2010. április 21., szerda

Átállóban

Mármint két alvásról egyre. Szeretem a rendszert, szeretem, ha pontosan meg tudom mondani, hogy mikor fogunk elindulni és odaérni valahova, szeretem, hogy kiszámítható és rendszeres a napunk. Ennek persze az az ára, hogy 1. icipici kora óta az alvásaihoz igazodunk, nem hurcoljuk összevissza, 2. néha fel kell ébreszteni, akár a legédesebb álmából. Mindkettő megéri.
Napközben nagyon hosszú ideje úgy alszik (bár már inkább múltidőben kellene írnom), hogy fél 10-kor leteszem, kb 10-re alszik és kb 11-ig, majd délután fél 4-kor leteszem és kb 4-től kb 5-ig alvás. 
Nézzük az előnyeit:
  • A délelőtti alvása után egész hosszú programot lehetett szervezni, majd délutánra hazaérni. 
  • Kétszer tudtam így szusszanni napközben, amit imádtam. Délelőtt amikor letettem, megreggeliztem szép nyugodtan, elolvastam a dolgaim a neten, megcsináltam a gyümölcsét, majd filmet néztem. Ez volt a nyugis órám napközben.
  • A játszótér viszonylag nyugis terep volt számunkra, mert a nagy déli alvás idejét mi lenn töltöttük. Gyűlölöm a rengeteg gyereket és főleg anyukát. 
A hátrányai:
  • Képtelenség olyan babákkal programot egyeztetni, akik viszont már csak egyszer alszanak.
  • Ebéd után nem lehet ledőlni aludni. Ez néha rettenetes.

Most viszont úgy állunk, hogy a két alvás sok, az egy viszont talán még (néha) kevés.  Egyre ritkább, hogy összejön a fenti pontos menetrend és általában a délelőtti, de néha a délutáni alvás kimarad. Már nem készülök ki az ilyesmitől, sőt általában ilyenkor úgy fel van pörögve önnön jófejségétől (=hogy keresztülhúzta a számításaimat), hogy néha sokkal jobb kedvű, mint amikor alszik. Aztán persze ahogy fárad, nyűgösebb, de általában viselhető. A képeken egy ilyen nem-alvás után látható. Ilyenkor leveszi a zoknijait, kidobálja az ágyneműit, behúzza a pelenkázószivacsát, kopácsol a cumijával a pelenkázón, stb. Iszonyú édes egyébként. 

Felkészültem már az egy alvásra, nem ér a dolog váratlanul, de ez most zavar, hogy kiszámíthatatlan, mert van néhány programunk, amihez nem ártana tudnom előre, hogy mi lesz...Mindenesetre figyelem, próbálom követni, pár napig még biztos leteszem rendes időben délelőtt, aztán meglátjuk. Az egyalvás is jó, csak legyen hosszú!
Előnyei:
  •  Végre tudnánk járni Ringatóra, Mókustornára, stb.
  • Ebéd után le lehet feküdni aludni.
  • Könnyebb lenne a programegyeztetés egyszer alvós babákkal. 
  • A családom végre békén hagyna. Bobó születése óta képtelenek feldolgozni, hogy 2-kor ebédel a gyerek és utána NEM fekszik le. 
  • Talán egy egész filmet is végig lehet nézni, míg alszik. 
Hátrányai:
  • Nem fogok tudni nyugodtan megreggelizni. 
  • Az Interneten csak a nap folyamán valamikor később tudok szépen végigolvasni mindent.
  • A játszótér zsúfolásig tele lesz idegesítő kölkökkel és szoptatásról és bölcsődékről fecsegő anyukákkal. (Én is ilyesmiről dumálok ám, de az más!)
  • Győző pont akkor megy el itthonról, ha délutános, amikor még aludni fog Bobó, fel fog ébredni a motoszkálásra. 
Nincs tehát még végleges ritmus, remélem hamar beáll, mert így pl. hogy megyünk pénteken  vendégségbe, ha nem alszik el délelőtt, amit pedig már olyan régen tervezünk??
Zárásként két kép, amikor viszont elalszik. Egy nappali és egy esti. Ps: a zoknit nem én vettem le róla. Azt csak akkor érdemes visszaadni rá, ha elaludt, különben újra leveszi és kidobja.

