van, számolom vissza a Medárd napokat /több mint a felén túl vagyunk már :-)/ és remélem hogy idén jól választottunk szabadság időpontot és jó idő lesz. Mert annál kevesebb dolgot utálok jobban, mint mikor a Balcsin ilyen idő van.

    És amúgy az a dilim, hogy nem vagyok hajlandó nyáron meleg ruhát venni, nem érdekel hogy 14 fok van, max egy vékonyabb hosszú ujjú pulcsit és egy vékony zoknit húzok a nyári nadrághoz és a tophoz és csakazértsem öltözöm fel jobban. /Ok, mondjuk megtehetem, mert úgyis autóval megyek mindenhová. :-D/

    Úgyhogy ide nekem a nyarat, a meleget, tőlem jöhet a kánikula is, tomboljon a nyár, az a dolga júliusban! :-D

    VálaszTörlés
  6. Szilvi, én is!!! Az évszaknak megfelelően öltözöm, nem az időjárásnak :) És novemberben már alig várom, hogy felvegyem a szépséges csizmámat a szoknyáimhoz (melós időkrő beszélek természetesen :), de addig ha esik-ha fúj, nincs az a pénz!

    MS, villámlást 100%megértem, erre nem gondoltam.

    VálaszTörlés
  7. Virág, gyere Angliába. Télen-nyáron 15 fok van, ugyanazt a három átmeneti kabátot hordhatod egész évben. Gumicsizma nélkül meg ne is gyere...ha neked ez kell :)

    VálaszTörlés
  8. Rita, dehogy három: tizenöt-húsz!!!

    VálaszTörlés
  9. Rita, én tavaly óta nem tudom magam túltenni azon a megjegyzéseden, amikor ültünk a parkban a pléden, sütött a nap, kardigán volt rajtunk, kicsit feltámadt a szél, én anyáztam, hogy mért nincs 10 fokkal több, te meg lelkendeztél, hogy micsoda csodálatos nyári időjárás van, egy szál kardigánban lehet lenni. :)) Nem térek azóta sem napirendre efölött.

    Átmeneti kabátot amúgy csak tavasszal szeretek hordani, mert az átmeneti kabát valaminek az ígérete. Tavasszal a nyárnak, ősszel a télnek.

    VálaszTörlés
  10. Én minden új évszaknak örülök, mert rég nem viselt cuccaim újra felvehetem. Nincs annál mámorítóbb érzés, mint mikor ősz végén először felvehetem a csizmám!! Vagy tavasszal először papucsot felvenni!! mmmmm.... Igaz, a télnek és a nyárnak max. egy hétig élvezem az újdonságát, aztán elkezdek visszaszámolni. Tavasznál, ősznél meg fohászkodom, hogy tartson minél tovább.
    (Ahhoz képest, hogy aszittem 0 komment lesz ide.... :)) )

    VálaszTörlés
  11. Igenigen!! Egy hét a télből király, amíg felveszem a jó cuccaimat. De az nálam novemberben van, mivel akkor már megfagyok.

    VálaszTörlés
  12. Tudod, mit fogsz te idén novemberben felvenni, anyukám.... :)))

    VálaszTörlés
  13. :D Virág ez az utolsó... :D

    Lehet, hogy perverz, de ezzel én is így vagyok. Továbbmegyek, már meguntam a rövidgatyó, szoknya, vállpántot. Tök jól esett beöltözni, összegubózni, plédben tévézni. :) Nem izzadok és nem fagy le mindenem. Ma meg egész kicsit még a nap is sütött már :) A változatosság gyönyörködtet, de az tény, hogy azért én is főleg az évszaknak öltözöm. Ma Zalán pólóban volt, az unokatesója, póló, pulcsi, mellény, sapka. Egészen elszégyelltem magam...

    VálaszTörlés
  14. Dia, szenkjúú!! Pacsi.
    Én viszont Bobót is imádom végre nem trikóba öltöztetni, hanem hosszúujjúba-kabátba, imádom!!

    VálaszTörlés
  15. Ja és még annyit, aztán már nem dúlok-fúlok többet, hogy Lillának van kb 10 db ujjatlan nyáriruhája, amiben a fűben kéne mezítláb szaladgálnia. A többségük még rajta se volt, vadiújak.

    És még talán ennél is rémesebb, h ilyen időben én annyira, de annyira szégyellem magam a turisták előtt, akik tangapapucsban vacognak a Hősök terén, rajtuk egy szál kardigán, amit a rend kedvéért tettek csak be a csomagba, elvégre egy kontinentális éghajlatú országba jöttek nyaralni júliusban. Mindegyikhez egyenként szeretnék odamenni elnézést kérni és a föld alá süllyedni, h ezt találják itt.

    VálaszTörlés
  16. Judit,
    Igen, nekem is nagyon hiányzott itt kint már a meleg nyár. De sem a minuszok, sem a 30 fok nem hiányzik otthonról...a szénanátháról meg ne is beszéljünk!

    VálaszTörlés
  17. Múltkor olyan csendes eső volt mi meg kint róttuk a köröket a lányokkal. Nem volt hideg, de mivel csepergett ember sehol az utcán, pedig én hogy imádom. Mindegy, mi lent voltunk, sétáltunk. Az egyik anyuka nézett le ránk az erkélyről, hogy hát ti meg???? Mondom neki imádom az esőt. Azt hitte viccelek, nézett rám mint egy UFO-ra. Én is jobban örülök a tavasziasabb nyárnak, mint a halunk meg a 38 foktól-félének.

    VálaszTörlés
  18. igen,igen, igen, éljen az ősz meg a tavasz, az évszakváltás, az újra elővett régi ruhák!!!!

    VálaszTörlés
  19. Virág, mekkora beszólás Juditnak! :-D

    Dia, gondolom nem Olivérnek hívják azt az unokatesót, legalábbis Orsi nem egy túlöltöztetős típus! :-D

    Én azt néztem amúgy azokon az első reggeleken amikor e poszt íródott, hogy bölcsibe jött Anyuka rövidnadrág, trikó, derekán pulcsi, a kisfiún pedig kabát, sapka stb, na az is brutál!

    Judit, én ősszel még szoktam magamat áltatni azzal hogy örülök annak hogy jönnek a színes vastag harisnyák a színes pulcsival, szoknyával, de egyrészt a téli gatyás, télikabátos, jujjdebeöltözős részt már nem szeretem, másrészt az őszi is félig hazugság, mert sokkal-sokkal jobban szeretem a nyári ruhát, nyári szoknyát stb. Tavasszal kivirulok én is, esküszöm szebbnek is érzem magam azóta! :-D

    /Ez az egész biztos függ a fázósságtól, én nagyon fázós vagyok.../

    VálaszTörlés
  20. Szilvi, ignoráltam is!!! :D

    És annyit a pulcsinak-hosszúgatyának örülésről, hogy én ezt minden este megélem nyáron, mert este 8 után megfagyok minden évszakban, szal nem akkora fless fölvenni egyet októberben.
    De az igaz, hogy rengeteg-rengeteg harisnyám van-volt, amiket ősszel-tavasszal imádok hordani.

    VálaszTörlés
  21. Basszus tényleg nem!!!! :D:D Micsoda tartásom van. Gondolatban!

    VálaszTörlés

Mit szólsz?