2011. december 31., szombat

New age: Idők, irányok, erők

Ahogy az évszakok változását is, úgy valahogy ezt az óév-búcsúztatás új év-köszöntés dolgot is most tudatosan élem meg, vagy legalábbis jobban átadom magam neki, vagy több jelentőséget tulajdonítok neki, mint eddig. Próbálom megragadni a lehetőséget és tényleg számot vetni kicsit azzal, hogy az elmúlt év mit hozott a számomra és a jövő év miről fog szólni. Változóban vagyok és az életünk, körülményeink is, ez nem kérdés.
A jól megszokott és kitapasztalt ritmusunk és kereteink megszűntek és totális káosz van bennünk-körülöttünk. Még bőven a károk felmérésénél és az elvesztett értékeink leltárba vételénél tartunk, az újraépítkezés még messze van. Eddig egész tartottam magam, most minden erőm elhagyott, pánik és rémület, létbizonytalanság. Állok a szakadék szélén és még a szél is fúj. Próbálok valahonnan erőt meríteni, az emúlt egy hétben azonban nem találtam semmi, de semmi erőforrást, a túlélésre és kivárásra játszom, reménykedem, hogy hamarosan visszatalál belém egy kis önbizalom, abból, amit elvesztettem, mert Botond miatt létkérdés, hogy legalább minmálisan stabil legyek. Na, lényeg, hogy sok a feladat, sok a kérdés, sok a kétely, rengeteg a tanulság, az önkritika, a tanulnivaló. Ezekből összeszedtem magamnak néhányat.

Amin változtatni-dolgozni szeretnék a jövő évben:
  • A legsürgősebb: megtalálni az erőf-és örömforrásaim. Az előbbiből néhány hete a pszichodráma indíttatásából összeírtam vagy tizenötöt, még büszke is voltam magamra, hogy lám, milyen sok forrásból tudok táplálkozni. Most mind elapadt. Újra kell őket fakasztanom, illetve visszatalálnom hozzájuk, mert egy sincs meg.
  • Kevesebbet kérni és elvárni. A dolgok súlypontját el kell mozdítanom a kapni akarás felől az adni tudás felé. Konkrétan is és átvitt értelemben is.
  • Többet adni az embereknek, a világnak. Nagyon hiszek abban, amit  Csernus mond mindig, hogy az ember annyit vehet ki az életéből, amennyit belerakott. Be kellet látnom, hogy nem lehet csak elvárásokkal menetelni a jussomért.
  • Az elmúlt időszakban magammal voltam elfoglalva, csak a mi gondjaink fértek bele a kapacitásomba, a figyelmemet meg kell nyitnom mások felé is, a kapcsolataimat rendeznem kell előbb-utóbb. Most egyedül maradtam, olyan sok volt a saját terhem, hogy egyszerűen blokkoltam minden lehetséges plusz súlyt, köteléket, energiát. Sajnálom nagyon, de ez most rólam-rólunk kellett, hogy szóljon, és még fog is egy ideig, de a cél a nyitás. Főleg a testvéreim felé.
  • Botonddal kapcsolatban két dolog jut eszembe, az egyik, hogy sokszor van bennem egy előzetes feszültség, kicsit ahhoz hasonlít, mint ha félnék a haragjától, vagy hisztijétől, és előre megemelkedik bennem a feszültségszint, és nem bízom benne eléggé, hogy esetleg jól fog majd reagálni az adott szituációra, és bersze a jóslat beteljesíti önmagát. A másik, hogy sokkal több quality time-ot kell vele töltenem - vagy elfogadnom végre, hogy én ennyit tudok, és elengedni a naponta bennem fortyogó görcsöt, amit amiatt érzek, hogy keveset foglalkozom vele érdemben. No, és persze türelem, türelem, türelem.
  • Sokkal komolyabban megvonni a határaimat azzal kapcsolatban, hogy milyen számomra megterhelő dolgot engedek meg másoknak, megtanulni jelezni, ha valami sok nekem és a káromra válik.
  • Meg kellene tanulnom kevesebbet gondolkodnom. Az előbb Botond fürdetésénél gondoltam végig, hogy gyakorlatilag nincsen szabad percem, amit ne a problémákon, az élet nehéz kérdésein való merengéssel tölteném. Gondolkodom utazás közben, evés közben, fürdetés, játék közben, este és utazás közben olvasok és az olvasottakon merengek, zenehallgatás közben tépem magam, átadom magam a hangulatnak, és általában lehúzom magam direkt, valahogy jó tudatosan szenvedni, és kiadni magamból néhány könnycseppet. Meg kell tanulnom sokkal több üresjáratot megengedni magamnak. 
  • A kommunikáció terén (főleg munkában, de családnál is) a finomodás, puhulás a feladat, de ezzel jól haladok, ősz óta ezen már sokat javítottam, de még van hova fejlődni.
  • Rájönni, hogy mit jelent, mit szimbolizál az évek óta gyötrő hátfájásom és lehetőség szerint megszűntetni.  

