2009. november 27., péntek

Must be funny

Botibaba születésével valami olyan jó dolog történt velünk, amilyen azelőtt soha. Olyan érzéseket és pillanatokat élhetünk át vele napról napra, amit még mindig nehezen fogok fel és még mindig kétkedve hiszem, hogy ez a fantasztikus csodagyerek, ez a huncut, csupajókedv kisfickó, akinek folyton ott csillan a zsiványság a szemében, ez a mi gyerekünk, mi vigyázhatunk rá, mi etethetjük, mi altathatjuk, mi ölelhetjük, puszilhatjuk, szagolhatjuk mindennap. Mindketten rajongunk érte, minden pillanatban rajta a szemünk, körülötte a gondolatunk, róla beszélünk, gyönyörködünk benne. Mégsem vagyunk maradéktalanul boldogok. Pedig ott mosolyog és rosszalkodik a parkettán a világ leggyönyörűbb gyereke és mégsem tudunk felhőtlenül örülni, annak amink van. Fáradt vagyok és kialvatlan, sok a stressz, új szerepeket kell tanulnunk, családi zűrök is vannak-ilyen elméleteket gyártottam, a napok, hetek, hónapok csak teltek, nem változott semmi. Aztán rájöttem, hogy egyetlen dolog zilálja szét az életünket, a kapcsolatunkat: az anyagi helyzetünk. Ami egyre rosszabb. Tavaly nyáron vettük meg a lakást, a rezsi a duplájára nőtt. Fel kellett vennünk két hitelt is, egyiket mi fizetjük, ami kevés pénzt én jelenleg kapok, az szinte el is megy erre. Aztán jött a terhesség (egyébként életem legszebb időszaka) a vele járó orvosi és egyéb költségekkel, Bobónak mindent nekünk kellett megvenni, alig pár ruhát örököltünk csak. Apukám karácsonyra Brendon-utalványt vett nekünk, az hatalmas segítség volt, de minden egyebet mi fizettünk. Ez azóta is így van, a családunkban van, aki nem teheti meg és van aki megtehetné, de nem teszi meg, a lényeg: nem segít senki nekünk anyagilag. Idén nyáron autót is vennünk kellett, ez már önmagában is nagy kiadás, amit ráadásul azóta is ugye plusz költség fenntartani. Bobókám pedig rendesen szívja a pénzt: gyógyszerek, kenőcsök, pelenka, ruhák, cipők, játékok, oltások, stb, stb, stb. Csupa jó dolog történt velünk az elmúlt két évben, egyébként nagyon jó irányba halad az életünk, de mégsem teljes az idill. A bevételi oldal egyre csökken, nem tudom, hogy a válság miatt-e vagy más oka van, de a kávézó, amit Győziék csinálnak, egyre kevesebb embert tud becsalogatni, mi meg ugye kizárólag ebből élünk. Annyi pénzünk van, amennyiből éppenhogy ki tudjuk fizetni a számlákat, és kaját tudunk venni. Ennyi. És ezt is éppenhogy csak. Van olyan is, hogy egy-két számlát csúsztatni kell jövő hónapra. A kajavásárlást is már annyira a minimálisra szorítottuk, hogy már abból sem tudunk tovább faragni. Nem veszünk már egyszerűen semmit, nem járunk el szórakozni, nem utazunk, nem költünk a világon semmire. Annyi mindenre lenne szükségem, hogy elmondhatatlan, az életben nem volt ennyire lepukkanva a ruhatáram, a parfümjeim , sminkcuccaim elfogytak, kozmetikushoz jó lenne egyszer eljutni, a fogainkat sos meg kéne csináltatni, nem is sorolom, mert úgysincs értelme. Győzinek is kellenek ruhák, cipő is, szórakozás is, fogorvos is. Bobónak kellene vennünk autósülést, új babakocsit (a mostanit már alig tudom felcipelni), szükség volna új játékokra is, mert hiába van rengeteg, meg hiába imád csokipapírt bizgetni, szeretnék