2011. január 6., csütörtök

A telhetetlen hernyócska

Méhem gyümölcse unatkozik. Megint az van, mint régen, hogy menni kell vagy hívni kell valakit hozzánk. Ha itthon vagyunk, akkor szanaszét unja magát. Ténfereg, rohangál, ugrál, felmászik, levetődik, bújócskázik, eldug dolgokat, járkál, nézelődik, kínlódik. Ha mindennek a végére ér és eszébe jut, hogy tenni kellene valamit, akkor előveszi a mézeskalácsért és/vagy egyéb édességért való fejhangon előadott fohászát, amit ha nem kap meg, követ az éktelen hisztéria. Egyetlen ellenszere ennek, ha valami briliáns és eget-rengető figyelemelterelésbe kezdünk és megpróbáljuk a lehetetlent: lekötni őfelsége figyelmét és érdeklődését.

A játékok. Hosszú hónapokig tartó egyeduralom látszik megtörni. Nyár közepe óta ugyanis Botond kezéhez és életéhez hozzánőttek a (házi)állatok. A fényképek és esetek 80% százalékában Bobó kezében hol egy ló, hol egy tehén tanyázott, a karácsonyi túlvásárlás némiképp megtörte szegénykém lelkesedését, bár az már pár hete egyébként is hanyatlóban volt. Néhány készlettel többet hozott a Jézuska a tervezettnél, így akkora mennyiségű új állatról kellene gondoskodnia, hogy inkább az egész állattenyésztést -és farmgazdálkodást, mint olyat hagyja a francba és pályát módosít. Hogy merre indul tovább, egyelőre nem tudjuk, mert nem játszik semmivel. Illetve, ez így nem helyes. Egyedül nem játszik semmivel. A párosítós-játékokat nagyon szereti, azt viszont sajnos egyedül nem lehet játszani. Én viszont sajnos csak korlátozott számban tudom a rendelkezésére bocsátani ezen társasjátékokat, és sajnos nem minden esetben van kedvem leheveredni a szőnyegre és önfeledten keresni az összetartozó képeket. A hónapok óta rögzült és jól bevált nagyobb fokú szabadság, amit Bobókám jófej önállóságával a számomra biztosított, átmenetileg megszakadni látszik. Igényel minden mozzanatához, páros és csapatos játékokat talál ki, folyton kergetni vagy keresni kell -őt magát vagy az általa eldugott dolgokat. Hihetetlenül kreatívnak és lelkesnek kell lennem, ha jókedvű játékra akarom invitálni. Olyan formációkban és konstellációkban kell a játékait használnom, ahogyan addig sosem. Elég jól megy ez, csak nem minden nap minden félórájában tudok videokazettából istállót építeni, vagy állatokkal kirakni a Kiskedden című verset vagy az A part alatt-ot. A gyurma viszont telitalálat volt, igaz megint mi is kellünk hozzá, cserébe viszont ez legalább (egyelőre) nekünk is élvezet és őkelmét is leköti egy fél-háromnegyed órára.

A telhetetlen hernyócska...
...és amit szombaton eszik.



Sok szerintem jópofa gyurma-költeményünket örökítettem meg, majd lehet, hogy egy külön posztban bemutatom őket, ezt most mindannyian nagyon élvezzük. Az első dolog, amit hármasban játszunk. Nyomda is került a karácsonyfa alá és végre valahára színezni-rajzolni is elkezdett a szentem, úgyhogy ha nem bújócskázunk vagy ágyon ugrálunk épp, akkor javarészt ügyeskedünk, kreatívkodunk. Nem áll hozzám túl közel az ilyesmi, de egyelőre hozom a szintet.

A könyvek. Főként addig érdeklik, míg meg nem tanulja a szövegüket, ez a pillanat viszont igen hamar eljön, úgyhogy hiába igen gazdag a házikönyvtárunk, unottan dobálja a régi kedvenceket, mindenre azt mondja, hogy nem. Ő azt márpedig nem akarja hallani. A "don't judge a book by its cover" -névre hallgató titkos kommandó-akcióm még néha hatásos, azaz szoktam olyat, hogy előveszek egy könyvet, ami tudom, hogy régen volt már soron és tetszene neki, viszont biztosra vehető, hogy élből elutasítaná, ha látná; ilyenkor kinyitva csak úgy véletlenül elhelyezem a látóterében. Gyakori, hogy ez esetben hajlandó azt felolvastatni magának, de csak egyszer. A karácsonyra kapott könyvei majdnem mindegyike hatalmas sikert aratott. Egymás után akár tízszer kellett neki olvasni őket. Naponta ötször. Mára már nem mindig kíváncsi rájuk, ahogy a régiekre sem. Örök körforgásban van nálunk minden (játék és ) könyv, hetekre tűntetek el, majd varázsolok elő régi-új kedvenceket, ilyenkor nyerek magunknak némi időt. Nem sokat, mert az úrfi résen van és nem hagyja magát megvezetni. Amint kielégíti egy pillanatra fellángoló kíváncsiságát, azon nyomban felölti az unott, fásult ábrázatot és folytatja a lakásban való céltalan téblábolást.