Amit konkrétan meg kell csinálnom a jövő évben:
  • Tovább mozogni, tovább fogyni. Messze még a strandon vállalható álomtest. 
  • Plusz munkát találnom a meglévő mellé. 
  • Jó lenne a pszichológiával valahogy elindulni.
  • Francia nyelvvizsga, diploma.  
  • Végre-valahára beszerezni a hőn áhított tükörreflexes fényképezőgépet.
  • Túlélnem március 28-át.
  • Rászokni, hogy minden emailbe írok tárgyat!
  • Tovább és lelkiismeretesebben feljegyezni az álmaimat. 
  • Megállni, hogy visszaszokjak a gyógyszerszedésre. Egyelőre nagyon kacérkodom vele, jó lenne meghaladni önmagam, és önreőből kilábalni ebből a krízisből. 
  • Botondot átsegíteni a szobatisztaságba, beszoktatni az óvodába. 
Amiről szólni fog a jövő év:
  • A régi életünket meg kell gyászolnunk, elfogadnunk az események alakulását és az új életünknek legalább az alapjait le kell rakni a jövő évben.
  • Elsírni a könnyeim. Még bennem vannak, utat kell nekik engedem. 
  • Énidőt találni magamnak, töltődési pontokat, sikerélményeket, kötetlen jó dolgokat megélni.
  • Közelíteni a felnőtt énemhez, még jobban, még keményebben, még brutálisabb realitással. 
  • A pszichodrámáról és a vele járó új ajtókkal, új mélységekkel, új távlatokkal. Melóval.
Nem kevés. De talán ha jól látom az irányokat, a célokat, akkor könnyebben botorkálok a fény felé. Csak kéne még néhány fogódzót találnom ehhez. Kezdtenek talán a szerencsét, aminek az ígéretét épp az előbb kaptam, igaz nem ingyen? 
Minél több kapaszkodóm van, és ezeket minél sűrűbben ragadhatom meg, annál biztosabb, hogy átérek a szakadék fölött, és megtalálom, amiért elindultam.




24 megjegyzés:

  1. Szerintem jó úton haladsz Virág, nagy dolog már az is hogy ilyen pontosan és tisztán látod hogy mit kell tenned és meg tudsz fogalmazni célokat, ezek is nagy lépések.

    A legfontosabb szerintem:
    1. "Énidőt találni magamnak, töltődési pontokat, sikerélményeket, kötetlen jó dolgokat megélni.", mert akkor tudod majd megvalósítani, hogy 2. "Meg kellene tanulnom kevesebbet gondolkodnom." és akkor lesz több türelmed, energiád és erőd a problémákhoz, Botihoz és legfőképpen Magadhoz! Igaz ezekhez az énidőkhöz segítség kell, úgyhogy akkor a -1. "de a cél a nyitás".

