2010. április 15., csütörtök

Bobókedvencek 2. rész


Bobónak mindenben és mindenhol van kedvence. A teljesség igénye nélkül.

  • A Maszkabál dvd és zene egyaránt, ezen belül a Banya, a Skót, a Tigris, a Szakács és a Bál, bál...ezt mondja is. Naponta húszezerszer: bábbbáá. Sok mindenre mondja ezt a betűsort, de ez félreérthetetlen. Kéri, követeli, könyörög érte. Napi max egyet engedek, de sokszor sikerül megúszni, csak ügyeskednem kell. Nem akarom, hogy a tévét bámulja egész nap.  Az apja zseniális ötletére rátölöttük az mp4 lejátszóra, így az autóban is szól a Bál, bál, maszkabál, így végre nincs dráma, ha megyünk valahova.
  • Zenében: Gryllus Vilmos: Dalok 3: Kicsi út hova mész az abszolút kedvenc, de erről az albumról még sok másiakt is imád, ezért visszük vasárnap el élete első (Gryllus-)koncertjére-ha a * időjárás engedi. 
  • A könyvei közül rengeteg kedvenc van, de mostanában talán a Kisvakond és a tavasz, azon belül pedig a róka, de erről majd később.
  • A fürdőshalai közül az ámbráscet.
  • A gumiállatai közül a tyúkanyó. 
  • Az autós golyópályájában a rózsaszín autó a kedvence, épp ezért ez általában nincs is meg, mert mindenfelé elhordja. 
  • A homokozós cuccai közül a keresztszüleitől kapott nagy lapát és nagy gereblye az, amit hurcol magával mindenhova.
  • A hangutánzós baromfiudvarában pedig a malac, amit folyton kivesz és viszi magával. 
  • Van egy gagyi műanyag állatos formabedobója, abból a tehén a kedvence. 
És akkor térjünk rá a bejegyzés apropójára, a bagoly-tigris-róka mondakörre. 
  • A rókával kezdődött, a Kisvakond és a tavaszból, mert ott folyton azt a két lapot kellett nézni és "mesélni" neki, a mese vége, illetve gyakran az eleje sem érdekli, csak a róka. Újabban már a róka szeme. Kezdtem tágítani a kis beszűkült látóterét, kerestünk más könyvekben is rókákat, nem tudtam mekkora bajt szabadítok ezzel magunkra. Azóta ugyanis az egész napunk másból sem áll, mint hogy rókákat, baglyokat és tigriseket keresünk. 
  • A bagolymánia nem is tudom hol kezdődött, de a Zsuskáéktól kapott Kisvakondos naptárunk áprilisi illusztrációjával teljesedett ki, mert azóta naponta háromszáznyolcvanszor rohan oda, és mondja h "Ba" (ezt is sok mindenre mondja, de ez is felismerhető). Minden mesekönyvében tudja, hogy hol a bagoly és akárhol lát egy baglyot, kirohan az előszobába a naptárhoz és magyaráz, hogy ott is egy bagoly! 
  • A tigris-fétisre sem emlékszem, hol eredt, de jelenleg ez a három állat a csúcs nálunk. Ma a játszóházban volt egy tigrises kuka, nem tudtam elrángatni mellőle, a végén már darabjaira szedte. Már elővettem neki igazi, nagyfiús, állatos képeskönyveket és megvadulva nézegeti bennük az említett vadakat. A Vidám mesékben újabban nem hajlandó végighallgatni egy mesét sem, mert oda kell lapozni az összes rókához, ami van benne-szerencsére nem sok. Csoda ezek után, hogy olyan ágyneműt kerestem neki, amin róka is és bagoly is van? Imádta, amikor felhúztam neki. Vettem neki egy totyógós baglyot, az is tetszik neki. 
Amikor a bordűrjét kiválasztottam, tudtam, hogy nagy sztár lesz, hát most ért be a dolog. Két napja ki-be rohangál a szobájába és mutogat a tigrisre. A dolognak két szépséghibája van:

1. a bordűr nekem mellmagasságban van, tehát A) ölben kell tartanom, ami tekintettel a szerény tíz kilójára, nem csekélység, B) a pelenkázójára kell feltennem, ami pedig marha uncsi nekem, mert közben semmit nem tudok csinálni, mert vigyáznom kell rá, na és persze magyaráznom, mi micsoda;
2. a bordűr mintája ismétlődik, tehát nem egy tigrist kell naponta harmincszor megtekinteni, hanem vagy tizenkettőt...és persze minden alkalommal mindegyiket olyan lelkesedéssel, mintha akkor fogadnánk be vizuálisan életünkben először. 

Hát, így állunk a vadállatokkal. Szombaton -ha a * időjárás engedi- megyünk állatkertbe, kíváncsi vagyok mit kezd az igazi bagollyal, rókával, tigrissel.  (Szerintem semmit. )

1 megjegyzés:

  1. Nálatok bagoly, nálunk autó. :-))
    Nálunk nincs bordűr, viszont van hűtő+rengeteg mágnes, de a magasság stimmel...:-)

    Mi is az első állatkertre készülünk a hétvégén /tudom, Ti már voltatok tavaly/, de most meg vulkán-helyzet van kialakulóban...bár a pánikkeltés rám nem nagyon szokott hatni...

    És ma süt a nap azért!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés

Mit szólsz?