2012. január 27., péntek

Majdnemhárom- aprósággal frissítve

Mit tud így majdnem három évesen és mit nem tud?

  • Tud számolni tizenhétig, párszor már sikerült húszig is, de általában itt elakad.
  • Elkezdett összeadogatni, de csak 5-ig megy neki. Atomcuki, ahogy a két kezén külön felmutatja annyi ujját, amennyit össze kíván adni, majd mindkét kezén összeszámolja az ujjait. Az a baj, hogy kérdezget is: mennyi nyolc meg kilenc pl.
  • Nem tud egyedül felvenni semmit a sapkáján kívül. Levenni sem az erőssége a ruháit, kivéve amikor az ágyában levetkőzik pelenkára...
  • Tud radírozni, ceruzát hegyezni, vágni nem tud, matricát iszonyú pontosan ragasztja be a helyére, ezer éve pörgeti a könyvlapokat.
  • Nem mond g-t, k-t, r-t. Annyira megszoktam így, hogy el sem tudom képzelni, hogy valaha ne így beszélne majd, de ha eszembe jut, akkor idegesít, hogy már másfél évesen is rátalálnak gyerekek a k-ra, ő meg majdnemhárom és még mindig taticázik. Mondjuk így még legalább ennyi babás van benne, mert egyébként már olyan nagyfiús, hogy őrület...
  • Tud végre orrot fújni, úgy egy-két hónapja.
  • Tudja két kézzel kinyomni magát, lábujjhegyen menni, mackójárásban menni, tud egy lábon állni kapaszkodás nélkül.
  • Nem tud pelenkán kívüli helyre pisilni, kakilni. Most már tud a wc-n ücsörögni minden fürdés előtt, de ennyi (kb három hónapja erre sem hajlandó, ezért nagy hír ez). Bugyiban sem hajlandó lenni. 
  • Cumival alszik továbbra is.
  • Tud fityiszt mutatni, tud okét mutatni, meg összeérinteni minden ujját annak a párjával, számokat nagyon rég tudja mutatni.
  • Nem tud bukfencezni. 
  • Nem tud egy szemmel belenézni pl. a távcsőbe, hunyorog mindkettővel...
  • Tud fogat mosni, de nem tudja kiköpni a vizet, lenyeli. Tudja viszont melengetni a hideg italt a szájában, mielőtt lenyelné. NA, EZT LEÍRTAM REGGEL, ERRE MA ESTE MEGTANULT GARGARIZÁLNI ÉS KÖPNI!! Pont úgy, hogy ahogy ezt ide leírtam, rájöttem, hogy ezzel neki is megtaníthatom, és így is lett. Elsőre tudta. Éljen!
  • Tud egyedül enni, de nem mindent, és nem következetesen. Sajnos ebben a könnyebb utat választottam, és inkább etettem (etetem) én, csak haladjunk és jusson érdemi mennyiség a hasába.
  • Tud egy csomó szót angolul, és szerinte lengyelül és latinul is, ezzel én vitatkoznék.
  • Tud végre (vagy inkább hajlandó) bábozni. 
  • Tud szerepjátékozni, végre két állattal, két szerepben egyszerre.Csak nem szeret :) Inkább nekünk kell lenni az egyik szereplőnek.
  • Nem szeret motorozni, nem tud biciklizni.
  • A rajzolás, színezés nem az erőssége, illetve úgy mondom inkább, hogy nyáron volt ezeknek egy lelkesebb időszaka, azóta viszont eléggé nagy érdektelenségbe torkollik minden kísérletem, úgyhogy a képességeiről sem tudok sok extrát elmondani, tud kígyót rajzolni (egy vonal, haha), tud pöttyözni, tud csíkozni, tud szemet és szájat rajzolni, meg kört is, de fejet egyben egy kezemen meg tudom számolni hányszor készített. Medúzát tud, szerintem egész jót. Szerencse, hogy nem várok tőle sokat, így ennek is örülök. Ragasztani szeret. A legnagyobb kedvence a Blue Tack, amit cincál, ide-oda feltapaszt vele dolgokat, de a gyurmát sem igazán ügyesen használja, csak miszlikekbe szedi, vagy kilapítja és az állatai lábnyomát belenyomja. 
Hát így. Azt hiszem teljesen átlagos. Okosnak okos, az érzelmi intelligenciája is kiemelkedő szerintem, meg imádom, hogy istenien meg tudja fogalmazni az érzéseit, akaratát, iszonyú érett önreflexiói vannak. Mozgásban, manuális-motorikus dolgokban tök átlag, szociálisan zárkózott, magának való továbbra is, ennek nem örülök, zavarja a sok ember, vagy a háttérzaj, akkor a legboldogabb, ha itthon vagyunk és játszunk vele: állatos szerepjátékot, elrejtős-keresgélős játékot, vagy képzeletbeli játékot. És újra olvasunk végre-valahára meséket, nem csak a hülye állatos albumait, amikre nyár óta rászűkült.


16 megjegyzés:

  1. engem bámulatba ejtett ez a felsorolás...!
    a narancssárga, az egy medúza?
    puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évi, persze, mert Gréta sokkal kisebb :) De egyébként ahogy régebben úgy láttam, hogy előtte jár az életkorának, most kicsit úgy érzem, kevesebbet tud bizonyos dolgokban....
      Aha, medúza!