    A hátfájás nekem laikusnak egyértelműen terhek cipelését szimbolizálja, persze Te tudod hogy ezek tarthatnak-e már évek óta, amióta a hátfájás.
    /Nekem a lábszáram, a vádlim fájt éveken át. Hátul és főleg a bal lábamon. Egyszer egy pránanadis azt mondta hogy ez azt jelenti hogy gátolom a továbbhaladást, nem tudtam, lezárni, továbblépni régi dolgokon, régi sérelmeimen. Volt is ebben igazság, sok mindent letömködtem régen magamba, ahelyett hogy kiéltem, kimondtam volna. Aztán évekig nem fájt a lábszáram, de most pár hete megint elkezdődött... :-0/

    VálaszTörlés
  2. Hajrá Virág, erős vagy te, és már az nagyon jó, hogy ezt így végig tudtad gondolni, leltárba venni. Ez az igazi nagy falat szerintem, rettentő sok erőt és kitartást kívánok a következő lépésekhez!
    Az első felsorolás 6. pontja mit jelent?

    VálaszTörlés
  3. (Bocs, hogy ide, korábban volt itt a blogon egy üzenőfal, azzal mi lett? Szóval csak azt akartam, hogy nem teszed ki az új oldalatok linkjét ide a blogodba? Köszi!!!)

    VálaszTörlés
  4. (Megvan, readerem-be betettem, törölheted az ide nem illő hozzászólásaim. Köszi!!!!!!)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem az összefoglalóidat! Most el is érzékenyültem, pedig ez ritkán fordul elő. Nagyon szurkolok, hogy a pszichológusi karriered mihamarabb elinduljon, azaz bele merj kezdeni, jobban kellene hinned magadban, mert téged Isten is pszichológusnak teremtett, és nagy kitolás lenne az emberiséggel, ha ezt nem tennéd! Szeretném, ha a következő mondatomból nem vonnál le messzemenő következtetéseket, de meg kell mondjam: szeretném ELFOGULT anyukája lennél Bobmesternek! Igazán megérdemelné, ha rajonganál a hisztijeiért is :-D Bízz benne jobban, és bízz jobban magadban is! Nagyon jó anyukája vagy, neked pedig nagy mákod van vele! Kívánok neked pszichológus karriert felfuttatós-könyvet írós-bombaalakot elérő 2012 :-)

    VálaszTörlés
  6. Na most, h jól leráztál cseten, ideírom, h nekem ebből a bejegyzésből 2 dolog ugrott ki.
    1. a kevesebbet gondolkodás. Ez sztem iszonyat fontos, meg kell tanulni tudatosan semmire nem gondolni időnként, nem állandóan pörgetni a dolgokat fejben, akár úgy, h kijelölve pontokat a napban, amikor nem gondolsz azokra, amiken rágódni szoktál. Ez állati nehéz, mert az ember gondolatban vissza-visszakanyarodik mindig, de meg lehet tanulni, nekem ebben a jóga segített nagyon sokat (pedig tudod, én és a spiritualitás..), tudatosságot adott és iszonyat feltöltő tud lenni.
    2. Bobó idén ovis lesz?!?!?!?!?! omg, omg, hatalmas nagyfiú!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Zsuzsám, zavarba hozol!!!! <3 Köszönöm amiket írtál!!!
    Zsuska, azt jelenti az a pont h sokszor meghallgatok problémákat, sztorikat, amik utólag nagyon megnyomnak, és ezt már közben is érzem, de nem tudom leállítani a folyamatot.. Chatbox csomó spamoldalt hozott, azért töröltem le. Köszi a bíztatást!
    Krisztám, te sem tudhatsz mindent :p
    Szilvi, pránacuccokkal kapcs. nagyon sok bajom van, sajnos, de örülök ha neked segített! Hátfájás oké h teher, de nem mindegy melyik terhem, de pont a p.dráma adott egy tippet, h mi lehet az, és dolgozom az ügyön!! :)
    Életem....kéne egy basztakurva merengő :))))

    VálaszTörlés
  8. Nem jártam pránaizére, nem is hiszek benne, de egyszer Laca egyik havernője megtalált ezzel és adott energiát vagy mi a túrót, meleget az biztos :-) és mondta ezeket a lenyomott dolgokat, amiket aztán magamba nézve el kellett ismernem. Persze végül nem ez oldotta meg ezt a lábfájós dolgot, egészen konkrétan az exemmel kapcsolatos dolgok elengedését, hanem az Ő sajnálatos betegsége és sorsszerű gyógyulása.

