2012. március 21., szerda

Nem szívesen teszem cékla fotóját a blogomba

De ezt le kell jegyeznem, annyira sokkot kaptam, mikor meghallottam:
- Bobó, mit ebédeltél ma? (A kérdés álnaiv volt, hiszen mikor reggel beléptünk a bölcsődébe, megcsapott a hányingerkeltő förtelmes céklaszag, majd a kifüggesztett étlapon is láthattam: itt bizony céklafőzelék lesz ebédre)
- Céklafőzeléket, és húst, és krumplit. Mindháromból ettem egyszerre.
Nem tudom, hogy a fejemet beleverjem a falba, hogy miközben odabenn néhány - sokszor valóban undorító (pl. tojáspörkölt, salátafőzelék?????) - kivétellel mindenből eszik, otthon nyár óta kizárólag a következőket hajlandó megenni: rántott hús, a krumplipüré, rizs, csupasz spagetti (hosszadalmas munkával elértem, hogy sajtot már tehetek rá) és "golyós leves" (krémleves, szinte bármilyen - nagy kedvenc a brokkoli és a karfiol - és levesgyöngy). Néha még csúszik a fasírtgolyó, nagyritkán eszik néhány kanál húslevest cérnametélttel, de körülbelül ennyi a repertoár. Leveseimbe bele sem kóstol, rakott ételeket, zöldséges ételeket meg sem próbálok már.....
Vagy annak örüljek, hogy legalább benn eszik, és nagyvonalúan feledkezzek meg az elmúlt félévben felénk tanúsított magatartásáról és a számtalan érintetlenül kukába kidobott főtt ételről?
Még nem döntöttem el, de cék-la-fő-ze-lé-ket ebédelt a gyerekem??????? Több értelemben is sokkoló.

21 megjegyzés:

  1. A GE-n olvastam a Lilafügével készült interjút. Ő is méltatta a céklafőzeléket. Azóta szemezek a céklával a piacon. Még nem volt bátorságom kipróbálni...mert szerintem is sokkoló!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem Lilafügével, hanem Ízbolygóval volt ott interjú :))) De nem ez a lényeg :)
      Én gyűlölöm a céklát, igaz, eddig csak a savanyúsággal találkoztam, meg eygszer pároltam Bobónak még kicsikorában, mikor pürésítve minden szart megvetett :) De akkor is undorítónak találtam az ízét....blllööööeeee...

      Törlés
  2. Én is uttttáltam a céklát, amíg ki nem próbáltam sütve!! Megmos, alufóliába beteker, és rengeteg ideig süt :) és olyan más íze van így!!!

    VálaszTörlés
  3. Nálunk uez van. Bent olyanokat eszik, h hányni tudnék. Céklafőzelék, karfiolfőzelék, múltkor zellerfőzelék volt. Sóska is csúszik, meg még egyéb nyalánkságok. Én örülök, h bent eszik. De nincs illúzióm, h ezekben a cuccokban bármi vitamin vagy egyéb van. Jó sok liszt meg cukor viszont biztos :)

    VálaszTörlés
  4. Nem azért de lehet ebben a céklában vmi! G.baba kissé korán kezdi a válogatást, pogácsákon és sütiken kívűl 3 kaját eszik meg perpill: rántotta, karalábéfőzelék, céklafőzelék. És az én főzelékeimben se cukor, se liszt nincs. Ne becsüljétek le ezeket az undi zöldségeket :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én bármi mást megeszek, csak céklát nem!!!! Liszt nélkül főzelék?? Önmagával sűríted? EZ tényleg működik??
      Répa, finom, karalábé, sóska, spenót, minden jöhet. Mondjuk a salátafőzeléktől nem csordul össze a nyál a számban. De azt nem fogom fel, hogy miért nem esznek néha mást is....Nálunk pl. nincs leves, nincs tészta, nincs rizs, soha, soha. :( Főzelék, főtt krumpli és főtt hús. Ennyi. Minden nap. Ja, és a főzelékekben is azért van mit rágni normál esetben, nem??? Tehát főzelék nem egyenlő péppel, vagy??