komolyabb készségfejlesztő játékokat is neki, szeretnék szánkót venni neki, szeretnék könyveket venni neki, imádja ha olvasok neki, szükség volna új ruhákra, mert most sok mindent kinőtt. Sorolhatnám reggelig. Szinte minden egyes napunkat megmérgezi ez a bizonytalanság és feszültség. Sokszor vagyunk Győzőhöz szólni alig lehet, állandóan csüggedt és lehangolt. Én is baromi feszült vagyok. Miközben itt fickándozik a lábunk alatt ez a csillogó szemű kis ártatlanság, akire ha ránézek, mindannyiszor összeszorul a szívem. Most még megkap mindent, ami kell neki, mert természetesen nem ő jár szakadt cuccokban, lyukas cipőben, nem neki kell lemondania dolgokról, hanem nekünk. Minden pénzünk rá költjük, semmiben nem szenved hiányt. Bár nagyon fájdalmas látnom, hallanom, hogy más anyukák milyen könnyedén emelgetik le az üzletek polcairól a ruhákat, mennyire könnyedén beszélnek arról, hogy milyen szuper játékot láttak és egyből meg is tudják venni, stb, stb. Ilynekor mindig megszakad a szívem és magamban bocsánatot kérek Bobótól és csak remélem, hogy a szeretetünk egyelőre lég neki. Nem irigy vagyok másokra, hanem kicsit szégyellem magamat, hogy én ezt tehetem meg. Hogy én nem tudok mindent megadni neki. Aggódom, hogy ha nagyobb lesz, meg fogunk-e tudni neki venni mindent, amire szüksége lesz, tudunk-e majd márkás cuccokat, kamerás mobilt és zsír verdát venni neki? Tudunk-e majd foglalkozásokra járni vele, később meg különórákra? Tudunk-e majd zsebpénzt adni neki, táborokba küldeni, moziba, vidámparkba, állatkertbe járni vele? Ha most gondot jelent megvenni a napi négy adag zöldségét, gyümölcsét, akkor hogy a szarba fogjuk őt pl. teniszórára járatni???????????????? Rettenetesen szomorú és dühös vagyok, hogy ahelyett, hogy ez lenne életünk legboldogabb időszaka, feszültebbek és rosszkedvűbbek vagyunk, mint valaha. Azért nem úgy értendő mindez, hogy állandóan, a nap minden percében veszekszünk és ordibálunk, hiszen van egy kis izgő-mozgó endorfin-donorunk, akit imádunk bámulni, imádunk róla beszélgetni, tanítgatjuk, terelgetjük, szeretjük nagyon-nagyon, de tény, hogy borzasztóan megkeseríti ez a szaros helyzet az életünket. Nem tudom, hogy a válság miatt (is) van-e vagy más miatt, de kellene valami fordulat, ami lendít rajtunk egy kicsit, mert ebbe így belezakkanunk. Jön a karácsony. Tavaly sírva vettem tudomásul, hogy kicsit kevesebb lesz a keretünk, amennyit egymásra szánhatunk. Szeretem Győzit elhalmozni ajándékkal és fájt, hogy nem tehetem meg. Erre idén mi van???? Sokkal-sokkal rosszabb a helyzet. Elmondani nem tudom, hogy mit érzek, amikor arra gondolok, hogy a gyerekem első karácsonyára így készülünk, idegbetegen, hogy hogy fogjuk megoldani az ajándékozást, favásárlást, kajavásárlást, ahelyett, hogy izgalomban díszítgetnénk, sütögetnénk, készülődnénk, várakoznánk. Tudom, hogy lehet másképp is. Lehetne mindent leszarni, örülni annak, amink van és nem azon keseregni, amink nincs. Tudom, hogy másoknak sokkal rosszabb a helyzetük. tudom, hogy be lehetne fogni a pofám, azt mondani, hogy ez van, majd lesz jobb és nézni előre, de egyszerűen ez nekünk nem megy. Elégedetlen és csalódott vagyok. Többre vágyom. Több pénzre, könnyebb életre.