    A megdöbbentő az hogy most megint fáj és asszem megint "dugdosok", apróságokat ugyan, de mégis... :-0

    "kéne egy basztakurva merengő :))))" Ezen percekig röhögtem! :-D

    VálaszTörlés
  9. Nemnem, a merengő az easy way-out. Megúszós dolognak tartom, mint Dumbledore oly sok tettét. :) A tudatos nemagyalás viszont sztem hatalmas sikerélmény. Ha melós is. Vagy épp azért :))

    VálaszTörlés
  10. Szilvi nem ismerlek nagyon, de őszintén szólva csodálkoztam volna, ha szívcsakra gyakorlatokat végeznél, miután lenyomtad a gyerekeidet aludni :))))) (Pont azért tartom felelőtlennek ezeket a tudományokat, mert van bennünk igazság itt-ott, amit persze meggyőződésem szerint a pszichológiából szednek, és itt a vége az emberek eszének. )
    Szerintem egyáltalán nem megúszós dolog a merengő!!! Szerintem az kva tudatos dolog. Tudatos nemagyalás nekem egyenlő a merengőbe áttöltéssel. Ott van, tudod h ott van, nincs elfojtva, de a mainstreamből kiemeled, mert gátol. Nem??

    VálaszTörlés
  11. Én máshogy értelmezem a merengőt :) Úgy, hogy most nincs kedvem foglalkozni ezekkel a gondolatokkal, úgyhogy ide beszórom őket. Mondja is egyszer Albus, hogy amikor már zúg a feje a sok gondolattól, akkor teszi be őket oda. Nade ebben hol a meló? A gondolatokat nem lehet varázsütésre parkolópályára tenni...
    De lehet, h én Albus iránti ellenszenvem miatt vagyok elutasító a merengővel. :)

    VálaszTörlés
  12. Na, de ennek pont ez a lényege h nem mindig a meló, a meló és a meló. Én is pont ezt írtam és te is pont ezt mondod, h tudni kell lazítani. De lazítani nem lehet melóval :)))) Ez nekem ellentmondásos ó, vagy csak rólad szól :p nem tudom... Either way: elkélne egy... :))

    VálaszTörlés
  13. Ellentmondásba keveredtem volna? Nem ez lenne az első eset :)
    Mindenesetre számomra ilyen esetben (amikor az embernek sok a gondja, sok a gondolkodnivalója, pörög az agya stb) a nemgondolkodás egyfajta quality time saját magaddal (most az mindegy, h úszás közben kapcsolsz ki, vagy meditálsz vagy mittudomén), amiből úgy jössz ki, h dejóléreztemmagam! A merengőbe betoszni egy-két felesleges gondolatot nekem nem ez a kategória. De attól még van létjogosultsága :)

    VálaszTörlés
  14. Sztm mindkét esetben annyi a lényeg h tudatosan a tudatodon kívül helyezel valami gátló szarságot.
    Hp-ről akartam tegnap írni, hogy nemrég jutott eszembe, hogy milyen gyönyörű h a három főhős tulajdonképp a 3 énrész tökéletes megfelelője. Erre én most jöttem rá. :)

    VálaszTörlés
  15. Hű, én erre nem jöttem rá, de azért remélem, h ez nem tudatos J.K. részéről. Vagy ez magyarázná, hogy Harry miért ilyen színtelen és semmilyen?

    VálaszTörlés
  16. Harry ezért ilyen idegesítő!!! :))) És nem véletlenül nem idegesít engem sem Superego-Hermione sem Id-Ron :)))
    Nem hiszem h tudatos, de jó, nem?

