2010. november 18., csütörtök

Bobószókincs-20. hónap

Az elmúlt egy hónap látványosabb fejleményei.

Megvan az F és a V hang*, így tehát ha nálunk jártok, hallhattok dévédé-t, lovak-at, almafát, stb. Persze még nem mindig sikerül használni is, szó elején pl. még nem megy az F, de az L sem mindig. Azt pl. tudja mondani, hogy , de azt nem, hogy Lóri (Jóji).
Hiányzik még a K, de az nagyon. . *(figyelsz, Kriszta, milyen gyorsan tanulok?)

Mondókázik és énekel. De durván. Múlt hónapban még csak egy-két szóval folytatta, ha abbahagytam. Most ül, játszik vagy mászkál és egyszer csak meghalljuk, hogy végigmond egy mondókát vagy éneket, újabban ráadásul kicsit dallamosan is adja elő őket, ahogy azt kell. Nagy százalékos arányban ráadásul mások által is felismerhetően. Van, hogy kihagy sorokat, vagy összekeveri, de javarészt jól adja elő őket. Ha elakad, akkor elég csak a következő szót mondani neki és már folytatja is. Ami meglepett, hogy a Boribonokat is tudja kívülről. Ha abbahagyom az olvasást, már nem csak a következő egy szót mondja, mint régebben, hanem mondatokat is akár. Visszatérve az éneklésre, mondókázásra: nem tudjuk megszokni vagy megunni. Egyszerűen elolvadunk, ahogy meglátjuk, hogy gubbaszt a földön és énekel! A mi gyerekünk! Néhány azok közül, amiket leggyakrabban mond magától: Ábécédé (legnagyobb kedvenc); Falusi hangverseny; Boci boci tarka; Mókuska, mókuska; Cifra palota; Bálna; Éliás Tóbiás; Egy-két jófalat; Süsü; A part alatt, stb.

Ragoz. Apa papucsa; Apa pólója, Mamáé, Bobóé. Azt nem tudom hogy hívják (igekötő használat? helyhatározó használat?), hogy mond olyanokat, hogy asztal alá, szék mellé, kapu alatt, stb.

Mondatokat mond. Egyik nap tesóm nyakában ült, sétáltunk. Lenézett rám és megszólalt: "Mama cipője zöld színű, Báé fekete." Másik kedvencem, mikor kaja közben mondja, hogy "Egy a Mamáé, egy a Bobóé."

-Hogy hívnak?
-Edélyi Botond.
-Mamát hogy hívják?
-Sejes Jijja Emese.
(Apát eddig is tudta.)

A számfogalma (jól mondom?) kiterjedt háromra. Számolni tízig tud.

Ha odaad valamit, ezt mondja: "Adide Mamának".

Felvettem ma néhány mondókáját fürdés közben, fogadjátok szeretettel ( a link után):

 











13 megjegyzés:

  1. :) Jajj! Azt kell mondjam, több mint két éve készülök versekből, énekekből, mondókákból, de nekem ennyi nem is jut eszembe adott idő alatt és én belesülnék pl: az ábécédébe...

    Perpill. készül egy bejegyzés tájunkon, de súlyosan elbújhatunk Bobó mellett. Nagyon ügyes! Hihetetlen milyen beszélőkéje van!!!

    VálaszTörlés
  2. Hihetetlen, mindig elájulok Bobótól hogy mennyit tud! Gratulálok Neked is, amiért ilyen rengeteget foglalkozol Vele! Annyira édes ez az időszak, tényleg nem lehet betelni Velük.

    Szuperédesek a mondókák, de tudod mi tetszett nekem a legjobban? Mikor azt mondta hogy szappan, az atomcuki! Meg ahogy mindig visszatér arra hogy megmutassa a lábát, az is!

    /Ahol nem érted mit mond, szerintem boribont mondogatja. Amikor meg az utolsóban hutyutyúzik, az nem a csett pápára dal/mondóka hucucúja? :-)/

    Nagyon-nagyon ügyes Bobó, hadd ismételjem magam, el vagyok ájulva Tőle!