11 megjegyzés:

  1. Erre és az ünneplősre együtt reagálok, ha nem gond...
    Egyrészt tökre értem-érzem, amit mondasz, mert felnőve elmúlik az ünnepek varázsa kicsit. Ugyanakkor közben kiderült, hogy a legklasszabb ajándékokat, amiket a nagyszülőktől kaptunk, mindig anyu vette meg. Ő volt az, aki kitalálta a gondolatainkat. Sztem nem gáz a pénz adás, nekem senki ne szórja hülyeségekre azt a kicsit, ami van.
    Másrészt most még tök jó helyzetben vagy, mert Bobó nem érti az ünnep ajándék részét, ezért kérhetsz olyat, ami kell, de ő le se tojja. El lesz ragadtatva a karácsonyfától meg a szaloncukorpapíroktól, az ajándék még nem érdekli majd.
    Ha pedig megkérdik, mit kér, mond meg, hogy pl. új autósülésre gyűjtötök, ahhoz kér hozzájárulást. Így kapta a szüleimtől és a nagyszüleimtől közösen az ülését az első szülinapjára Dina, a nagylány ágyát meg a másodikra. A másik az "élmény ajándékozás". Szintén a születésnapjára kapott pénzből lett az éves állatkerti belépője. 7000 Ft volt, és gyakorlatilag heti rendszerességgel használtuk. Én mindig vmi projektre kérek pénzt, síelésre (ebből lett az új szoba, mivel közbejött Júda)
    Hidd el, mindenki jót akar neki adni, a legjobbat. Csak te legyél okos, és segíts megtalálni nekik, hogy hogy tudják megadni.
    Igen, szar felnőni, mert egy csomó klassz dolog megváltozik. De hidd el, mikor látod, hogy a te általad életre keltett ünnep a te családodnak milyen csoda, az is nagyon jó. Másként, de jó.

    VálaszTörlés
  2. ja, és a legfontosabb: tessék kettesben töltött időt kérni! Pénzbe nem kerül az ajándékozónak és még örömét is leli benne, hogy vigyázhat Bobóra :) Ti meg lépjetek le Győzővel, akárcsak egy órányi sétálásra is. De nagyon nagyon fontos a kettesben töltött idő!

    VálaszTörlés
  3. hát tényleg jobb pénzt kapni, mint gázárcsökkentő készüléket :)))) Amúgy a kapott pénzeket tényleg mindig ajándékra költöm és utána ugyanúgy örülök neki, mintha eleve azt kaptam volna.
    Bobónak ajándékok: ez inkább nekem fontos, neki tényleg tökmindegy, egyébként valószínű autósülést kérünk neki összedobva, én is erre gondoltam. És mellé vmi apróságot, ami meglepi. :)
    Azt pedig már alig várom, hogy magunknak teremtsünk ünnepi hangulatot, a magunk szokásaival, Bobóval a középpontban ;)
    Nagy karácsony-fan vagyok ám, csak idén több a feszkó, mint kéne...és ettől kicsit depi vagyok (öngyi azé nem leszek :) )

    VálaszTörlés
  4. Istenem, de rossz volt ezeket a sorokat olvasni! :( Nem mondom, hogy szűkölködünk, inkább okoskodunk, hogy jusson is maradjon is. És persze én is inkább dologélre, viburcolra és nurofen babyre költök, mint parfümre. Inkább veszek két bodyt és pulcsikát, mint magamnak farmert. Inkább azokat kéne elgyepálni, akik a drága játékokat fröccsöntik ilyen dráááágááááéééér és aszondják, hogy anélkül nem élet a babaélet! :( Pedig DE! :) Drukkolok nektek és értetek! :)