      Törlés
    2. Annyi a gasztro blogger, hogy azt sem tudom melyik mit mond :-) Én általában magával sűrítem a főzelékeket, mert úgy finomabb! Igyekszem nem rántani semmit, mert nem tudok jó rántást csinálni (vagy kevés lesz, vagy nem pirítom elég ideig...stb), ezért a kelkáposzta főzeléket mindig be is habarom (szóval: vékony rántás, krumpli turmixol és egy kis tejfölös habarás...:-P) A krumpli főzelék szerintem simán jó tejfölös habarással is. Hangacuka, valamivel fűszerezed a céklát, és mihez eszed a sült céklát?

      Törlés
    3. Általában sütőtökkel együtt sütöm, az ugye hamar megvan, de megvárom a céklát, ha megsült megpucolom, összevágom kockára a tökkel együtt, és só, fehérbors, olivaolaj. Isteni!!!!

      Törlés
  5. Milyen kis gasztroposzt lett ez :D
    Nálunk van a bölcsiben azért jóság, leves-desszert (de azok ilyen isteniségek, mint raguleves és túrós palacsinta, meg ilyenek), rizses hús, stb. de asszem heti 3x fix a főzelék. És az se pép... nálatok pép? fúúj!
    Én szoktam önmagával + krumplival sűríteni, teljesen ok. De liszttel is szerintem rendben van, csak nem mind1, hogy mennyi. Csak nekem a menzás főzelékről az jut eszembe, hogy elég nagy százaléka az a fehér lisztes cucc a zöldségek között :)

    Go Gréti Go!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Go Gréti Go! Ez jó!!!

      Én már nem főzök főzeléket, mert nem tudok..... Bármilyen húst megsütök, isteni leveseket tudok, bmilyen rakott ételt megcsinálok, de a főzeléket mindig elrontom....Pedig kva pöpec rántást tudok csinálni, egészen addig hibátlan míg bele nem rakom a zöldségbe, ott vmi mindig elb*szódik...Nem sok sikerélményem volt eddig... Pedig krumplifőzelék az egyik kedvenc kajám!!

      Törlés
  6. Dorka bölcsijében válogatott undormányok vannak: kukorica, saláta, gyökér, sütőtök és mindenfőzelék ami épp nem mozog. De az is csak azért nem, mert a hús drága.
    Én nagyon örülnék ha legalább ott enne valamit. Hidd el jobb arra odamenni a bölcsibe, hogy "Anyuka, a srác ma céklafőzit evett", mint amit én hallgatok szeptember óta minden áldott 7köznap: "Anyuka, Dorka ma sem nyúlt semmihez."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sütőtökfőzelékből állítólag 3x evett Bob.... Múltkor meg azzal fogadtak, hogy az utolsó pástétomos kenyéren marakodott Jocival :)))))
      Úh csöndben maradok :))
      És nincs hús, Csilli, at all??

      Törlés
    2. Dehogynem. Van hús minden nap a főzelékhez, meg péksütik, meg joghurt, meg krémtúró, meg sok minden. Csak ezekhez D nem nyúl...

      Törlés
  7. Ezeken a főzelékeken már egy korábbi bejegyzésben is kiakadtam.
    (Azt meg ugye le se merjem írni, hogy az én gyerekem ma nyírségi gombóclevest ebédelt? Meg van pl: rántott sajt náluk, palacsinta, spagetti. Írtó jó kajákat kapnak! Reggeli kalácska meg virsli ketchuppal. Remélem kaviárt még nem kapott, mert azért aztán verheti itthon az asztalt.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, nálunk kérlek minden áldott nap főzelék van, ráadásul nem darabos...meg főtt hús vagy tojás heti 1x. Semmi varia nincs...