Végezetül álljon itt egy kép Nagypapámról, aki kb. négyévesen egy dobot, két babát és egy plüssmackót kapott karácsonyra. Botondról nem készült összkép a karácsonyfával és az ajándékaival, de roskadásig tele van a nagyszoba az újdonságokkal, amik jó része nem érdekli. Alig várom, hogy lebontsuk a fát és eltegyem a felét. A szülinapjára nem tudom még mit kap, de állatot tuti nem. Mindig ez van, ha valamire rákattan, folyton újakat veszek neki belőle, hogy örömet szerezzek neki és addig tolom rá az újdonságokat, míg meg nem csömörlik tőlük és el nem megy a kedve az egésztől.

20 megjegyzés:

  1. Nálunk is ez a helyzet mostanában, de volt ez már így, és egyszercsak elmúlt "magától". Mivel én sem vagyok egy igazán kreatív valaki, így nekem szintén "nehezemre esett" kitalálni elfoglaltságokat.
    Ami a mi esetünkben könnyebb, jóval könnyebb, hogy van 2 nővér, akik közül a fiatalabb lelkesen vonja be Ádámot mindenféle játékba, szinezés, főzés, autózás székekkel, stb. Bár van olyan is, hogy élből Rékához vág mindent az öccse, úgyhogy azért nem mindig jön ez be.
    Kitartás, szerintem Bobó is egyik napról a másikra ismét önállóan akar majd "ellenni". Én azért nem vagyok kiborulva teljesen, mert a lányokkal is végig "szenvedtem" néhány ilyen időszakot, de mindig volt szünet azért.
    Tudom, nem sokat segítettem, mondtam ezzel, de hátha ismét picit megnyugtat, hogy máshol is van "ilyen"!
    Nagyon tetszik a hernyócska!!! :-)
    A többit is megnézném...

    /Ja, és Ádám 2 napja egyedül közlekedik az utcán, nem kell cipelni, sőt, nem akar feljönni a lakásba, már szétfagytam. Ezt csak azért, hogy van fény az alagút végén!/

    VálaszTörlés
  2. Imádom a Telhetetlen hernyócska gyurma szettet !!!!! És milyen pontosan csináltátok a szombati menüt :) nagyon kreatívak vagytok! Az unatkozáshoz nem tudok hozzászólni, de biztos ez is csak egy periódus, reméljük hamar múlik :) És a kevesebb tényleg több, Hanga sem játszik már a Hasonoroszlánnal, csak az Eredeti Aslant szereti...

    VálaszTörlés
  3. Csúcs ez a kép a Nagypapádról! Isteni jó!!!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Ami meg a dob mögül kikandikál, az szerintem egy kis plüss majmocska lehet. Nem..?! Rémlik, mintha láttam volna már ilyet valahol fényképen.

    VálaszTörlés
  5. Karácsonyra megrendeltünk néhány játékot a gyereknek, a helyzet a következő:
    - formabedobó, görgeti és annak örül, hogy zörög, ha megmutatom, hogy hogyan is kell használni, magamra hagy
    - Tesómtól kapott kirakó ( nagyméretű, nagyon klassz, fából készült ) rágcsálásra tökéletes, eltettem, mielőtt az összes festéket lenyalja róla,
    - játéktároló óriásdoboz, kiborítja, üti két kézzel és visít, ez azt jelenti, hogy ültessük bele és egy köntös zsinórral huzibáljuk benne le-föl a folyosón,
    - egyéb játékok: széthajigálás, kanapé alá bedugdosás.
    Ha nyugtot akarok magamnak, beültetem az etetőszékébe, adok neki egy kanalat meg egy műanyag tányért és akkor kavargat vagy fél órát.
    Nagy királyság a gyurma, nagyon várom a gyurmakajákról az elemzést!
    KK.

    VálaszTörlés
  6. Gyurma-bókokat köszi!!
    Andi, félreértettél, most kivételesen nem vagyok (még) kiborulva :))), csak ez a helyzet. Egyébként játék-ügyben elég kreatív vagyok, csak másban nem, pl. nem tudok rajzolni-hajtogatni, stb.
    Annamari, mióta kommentelsz te???? :))) majmot nálunk nem láthattad.
    Kriszta, milyen elemzést?? És persze, mikor kisebbek, akkor még a pakolás maga a játék, meg a csapkodás (funkcióöröm), de most már elvárnám, hogy egyedül szerepjátékozzon :)))

    VálaszTörlés
  7. nem csak mi küzdünk??? :)) Az a baj, hogy én ráadásul megunom egy idő után a gyurmázást, nyomdázást, akármit. Egyedül viszont nem hajlandó semmit játszani! Mindenhez kellünk mi is okvetlenül. Ha másért nem akkor arra kellünk, hogy ott üljünk mellette, és azt figyeljük, ahogy ő duplo tornyot épít. Mindeközben meg ne merjünk mozdulni, másra figyelni is tilos, megszólalni főleg! Naaaaagyon izgi! :)

    VálaszTörlés
  8. Ildi, én szerinted nem unom meg?????? :)) Egyelőre a gyurmázást elég hosszú ideig bírom, de egyébként nem bírok a seggemen maradni. 1-2 játék és már mennék a dolgomra.