    VálaszTörlés
  5. Hello

    Ismerem ezt az érzést, mikor Blanka 3 hós volt, akkor veszítette el Miki egyik percről a másikra az állását.Aztán persze minden megoldódott, de tök megértelek,de Blanka első karácsonya szintén iylen szellemben telt. Most nem panaszkodom, és habár nem dúskálunk,lehetne sokkal rosszabb is helyzetünk, de tudom h.nagyon nehéz,mikor egy konkrét fizetésből kell gazdálkodni. Én pont emiatt szoktam rá a gyerekruha turizásra is pl., mert úgy gondoltam,ezzel rengeteget tudok spórolni,és bejött.Felfedeztem szuper turikat, ahol naygon jó minőségű cuccokat vehetek nekik, és már nem dőlök be az olyan dolgoknak, hogy a gyereknek csak X.v.Y.márkájú cipőt lehet csak megvenni,mert különben mi lesz a lábával...Szóval ilyen "apróságokkal" lehet azért spórolni. A másik az ajándékozás: engem ezért a párom családában az elején nagyon utáltak,de mostmár nagyojából bevált, hogy pl. mindig megmondom, hogy milyen ajándékot vagyenek a gyereknek, vagy h. pl.épp autósülés kéne, vagy emeletes ágy stb.,és amit hülyébbnél hülyébb felesleges ajándékokra szánnának,adják erre. Van aki belement,van,aki nem..De ez működik. Hál'Istennek a gyerekek ilyenkor még nem fogják a pénz lényegét,nem zavarja őket,h turis a ruha, nem is tudják..Később meg még nem tudjátok mi lesz, hátha addig bejön a lottó 5.ös :)
    kitartást

    VálaszTörlés
  6. Jaj, ezt nagyon rossz volt olvasni, de sajnálom a rossz érzéseket és a bizonytalanságot!!!! És nem is tudok sajnos nagyon okosat mondani (bár néhány tök jó tanácsot én is olvastam a kommentek között), csak annyit, hogy tessék könyvet írni, nem viccelek, plusz fel a fejjel, mert nagyon ügyes anya vagy és Bobó annyi szeretetet kap, amennyit egy pluszruha és pluszjáték sem adhat meg és tényleg kitartás, nagyon drukkolok, hogy jobbra forduljon a helyzet!!! :-o

    VálaszTörlés
  7. Csak vigaszképp:

    A férjem egyik napról a másikra utcára került, jelenleg az én 60 ezer forintos GYED-em az össz bevételünk,kiadás pedig kb. olyan 200 ezer a hitelek miatt. És nem akarok belegondolni, hogy mi lesz itt hamarosan, mert akkor csak bediliznék. Eldöntöttük, hogy márpedig Dorka nem fog érezni ebből semmit, nem fogjuk marni egymást, muszáj egymásba kapaszkodva kibírni, mert rajtunk sem segít senki. Mikor apámnak elmeséltem, hogy nincs bevétel amiből élhetnénk ez volt a válasz: az hagyján, de neki most 16 ezer volt a kutya beoltása és Fronline-cseppezése. Köszönjük az együttérzést- gondoltam magamban ... :-DDD
    Fel a fejjel, Emese-Virág. LÉátod, mindig van akinek szarabb. MÉg olyan is akinek a mi helyzetünknél is szarabb...

    VálaszTörlés
  8. Most bizony elbőgtem magam, mert én az utóbbi hónapokban ugyan ezt érzem, és totál depressziós lettem már. Ránézek a fiúnkra, és olyankor arra gondolok, mi fontosabb Nála? De mégis egyre többször ébredek reggel azokkal a gondolatokkal, amiket leírtál /szó szerint sajnos/...

    VálaszTörlés
  9. Bocs, de SZedernek: Mintha az én édesapámat hallanám...:-(

    VálaszTörlés
  10. Ha már visszautaltál ide: Csak szeretetre van szüksége. Ha nem lesz zsír verdája meg kamerás mobilja (hol lesz az már akkor!) lesznek értékes barátai, akik valódi értékeket tartanak fontosnak, nem a megvásárolhatókat. Látom ezt nem egy normális családban. Szerintem normális családban :)
    Szerintem jobban fog járni. SOkkal jobban.

    VálaszTörlés
  11. Szia Kikocs! Üdv a blogon!
    Sajnos nem teljesen értek egyet veled, 6 tesóm van, náluk is látom h rengeteget számít h kinek milyen menő cuccai, telefonjai vannak, kiért milyen autóval jönnek, ki hova jár nyaralni, stb, stb Sznobság, tudom, és azt is tudom, h ez bizonyos kor után megint nem számít mindez, de addig viszont eléggé rányomja a bélyegét a kiskamaszkorra...És nem utolsósorban, ha a mi életünkkel nélkülözéssel teli, elégedetlenek leszünk, ettől feszültek, ettől többet veszekszünk, nem folytatom a sort....

    VálaszTörlés

Mit szólsz?