      Törlés
  8. Fel nem foghatom, mi a baj a céklával. :) Az egyik kedvenc kajám, akár leves (borscs!), akár saláta (almával pl.), akár savanyú formájában. És minden tél végén rám jön a céklaehetnék, akkor elképesztő mennyiségeket vagyok képes megenni belőle, nyilván valami vitamin- vagy ásványi anyaghiány miatt.
    És ha már ízlés! Azt nem értem, Virág, hogy vagy képes ennyi Coelhot és Müller Pétert olvasni! Van egy amúgy gyönyörű coelhos naptáram, ajándékba kaptam, és tegnap szükségem volt egy jegyzetfüzetre, és tudom, őrült kultúrsznobság, de képes voltam az elején a nevét leragasztani, mert cikinek éreztem volna, hogy nagy nyilvánosság előtt azzal jelenjek meg. :))
    Szóval kinek a cékla, kinek meg Coelho! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a 2. Coelho könyv, amit életemben olvasok...és nem különösebben tetszik, nagyon-nagyon felszínes, limonádé, de te is biztos onnan tudod, hogy szar, hogy olvastál belőle, nem? :)
      Ki vagy amúgy?

      Törlés
    2. Melyik volt a másik Coelho? Az Alkimista vagy a Zahir? Ezt a hármat /a Zarándoklattal együtt/ én sem találom semmi különösnek, untam, de a Veronika meg akar halninak és a Tizenegy percnek azért még adj egy/-két/ esélyt, én azokért szeretem Coelhot. :-)

      Hallottam már máshol is, talán Zsuzskától? hogy csak főzelék van a bölcsiben, ez tényleg fura. Nálunk van minden, levesek, tészták, túrógombóc és gyümölcs, sőt még fél túrórudit vagy fél tejszeletet is kapnak. :-)
      De van pár hetente mindig egy nap, amikor a gondozónéni szemlesütve jön ki, hogy "Hát Anyukák, nem ebédeltek a gyerekek ma, rakott répa volt"! :-))))

      Az uzsonnánál meg bírom mikor jön ki halszagúan a szardíniától, meg hagymaszagúan a zöldhagymától. Soha-soha nem ennék meg ezeket itthon! Enyémek a Bobó otthoni étlapjának a felét hajlandók megenni itthon, megőrülök. A zöldségkrémleves levesgyönggyel vagy krutonnal "mentette meg az életünket", így nagyjából bármelyik zöldséget lenyomjuk a torkukon, de amúgy mást Nekik sem nagyon.

      Néha mérgelődök, hogy bezzeg a bölcsiben, oviban esztek, néha örülök, hogy legalább a bölcsiben, oviban esztek! :-))))

      Törlés
    3. A Veronika volt az első, anyám azt adta a kezembe, én semmit nem tudtam egyik könyvéről sem. A zarándoklatot azért olvasom, ill. azért az lett a 2., mert nagyon vonz engem az El Camino út, és elhatároztam, hogy összegyűjtök majd egyszer minden eről fellelhető irodalmat. Na, hát ha Coelho nem is tudományos, de Szent Jakabnak Szent Jakab :) Egyszer - úgy 50éves koromban - végig akarok menni rajta!!!!

      Törlés
  9. Én a Tizenegy perc feléig jutottam, valamint az említett naptárban olvastam pár aranyigazságát, ezzel, azt hiszem, részemről vége az ismerkedésnek. :)

    Amúgy nem ismerős, néha olvasó(d).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azokhoz az okosokhoz képest, akiket az elmúlt 1 évben olvastam, nem mond sok újat nekem a maestro, de ellimonádézok vele a 7es buszon ringatózva :)
      Müller Péter Örömkönyve amúgy engem zseniálisan betalált pár hónapja, jókor olvastam el nagyon, sok origi gondolatot találtam meg benne, meg nagyon sok mindent megértettem általa, imádtam minden sorát. Ezért gyorsan utána elkövettem azt a hibát, hogy a Gondviselést is elolvastam.....pffff....az nagyon nem jött be. Neked mi bajod vele? :)

      Törlés

Mit szólsz?