2012. március 29., csütörtök

Kétördög

Ülünk a trolin. Minden előzmény nélkül:
- Az ördög meg a sárkány majdnem ugyanolyanok. Csak az ördög nem okád tüzet, és nem tud repülni.
- Wow. Ez pontosan így van, Bobókám! És miben hasonlítanak, szerinted?
- Mind a kettő gonoszkodik és nem él igazából.
Nem tudtam mit hozzátenni a témához.



Játszótéren fenn tülekedik a hatalmas csúszda tetején és böködi az előtte lévő kislányt, hogy menjen már, majd látom, hogy előre engedi a következő csajszit is, mikor ő is leér, megdicsérem, hogy milyen jófej, hogy előre engedte a többieket. Korán örültem:
- Azt mondtam neki, hogy ha nem csúszik le, elverem a serpenyővel.
- Miket beszélsz, Botond! Te jó ég.
- Én most nem Botond vagyok, hanem egy ördög.

Szeretném megnyugtatni a kedélyeket (a magamét is): nem az antikrisztust melengetem a keblemen, hanem reneszánszát éli nálunk a nyáron látott Vitéz László előadás, szinte minden vacsora alatt el kell mesélnem - a konyhában van ugyanis a nyári előadás plakátja. A betétdalokat is elő kell adnom, és a műanyag serpenyője is új értelmet nyert, néha azzal alszik el. Valamelyik nap a bölcsődében arra értem oda, hogy gyurmáznak, közölte, hogy ördögöt csinált. Ibolya néni mellkasa nem mondom, hogy szétszakadt a büszkeségtől: pirokodva mentegetőzött, hogy ezt biztos, hogy nem a bölcsődében tanulta. Ez kétségtelen - siettem a megnyugtatására: minden rosszat tőlem tanul, lát és hall, vállalom.


3 megjegyzés:

  1. A Vitéz Lászlótól én nagyon-nagyon féltem még ovis koromban is! A nővérem nagyon szerette, mert szerinte nagyon vicces...Bobó egy igen bátor fiúcska :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én arra emlékszem, hogy szorongva figyeltem néha a nagypapám bőröndjéből kilógó ördögbábfejeket...Elég parásak, ja. De tényleg jól ellensúlyozza őket Vitéz László poénos karaktere, én csípem, mindig jókat röhögök rajta.

      Törlés
  2. Én meg azon röhögök, hogy az idősebbb generáció milyen kényszeresen mentegetőzik, ha valami olyat produkál a gyerek, amire ők - valamilyen, általában értelmetlen - oknál fogva nem büszkék. Sztem Bobó nagyon okos, nyilván most ez a téma foglalkoztatja, sok megnyilvánulásában ezt dolgozgatja fel, nem gyurmázhat méhecskét ilyenkor :)

    Csúszdás elég vicces, ebből a szemszögből :D

    VálaszTörlés

Mit szólsz?