2011. december 20., kedd

Tűzrőlpattant menyecske

Épp tegnap mondtam valakinek, hogy az a jó a blogírásban, ha történik velem valami rémes, akkor néha arra gondolok közben: na, nem baj, legalább lesz belőle egy kis bejegyzés. Mindezt a mézeskalácssütéshez hasonló, utólag vicces fiaskókra értettem.


Ezt a nagyképű kijelentést kicsivel később az követte, hogy beszélgetőpartneremmel egy órán át a tárgyveszteségekről elmélkedtünk, mire ő elmesélte, hogy egyszer leégett a lakása, benne rengeteg emlékével, ami sokkolt engem, mert ez - nagy tárgyfüggőként - régi rémálmom, hogy milyen lehet mindent elveszíteni.

Ezért is találom finoman szólva kísértetiesnek, hogy ma átéltünk egy kisebb tüzecskét itthon Bobmesterrel. Kigyulladt a függönyünk, lángolt, volt egy pillanat, amikor lepergett előttem, hogy akkor köszönjük szépen a lehetőséget, mi most kimegyünk Botonddal a folyosóra, és végigasszisztáljuk, ahogy porig ég a lakásunk, de szerencsére, és csodával határos módon sikerült ezt megakadályoznom, és a tüzet eloltanom. Azért is csodával határos, mert 3 órát aludtam, és ébredés után még abban is kételkedtem, hogy reggelit tudok majd készíteni a gyerekemnek, ehhez képest, másnaposság ide vagy oda, eloltottam egy tüzet! És azért is csodával határos, mert azóta is remegek, hogy milyen pillanat alatt lettek elég nagy lángok a semmiből, és mennyire másodpercek múlva kapott volna lángra a másik függöny is - de nem kapott. Meg azért is, mert utólag hihetetlennek tűnik, hogy annyi vízzel, amennyivel, és olyan jó mozdulattal eltalálva, eloltottam ezeket a lángokat. A füstöt kiszellőztetni már nem ment ilyen gyorsan, egész nap köhécseltünk és fagyoskodunk, de talán holnapra már pszichésen sem fogom érezni az égett szagot, most még a hatása alatt vagyok, és szerintem Bobóci is. Igaz, neki az a legfőbb gondja, hogy új kakilóhelyet kell találnia, mert pont ehhez a lámpánál szokott elbújni, de most nem mer odamenni.

Judit barátnőm szerint, és anyám is biztos azt mondaná, hogy ennek a történetnek egy üzenete van: nem teszünk lámpa mellé függönyt, de én mostanában már mindig mindent rendszerben nézek, és megint meg kell állnom itt egy percre (vagy többre) magammal, hogy miért is vannak ezek a dolgok? Mik az üzenetei ezeknek a sztoriknak? Majd biztos rájövök, de most még kicsit nyomnak a történtek. 

8 megjegyzés:

  1. tudod, mi jár a fejemben tegnap este óta? Hogy sose öntöm ki a mocskos felmosóvizet én sem.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon érdekes mikor az ember ilyen vészhelyzetbe keveredik. Már többször átéltem. Az agyad átkapcsol autopilot-ra és csak teszed a dolgod. Utólag jövök rá, hogy hej, ezt ügyesen csináltam. Pedig olyankor nincs idő gondolkodni csak csinálod...
    Nálunk gyerekkoromban volt olyan hogy elkezdett hátul világítani a tévé. Másik szobába ordítok be Apámnak, hogy jó-e az ha világít a TV hátul?! De mire ezt kimondta a műanyag borítás már égett. Hamarosan lángolt. Apám azonnal lecsapta a lakásban az összes biztosítékot mivel idő nem volt sz@rakodni, h melyik biztosíték is a nappalié... Így koromsötétben kezdtük az oltást. A sötétben persze ki-kilöttyent a víz, néha majdnem el is csúsztunk rajta, de csak hordtuk a vizet. Megijedni sem volt idő. Tudtuk h ha a szekrényt is eléri az már nagyobb gáz. De szerencsére "csak" a tévé égett ki. A műanyag ahogy égett, gondolhatod milyen szag volt... És utána 3 napig koromfekete cucc jött az orrunkból :((((( Vigaszként a TV gyárt küldött egy vadonatúj tévét...

    VálaszTörlés
  3. Atyaég, a lámpától gyulladt meg? Hogy a fenébe?

    Viktor nemrég vett egy tűzoltópalackot és itt figyel felszerelve kézközelben. Azt hiszem megnézem hogyan kell működtetni.

    Nem tudom mit jelentenek ezek a szarságok, de pl: nálunk tegnap este megint fulladozás volt. Most nem tudtam kiszedni Zalán torkából a falatokat, Viktor ütögette ki belőle, de sokkot kaptam.

    Jaj, nemtom, szóval írok itt összevissza, de ez teljesen ledöbbentett. Sok puszi!

    VálaszTörlés
  4. ótejóég.... Hősies tűzoltó voltál, épp azon gondolkoztam, mivel oltottad el, honnan volt kéznél víz meg edény. Te jó ég... Még jó, hogy nem esett nagyobb kár. Én a konyharuhákat szoktam felgyújtani a gázzal.

    VálaszTörlés
  5. De jó, hogy nem lett semmi bajotok! Szerintem ezek csak azért vannak a) megtanuld, a tökéletes mézeskalács hosszú évek kemény munkája b)légy előrelátó (lsd anyukád és Judit tanácsát) c) megtapasztald minden helyzetben szuperül helyt állsz, bármit képes vagy megoldani, még tüzet is oltasz :-D

    VálaszTörlés
  6. Bakke...rádjár a rúd...drágám!
    P

    VálaszTörlés
  7. Húúúú....ügyes voltál!!

    Én is abban reménykedem, hogy vészhelyzetben hideg fejjel cselekszem majd. Most végeztem el egy hivatalos elsősegélynyújtó tanfolyamot amit a munkahelyem fizetett, és ha bent vmi gebasz van, nekem kell életet mentenem...szóval reménykedem.

    VálaszTörlés
  8. Ó, bakker....óvatosan!
    Puszi:KK:

    VálaszTörlés

Mit szólsz?