    VálaszTörlés
  9. Némileg életkori a dolog, van akinél típus kérdése is, Gergő pl nagyon ilyen, a mai napig csodálni kell játék közben :-D, bár a legó /az igazi nagyfiús, nem a duplo/ néha már eléri azt hogy egyedül játszik vele, persze miután órákig gondosan együtt felépítettük. :-D

    Gyurmázás rulez és nagyon várom a posztot! :-)

    VálaszTörlés
  10. Isteniek a gyurmás cuccok!! :) És ahogy Bobó mondja, hallom azt az oldalt, cukorfalat!!!!!

    Egyedül játszásra-állatozásra nem mondok semmit :) Gyertek hozzánk sokat!

    VálaszTörlés
  11. a "Telhetetlen hernyócska" zseniáis, nagyon tetszik

    VálaszTörlés
  12. A gyurma óriási ötlet! Lassan én is veszek neki. Eddig só liszt gyurmázás ment, de most már nem kóstolgatja, talán a színeset sem fogja. Karácsonykor lelkesen játszott az új cuccaival, de nálunk is egyre több a társas játék. Meg most sajnos az új dilije a dobálás. Szanaszét mindent. Azt hittem ebből már kinőtt. (A karácsonyfában találtunk egy targoncás ember, amikor lebontottuk. A talpban (víztározós) pedig egy fa formabedobó darabja ázott.)

    Én is látok majmocskát nagypapád képén a dob mögött baloldalon. :)

    VálaszTörlés
  13. Dia: Dorka már élvezi a gyurmázást és nem akarja megenni pedig nála nagyobb "mindent a számba" őrült kevés lehet ennyi idősen, így szerintem már Te is megpróbálkozhatsz az első Play-Doh tégelyekkel :D

    VálaszTörlés
  14. Ha teljesen elvetetted a gyerekkönyv-illusztrátorságot, a képek alapján szobrászkurzusra beiratkozhatnál:) Jude

    VálaszTörlés
  15. Jude, ezt nem emeltem ki a szövegben, de a rúd szalámit maga Botond készítette, a kolbászt és falevelet pedig Győző. Majd töltök fel még több gyurmás fotót, aztán meglátjuk még mindig így gondolod-e ... :)

    VálaszTörlés
  16. Elemzés...hülye vagyok, értekezést akartam írni, post-ot.
    K.

    VálaszTörlés
  17. az a telhetetlen hernyócska cucc....
    sztem tegyél el mindent, és kapd elő a főzőcske szettet, az múltkor úgy bejött neki!
    Viccen kívül, lehet simán, hogy egyszerűen túl sok az új cucc, ráadásul kizökkentetek a normál ritmusból az ünnepek miatt. Az enyémek legalábbis vhogy pillanatok alatt felveszek az ünnepek lazaságát és hektikusságát, és követelik azt a hétköznapokon is. Mikor elmennek pl. a tesómék, Dinával vagy egy hét, mire értelmesen lehet vmit csinálni, addig csak nyüglődik, mert én egyedül kevés vagyok a sok unokatestvér helyett. Meg van olyan gyerek (az enyémek ebben szerencsére kivételesen a könnyebb kategóriába esnek ;)). akik egyszerűen nem tudnak játszani, ha túl sok játék van. Csak rombolnak, vagy ülnek, de nem játszanak, mert egyszerűen túl sok az inger. Uh. le azzal a fával, már úgyis elmúlt vízkereszt!

    VálaszTörlés
  18. http://www.youtube.com/watch?v=HpISHA8Fs4w&feature=player_embedded
    ezt ismered?

    VálaszTörlés
  19. Zsófi, mi van vele? :o Dont like?
    7végén már leszedtük a fát és végre rend és átláthatóság van a lakásban, így királyabb.
    Megnéztem a vidit, de elég rossz minőségű :(( De vicces!

    VálaszTörlés
  20. hát csak mert azt írtad, hogy alig várod, hogy leszedjétek a fát, és elrakd a cuccok felét. vagy félreértettem vmit? :o
    Igen, sajna a videó nem vmi jó minőség, de annyira cuki szerintem :)

    VálaszTörlés

Mit szólsz?