      Törlés
  2. :) Éljen Bobó! Szuperügyes a számolással!
    A két kézzel kinyomni magát mit jelent? Mondjuk amikor egyik kanapé karfa másik karfa és hintázik, meg tónamutatványozik közben?
    Az öltözés, szobatisztaság, cumizás, köpés dettó. Bár állítólag Zalán a bölcsiben tud öltözni és bilibe pisilni. Itthon csak az ötujjas (!) kesztyűjét hajlandó felvenni, de azt már nyáron is tudta, mert elő-elővette. Bonyolultak a kiscsávók! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dia, aha azt jelenti pont :) Előre-hátra leng :)
      Kesztyűűű de vicces :)))) Bob felette áll a kesztyűhordásnak...

      Törlés
  3. A számolás döbbenet! :)

    De jó, hogy írtad a víz kiköpését. Már az őrületbe kerget Ádám azzal, hogy nem hajlandó megpróbálni sem!!!
    Akkor ez nem valami hatalmas lemaradás nálunk. :)

    És Te tudsz lengyelül? Mert lehet, Ő igen! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ne olvasd el a mai update-infóm :))
      ja, télleg, erre nem gondoltam, hogy honnan is tudhatom, hogy nem helyes, amit mond lengyelül... :)
      Mailt megkaptam, betaláltál vele nagyon, köszönöm!! majd megy a válasz
      Ölelés

      Törlés
  4. Végre Bitibotiról is szó van, hurrá!! Szóval engem fejbevág pár dolog. A cím.. majdnemhárom?!? OMG. Most megint úgy érzem, h nagy köztük a különbség Lilkóval, mindig elfelejtem, h majdnem egy év, de ez a majdnemhárom most ütött, rég láttam, nagyfiú! A két kézzel kinyomás az a fekvőtámasz? Bukfencezni kéne tudnia? Matektól el vagyok ájulva. Puszilom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyot nevettem a 2. ponton :-) Egyébként mennyi állatot (nem)ismer magyarul/angolul? A fityiszt fotózd le légyszi! Imádnám! A bukfenc nemiskolai tananyag?

      Törlés
    2. Ezt kikérem magamnak, Életem!!! Volt az alvós is, meg a jelmezes is nemrég!!! De kifigyeltem ám már rég, h te a Bobós posztokat bírod ...
      Két kezes kinyomás a kanapék között, vagy kanapé és asztal, és akkor leng, tudod...Bukfencezni szerintem igen. Legalábbis Kinga tud ezer éve, mondjuk az is igaz h nem gyakoroltatom vele, lehet ezért nem fejlődik eléggé, mert rég nem trenírozom semmire, csak a túlélésre játszunk :)

      Törlés
  5. Zsuzsám, miért pont azért nevettél? :O Állatokat magyarul szerintem a világon az összeset, angolul ő tud kb 15-öt, és megért kb 30-at. Fityiszt is, meg mindent fotóznék én, de nincs gépem............................. :((((((((((

    VálaszTörlés
  6. Hát persze, h azokat, mert olyan ritkán látom! A többiről meg szoktunk beszélni, ezért oda nem nagyon kommentelek. Azért kérdeztem a bukfencet, mert nekem halvány fogalmam sincs, h mikor mit "kell" tudni az egyes fejlődési területeken. Pedig annyira érdekelne h kb mikortájt mi az elvárható.

    Ès tàvol àlljon tôlem a dicsekvès, de fityiszt Nòri is tud :)) (Lilkót nemtom:)

    Ja, ès a vilàg legfrusztràlóbb dolgainak egyike a gèpnèlkülisèg, èn is kivagyok tôle :(((

    VálaszTörlés
  7. Emlékszem, Bobó is tudott babaként tényleg :)))
    Amúgy én sem tudom a szinteket, fogalmam sincs...
    Úristen, kisbabával még rosszabb lehet gép nélkül, de Marciéval mi van??? Azt te mér nem használod???

    VálaszTörlés
  8. Használom èn Marcièt, de egyrèszt bèna vagyok vele,mert be kell állítani dolgokat, amiket èn nem tudok, màsrèszt akkora ès olyan nehèz, mint 1 fèltègla, szal csak itthon lehet használni. Ès nincs rajta videó :(((

    VálaszTörlés
  9. A bukfenc témához: Zalán múltkor tudott, de aztán valamiért már nem akarja és nem is bánom. A babaklubban 2 évesen sokan bukfenceztek, de én meg azt olvastam, hogy nem kell erőltetni és főleg ne anyuka tanítsa, mert rosszul is tudják csinálni és akkor sérülhet a nyakuk, csigolyák. Az oviban fogják majd szakértő óvónénivel megtanulni, de lehet, hogy csak iskolában, ezt nem tudom pontosan.

    VálaszTörlés
  10. Micsoda téma lett a bukfenc. Annyira változó, a lányok mindketten tudnak bukfencezni, Dorka olyan 1.5 éves kora óta, Karina most kezdte. De olvasom hogy sok gyerek oviban, meg 5 évesen tanulja. Mint ahogy sok gyerek 1 évesen szalad, a mieink 1.5 évesen tanulnak járni ÉS bukfencezni :DDDD

    VálaszTörlés

Mit szólsz?