    VálaszTörlés
  17. Én is Hermione-t és Ront imádom :) Külön érdekes, hogy ők lesznek egymáséi.

    Az én örök kedvencem a legelső rész óta Snape. Imádomimádom.Sztem ő a legjobb karakter.

    VálaszTörlés
  18. Piton, hmm... viccesnek vicces, mert szemét és cinikus, és ez közel áll hozzám, de nem esett jól megtudnom a fájdalmas gyerekkorának sérüléseit, jobb lett volna ha az titok marad, mert utána már mindig a megalázott kisfiút láttam benne, nem a kemény bunkót :)
    Akit utálok, az szégyen vagy nem, de Hagrid. Minden róla szóló fejezetet halálra untam. Hiába: a megtestesült jóság és egyszerűség engem untat :))

    VálaszTörlés
  19. Hagrid engem mélységesen hidegen hagy, unok én is minden vele kapcs. szálat és sztorit. Ő nagyon egysíkú.
    Pitonban azt imádtam, h az első perctől megbújt mögötte valami, amit lehetett várni, hogy majd kiderül. És elég nagyot ütött és változtatta meg a dinamikát. A beszólásai isteniek, Alan Rickman pedig hatalmasnagy szerelmem, odáig vagyok érte! ((Bár mélységesen kiakadtam, h a 7. részre engedték meghízni, mert Snape és a pocakosság nálam nem fér össze. ))

    VálaszTörlés
  20. Hú HP a téma? :-) Imádom!!! De csak a könyveket, persze láttam az összes filmet is, de a film kb a 2. részig tetszett.
    Tudjátok én kit "utálok" a HP-ben a legjobban? Ginny-t! :-D A könyvben sem voltam oda érte, de a filmben iszonyúan unalmas, sótlan és ronda! :-D A filmekben Alan Rickman mellett /aki lenyűgöző!/ szerintem még nagyon jó karakter volt a szintén angol színész, aki Lucius Malfoy-t alakítja. Az a színész a Hazafiban is nagyon jó volt és amikor a HP-ben először megjelent a színen a hosszú, tejfölszőke hajával, teljesen kész voltam. :-D

    De hogy az eredeti témához is szóljak :-D, a merengő nekem nem megúszós! Berakod a problémás gondolatokat, hogy pár órára ne gondolj rájuk és kikapcsolsz úgy hogy tényleg nem nyomnak a gondok. Aztán úgyis vissza kell venned, mert hozzád tartoznak és Neked kell megoldanod, tehát mivel átmeneti megoldás csak, ezért nem megúszós. ;-)

    VálaszTörlés
  21. Nagyon egyetèrtek Lucius- ès Ginny- ügyben. Ginnyèrt nagyon kàr. Hogy lehet egy lány, akinek ennyi fiùtesòja van(ès mind tök jó karakter, a sàrkànykutató, a strèber, a mókàs ikrek, na meg maga Ron:) ennyire semmilyen? èrdekes, h ez így sikerült.

    VálaszTörlés
  22. Nagyon egyetèrtek Lucius- ès Ginny- ügyben. Ginnyèrt nagyon kàr. Hogy lehet egy lány, akinek ennyi fiùtesòja van(ès mind tök jó karakter, a sàrkànykutató, a strèber, a mókàs ikrek, na meg maga Ron:) ennyire semmilyen? èrdekes, h ez így sikerült.

    VálaszTörlés
  23. HP: Jason Isaacs az Édes November óta (nem utolsósorban Szervét Tibor szinkronhangja miatt is) hatalmas szívem csücske. Ginnyvel nagyon nem értek egyet, a könyvben sztm isteni karakter, olyan mint a húgom: nagyszájú, erőszakos, felvágták a nyelvét, stb. Én bírom kifejezetten. Ja, és a filmeket a 4. részig láttam, utána érdeklődésemet vesztettem totálisan, úh elhízott Alan Rickmanről nem tudok nyilatkozni... A könyveket milliószor olvastam, de a filmek hidegen hagynak. Szilvi, merengő így-így, egyetértek.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?