    VálaszTörlés
  3. Ügyes Bobót cukira megzabáááááálom, (a szappanos hasával kezdem, aztán az izgága szájával...)

    VálaszTörlés
  4. Nálam az a csúcs, ahogy mondja, hogy tubarózsa :))) Iszonyat okos!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tanulékony vagy édes lányom!Négyes, leülhetsz.
    Az alatt, fölött, mögött stb. szavak pedig helyhatározót kifejező névutók.A Lóri szó pedig azért nem megy, mert az l és a r hang képzése nagyon hasonló és bezavarják egymást.Meglesz az hamarosan.
    A gyerek továbbra is csodaszép, okos és megzabálom.
    Kijött már a fog?Folyik-e még a nyál?
    Ölelés:Különk.
    Ps.:A tesóm és én is nagyon rossz evők voltunk gyerekkorunkban, de vendégségben mindent megettünk.Ha zöldséget és nem banánt akarsz etetni Bobóval mindig menjetek bandázni...
    ( Én szinte mindent megeszek - látszik is - tesóm még mindig kipakol néhány zöldséget a tányér szélére, vagy az én tányéromba :))), harminc éves! Csak biztatás képpen.)

    VálaszTörlés
  6. Sokáig azt hittem nagy probléma van a hangszóróinkkal és sosem hallottam a videókat, csak láttam, aztán kiderült, hogy csak be kell dugni egy zsinórt a 220-ba. Lényeg, a lényeg: végre hallottam is... :DDDD Bobó szupercuki-szuperokos. Nagyooooooon imádnivaló!!!! :DDD Dorkát mi itthon már csak szószivacsnak hívjuk, de Bobó meg egy mondókaszivacs!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Szilvi, én is Boribonra gondoltam, de az nem mondóka... És de igen, a hucccuccu az egyik régi kedvence!! ;)
    Kriszta, milyen jó h vagy nekem, látod? :)kedd óta betegek vagyunk, úh ha fáj is a foga, az most eltörpül...
    A gyümit SENKI MÁSTÓL nem fogadja el... :(((((((

    VálaszTörlés
  8. Ó, szegény kis Bobeszka.Mi a betegség? Bármi is, gyógyuljon meg gyorsan, ezt kívánom, szeretettel:Különk.
    A gyümölcs megszerettetésére nincs ötletem, sajnos. :(

    VálaszTörlés
  9. Hát, nem tudom pontosan, pedig itt volt a dokinénink. Ugatva köhögött és sűrűzöld "fita" folyt az orrából meg a szeméből (??!) ... most már hurutosan köhög és kevésbé náthás. Én meg lázas vagyok és torokgyull-m van.... Jó, mi?

    VálaszTörlés
  10. A zöld "fikuli" annyira undi :(((
    Itt is volt egy hét köhögés meg csordogáló orr, üvöltés a porszívótól.Csak tudnám, hogy hol fázott meg? Fűtünk, mint a gőzmozdonyban, ha sétálunk fel van öltöztetve...Gondolom nálatok sincs másként.
    Gyógyuljatok, együttérzek.
    Ölelés.Különk.

    VálaszTörlés
  11. Botit nem zavarja, hogy neked más a vezetékneved, mint nekik? Én sokáig Kovács Anyaként futottam Dinánál.

    VálaszTörlés
  12. Kovács Anya :))) Biztos vmi egészségügyi intzézményben hallotta el a nővérkéktől :)

    (figyelj már, kis bloggerinatársam, nem tudod, miért nem vagyok itt is automatikusan bejelentkezve, amikor ez is blogspotos blog???? )

    VálaszTörlés
  13. Zsófi, sztm ez még később van. Okos Bobó, de nem ennyire :)
    Jutki, passz :((

    VálaszTörlés

Mit szólsz?