2012. január 10., kedd

Négy vicces, két okos


- Csak azt nem értem, hogy hogy a jó istenit nem keres itt az a Playmobilos elefánt a kosárban? Hát, ez hogy lehet?
(=hogyhogy nincs itt)

- Ugattyon a kutya! (= ugasson)

- A kettő meg a három az teljesen öt.
(Számolás-témához erről jut eszembe: a minap elszámolt magában, némán 11ig. Egyszercsak felkiáltott, hogy 11 állat van az asztalon. Elhűltem.)

Öltöztetem este, az egyik zokninál járok még csak, leesik a gorillája, egyből megereszti a vonatkozó instrukciót:
- Kérem a gorillát!
Még a számat sem kellett kinyitnom, ezúttal megelőzött:
- Ha négy karod lenne, az egyikkel tudnád rám adni a zoknit, a másikkal tudnád odaadni a gorillát, a harmadikkal tudnál még valamit csinálni, a negyedikkel oda tudnád adni nekem az összes pénzt (az asztalon volt a kis pénzes tartója, amivel játszani szokott - szerk.megj.)
Csak annyi háttérinfó erről, hogy hasonló helyzetekben nemrégiben kezdtem el neki mondogatni, hogy sem polip nem vagyok, sem pók, se medúza, stb., hogy hátha így megérti, hogy egyszerre nem tudom pl. öltöztetni ÉS kiszolgálni. Ezek szerint megértette a kis okosom.
A következő lépés az elfogadás. Azt hiszem ez lesz a nehezebb menet. Mert amennyire erőssége az esze, annyira nem az a türelme. Ööööö, ki is még ilyen...? Nem jut eszembe, akárhogy próbálkozom...

 Ma arra mentem be a bölcsibe, hogy már kint hallottam, hogy sír. Bemegyek, elkeseredetten panaszolta, hogy az Olivér elvette viccességből a gorilláját (ja, mert közben szintet ugrottunk és már visz be saját játékot!). Jövünk kifele:
- Mam, töröld le a szemkönnyeimet!

Fekszik az ágyban, hálózsákban, szenved, hogy itt viszket-ott szúr. Vakarom, simogatom, igazgatom, de nem jó. Felfortyan:
- Nem ott, itt, ni! A puncim viszket, a puncim!
(És a derekánál fogdosta magát, tehát sokkal többre ezzel a támponttal sem jutottunk, de legalább én jót röhögtem rajta.)


10 megjegyzés:

  1. Nemáhogymegmászámolisám?

    VálaszTörlés
  2. Döbbenetes, a 10-es átlépés csak 1. osztályban van. Egyébként kérdez is matematikával/számokkal kapcsolatban (gondolok a hogy mondják angolul kérdésekre) vagy a számok/számolás csak úgy ráragad? Mennyire nehéz a magyar nyelv, nagyon csípem ezeket a szóalkotásokat:-)

    VálaszTörlés
  3. Zsuzsám, tizenötig tud számolni, utána már ilyeneket mond, hogy tizentíz :)) Nem kérdez, azt hiszem, csak amit tud, azt tudja magától. Engem az fagyasztott le, pedig lehet h semmi extra nincs benne, h magában számolt ilyen sokáig, nem hangosan.

    VálaszTörlés
  4. Eszméletlen okos ez a Biti! Nagyon!
    És minden érvednek ellentmond Weöres Sándor Vására :D:D:D Amíg ezt ki nem szúrja, jó vagy :)

    VálaszTörlés
  5. Nos a türelem eszesség témában nálunk is lehetne esszét írni a gyerekről is és a szüleiről is, főleg apukáról ;) Nyilván van is összefüggés, de inkább így, mint nyámnyilán :)
    Nemrég beszéltem anyu egyik barátnőjével, aki mondta, hogy a lánya szintén zenész, most már 18 éves, zene és matek ez a kettő kapcsolja ki, meg még az angol. Kíváncsi vagyok van-e ennek valami tudományos alapja. Többiek? Tanárnénik? ;)

    Judit: Vásár :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lánya szintén zenész: ezt úgy érted, hogy Zalán is ? :))

      Törlés
  6. Dia: Én úgy tudom, van összefüggés a zene és a matek között. Már többször hallottam. De tudományos hátteret nem tudok. Viszont nálam is van :)
    Virág: Szerintem ügyes a fejben számolással Bobó. De aztán lehet, hogy alap a majd' hároméveseknél :D Bár a múltkor (jó régen), amikor írtad, hogy összeadott két számot, akkor gondoltam nem nagy kunszt, nyilván Dani is tudja, hiszen én vagyok az anyja, meg amúgy is. Aztán feltettem neki a nagy kérdést, és olyan szinten nem volt képben, hogy nem is számmal válaszolt. A konkrét válaszra már nem emlékszem, de olyasmi kaliber volt, hogy: a "Dani! Mennyi 2+2?" kérdésre olyasmi válasz érkezett, hogy: "Zöld" :))))) Hát ez van :D Vagy annyira zseni, hogy új dimenziókban gondolkozik, nem tudom :D

    VálaszTörlés
  7. A zene kőkemény matematika és logika IS, a kettő sokban segíti egymást. Van olyan ismerősöm (közgazdász), aki egyetemista korában pusztán matematikai (hangközök, akkordok....) úton autodidakta módon megtanult furulyázni, kottát olvasni, gitározni. Nem játszik rosszul, és ezzel együtt a hangja is klasszul fejlődött.
    A JATE-n végeztek egy kis felmérést, ki mivel szeretett játszani kiskorában. Az lett a következtetés: aki társasjátékozni, kártyázni... szeretett, az matematikában ért el sikereket; aki legózni, építőkockázni...szeretett az pedig fizikában ért el sikereket. Tehát a kérdés az Bobmester mi lesz inkább jogász vagy matematikus?!:-P

    VálaszTörlés
  8. Azt csak így szokták mondani, hogy szintén zenész, hasonszőrű. De ebben az esetben szó szerint is érthető, legalábbis hasonló "tüneteket" produkált 2-3 évesen. Aztán zeneovi, zenesuli és nem zenél most, de sokszor kottákat olvasgat meg matekozik. Meg lázad, mert azért normális kamasz. :)

    Ez érdekes a legós, építős összefüggés is. Férjem ilyen nagy logikai játék, ördöglakat guru és tök jó agya van a fizikához, csillagászathoz, matekhoz is.

    Réka: nálunk meg: Hány éves vagy? Tizenöt és nyolc. És mindig tizenöt és fél óra van. :) De én hajlok a másik dimenziós elmélet felé is :D

    VálaszTörlés
  9. Zsuzsa, annyi biztos, hogy Bob valami elméleti szakember lesz!!! A real Sheldon Cooper talán :))

    VálaszTörlés

Mit szólsz?