Hát, nem édes???

9 megjegyzés:

  1. De igen, édes! :-)
    Néhány napja egyszer-egyszer mi is ezen megyünk keresztűl, de egyelőre még megy a 2 alvás.
    Igazság szerint, nekem kell még egy picit ez a kétszer 1,5 óra nyugi.
    Ja, és én még kerülöm a játszóteret, egyrészt Ádám sem őrül meg egyelőre érte, másrészt rám is az jellemző, amit Te írtál e tárgyban...
    Legutóbb, mikor délelőtt nem tudott elaludni a drága fiam, kintről szóltam: tessék már aludni /ami azért legtöbbször bejön/, de az istennek sem ment. Marha durcásan léptem a szobába, és kb. olyan állapotban leltem a gyermekre, mint Bobó a nem alvós képen. :-)
    Annyira édes volt, hogy a szívem elolvadt, jól meg is puszilgattam.:-))

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is egyre csak tolódik. Még mindig kettő van, de érezhetően tolódik. ma pl. fél11-ig bírta, nemrég dőlt ki így a 2. alvása 4 után lesz. Én meg pont azt nem szeretem, h most mikor felébred már üres lesz a játszó. ő szereti a nyüzsit.
    Elkezdjük alkalmanként pár órára Csana-ba szoktatni (családi napközi) hogy mire itt lesz tesó addigra már kicsit beleszokjon abba hogy nem csak ő létezik, ott majd irtó kíváncsi vagyok, hogy a következő fél évben hogy alakul az alvása. Valahogy az az érzésem, hogy a "csordaszellem" jó hatással lesz rá. (a csorda 4 gyereket jelent, ettől csana... :D)
    ma voltunk megnézni, de majd még csak most kezdjük szépen lassan beszoktatni, fél év még sok idő, bőven ráérünk nagyon lassan haladni.

    Jancsi

    VálaszTörlés
  3. bocs, fél12-ig bírta.
    jancsi

    VálaszTörlés
  4. jaj, ez annyira idegesítő ám!
    én emlékszem, hogy mikor Dina ezt csinálta, akkor mit szenvedtem az átállással, és milyen kiszúrásnak éreztem az egészet. Majd mikor ez az egy is elmarad, na az lesz megaszívás :s
    nálunk egy darabig az volt a baj, hogy nem bírta ebéd utánig, fél12 körül aludt, és ébredés után ebédelt

    VálaszTörlés
  5. Matatakakiba? Húúú, súlyos ez a Bobeszfiú. :)
    No nálunk sem volt egyszerű az átállás. Viszont nekem bejön, hogy néha 2,5-3 óra teljesen az enyém. És még az is hogy elröpül!!!
    És mi is kezdjük a bölcsihez való alkalmazkodást.. Ott is elvileg déltől 3-ig van az alvásidő.

    VálaszTörlés
  6. ismerős... és tündériek az alvós képek!

    VálaszTörlés
  7. Engem az zavar h nem tudom előre h mikor fog aludni, kva nehéz így vendéget hívni, programot szervezni, pénteken pl. aludt kétszer, ma megint nem, áááááááááááááááááááááááááá

    VálaszTörlés
  8. Jaj, az egyalvás hátránya (ez kimaradt a felsorolásból), hogy el fog térni a napirendje Olivérétől :-D
    Mert az olyan jó volt, hogy Bobóra lehetett számítani :-D
    De lehet, hogy Olivér is hamar alkalmazkodik hozzá, elvégre egy csomó dolgot hasonlóan csinálnak...

    VálaszTörlés
  9. Orsókám, kölcsönös: imádtam h Olivérrel mindig könnyű volt a szervezés!!!! :))

    VálaszTörlés

Mit szólsz?