2010. november 27., szombat

Rögzít ő

Írják a könyvek, mondják az okosok és tudja mindenki régóta, hogy este elalvás előtt az agy szortírozza a nap eseményeit, szelektál, rámol, összegez. Tudom azt is, hogy az esti Bobó-koncertek is ennek köszönhetőek: beteszem az ágyba és még fél órán át darálja a (főként aznapi) mondókákat, énekeket. Reggel is általában dallal kelt minket (ma pl. a Boci, boci tarkára ébredtem). Egy-egy fontosabb eseményt (hol jártunk, mit láttunk, ki volt nálunk) rengetegszer át kell venni, van, hogy ő hozza szóba és van, hogy én utalok neki ide-oda, kötöm össze a fejében az eseményeket. Imádom, mikor átviszi az értelmet és olyan összefüggéseket lát meg, amiket nem mi adunk a szájába. Rengeteget "kérdez", érdeklődik minden iránt a világon. Okos nagyon. Nem hiszem, hogy kivételes esze van, de néha mégis. 
Múltkor megkérdeztem apám feleségét, hogy érti-e, amit Bobó dumál. Kíváncsi voltam, hogy valaki, aki még nem hallotta beszélni, nem tudja, mikről szoktunk beszélni, mi a szókincse, stb., mennyit ért belőle. Azt válaszolta, hogy nagyjából érti, de mivel "meglehetősen szabadok Bobó asszociációi", elég nehéz őt követni. Azóta ezen röhögök. Mennyire jól megfogalmazta. Bobó tényleg ilyen: pörög ő is, meg a kis agytekervényei is, nincs megállás se mozgásban, se gondolatokban. 
A mai vacsoránál különösen formában volt és szerencsére elég hamar kapcsoltam, mert leírtam, hogy a megközelítőleg húszperces (szalámis!) vacsora alatt, mennyi minden jutott eszébe. Főleg könyv - és dalélmények.
(Nem ilyen tisztán mondja őket persze, de nem akarok babanyelven írni. Zárójelben az idézet forrása.)
Ezeknél sekélyesebb nyelvezetünk és vacsoratémánk soha ne legyen!

9 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes Bobó! Le ak alappal!
    Egyébként sokszor Dorka is olyanokat mond, hogy tényleg meglepődök, hogy igenis van logika az asszociációs láncaiban. Egy kívülálló totál semmit nem értene belőle, de én végig tudom vezetni, hogy mit miért mond pl. mert először látta a pipiket a reggeli séta során és utána meglátta a pókot és ezeket az élményeket mondja vissza. Varázslatos ahogy működnek...

    VálaszTörlés
  2. Pedig már ért a kritikám, h el van hagyagolva a Bobóblog.. De most akkor megnyugodtam átmenetileg.

    Tényleg annyira okos! Döbbenetes ez az időszak.
    Nagyon választékos. Mikor történik vajon a váltás? Hogy kamaszkorban nem az aznap olvasott Ady-vers szó szerinti (!) idézése történik meg vacsoránál, hanem a lóf*szok lógnak a szájukból... :)

    VálaszTörlés
  3. Azért én megkockáztatok egy kivételest vagy szóljatok többi hasonló korú gyerkőc Anyukái, ha már mindenki hasonlókat idézget vacsi közben, mert akkor az én Rékám van nagyon lemaradva... :-D

    VálaszTörlés
  4. En egy hasonlo koru (23 honapos) gyerek anyukaja vagyok :-) Maxi asszociacioin en is altalaban nagyokat csodalkozok. Most kezdi folfedezni a mondokakat, meseket, enekeket. Mindig tudja mit szeretne hallani, es keri is. De hogy igy idezne beloluk...hat azt még nem! Tudja mi fog kovetkezni, ha meselek es akkor mar elore mondja a szavakat vagy a megallapitasait (pl. hogy Bundi kutya nem szereti a galambokat :-)).
    Bobo szerintem is tenyleg nagyon megelozi a tobbi gyereket!

    Emese, eleg gyakran olvasom a blogodat es a Konyveskuckot. Mind a ketto nagyon tetszik! Te nagyon jol, erdekesen, humorosan irsz es nagyon elvezem, hogy olyan dolgokrol van szo, amiket en is hasonloan elek meg Maxival. A Konyveskucko meg egy kulon fejezet! A mai konyvkinalatban en is neha nagy bajban vagyok, hogy olyan konyvet vegyek a Maxinak, ami ad is neki valamit.(Pedig o egy jatekkatalogust vagy autosujsagot ugyanolyan elvezettel olvas mint egy konyvet :-)) Meg hat, olyat ami nekem is tetszik, es ezekbol mar nincs olyan sok... Foleg, hogy nalunk eleg kicsi a valasztek es ritkan jutok el Magyarorszagra konyvesboltba.
    Szoval, szoritok nektek, csak igy tovabb :-)

    Puszi Bobonak is!
    Barta Kriszti
    (Kovetonek sajnos valami miatt nem tudok bejelentkezni, akkor legalabb igy... )

    VálaszTörlés
  5. Szerintem is kivételes. :) Nagyon jó a memóriájuk, de ő vissza is adja, meg figyel rád, ha kérdezed. Szóvivő lesz vagy plasztik cicákkal beszélgető tévés személyiség ;)

    Zalán rengeteget beszél, de nem értjük. Tőlem akár mondókázhat is... :D Volt pár beszólása amin lehidaltam, de azt a mi blogunkon olvassátok el ;)

    VálaszTörlés
  6. Kishegi, az én Bobóval egyidős fiam sem tart még itt. Sőt, ő semmiből nem idézget, még egyszerű dolgokat sem!

    Virág, ti mikor beszélitek át a napot?
    Fürdetés után, fekvés előtt? Vagy fürdéskor? H

    VálaszTörlés
  7. Szia Kriszti! Nem tudom elmondani, mennyire örülök h olvasol és még írsz is!! Komolyan, meg vagyok hatódva! Könyv-ügyben írok fb-on.
    Lányok, köszönjük szépen, de tényleg csak annyi h az "okosabbik, érdeklődőbb" felében van az átlagnak!
    ZSuska, nincs rendszer benne, mikor hogy.

    VálaszTörlés
  8. Egyébként meg lebuktál, ti is olvassátok már a Három nyulat!

    VálaszTörlés
  9. Szilvi, hasonló korú gyermek anyukája vagyok (mint tudod :-))) ), még beszédről is alig van szó, nemhogy idézgetésről :-)))

    Virág, csak azt sajnálom, hogy a legutsó találkozásunkkor Bobó nem kápráztatott el ezekkel az idézetekkel, szupercuki lehet!

    VálaszTörlés

Mit szólsz?