2010. december 5., vasárnap

Éjszakai böngész ő

Remélem mindenki egyetért abban, hogy régen panaszkodtam már (Bobókámra), úgyhogy ma kivételesen keseregnék egy sort.

Az éjszakáinkról lesz szó. Nem is tudom már, itt időközben mennyire hangsúlyoztam azt, hogy milyen pocséknak ítélem Bobó éjjeli teljesítményét és mennyire nagyon megvisel engem a folytonos kelés hozzá. Két kezemen meg tudom számolni, hogy a huszonegy hónapja alatt hányszor aludta végig az éjszakát. Azt egy kezemen meg tudom számolni, hogy én hányszor aludtam végig az éjszakát (szerintem max. két ujjamra lenne szükségem). A fennmaradó röpke hatszáz valahány esetben vándor-üzemmódon áll a kapcsolóm. Jó esetben 1-2 kelés, rosszabb esetben 3-4, katasztrófa-időszak esetén, mint három hete van, akár 10-12 is kijut. Komoly. Az egy-kettővel elvagyok, általában gyorsan vissza is tudok aludni és reggel is viszonylag kipihent vagyok, kivéve ha hajnalban volt egy kis plusz ébrenlét, mert olyankor már nehezebben alszom vissza. Az esetek többségében nem kell mást tenni, mint a cumiját kitapogatni az ágyában és visszaadni neki, lefektetni, betakarni. 

Az extrák:
  • Van olyan, hogy vizet kér. Kap. Néha többször is, de mindig csak azután, ha visszafeküdtem és befészkeltem magam.
  • Olyan is van, szerencsére ritkábban, hogy a cumi a kezében van és nyüszít, valami baja van, ellöki a kezem, a száját összeszorítja és nem kell neki a cumi. 
  • Hajnalban néha közli, hogy "kijössz" és mivel a 7-órás szabályunk továbbra is életben van, ez a kérése gyakran ütközik elutasításba, ilyenkor néha elkezd ordítani, de mire befekszem az ágyamba, általában abbahagyja. 
  • Ha hat és fél hét között ébred, akkor már nem mindig alszik vissza (sajnos én sem), de hétig elszórakoztatja magát. 
  • Néha kéri, hogy "bekeni ínyemet". Ilyenkor a varázs-Dologellel jól bekenem az ínyét (mindig ki van készítve), ettől általában megnyugszik. 
  • A legrosszabb és mostanában leggyakoribb: cumi a szájában/kezében, áll a kiságyban és nyög. Eddig sose állt fel. Nehezen fekszik vissza, gyakori, hogy még többször eljátssza ezt, mielőtt visszaalszik.
  • Néha eszébe jut (főleg hajnalban), hogy "kecske meg tehén", ilyenkor általában az "ők is alszanak, Botikám, aludj te is"-dumával szoktam próbálkozni, de nem mindig sikeresen, néha elkezd ordítani, de hamar abbahagyja. Egyébként majdnem mindig kikészítjük őket a pelenkázóra, hogy reggel megtalálja őket és még kicsit eljátsszon velük, mielőtt értünk kiáltana.
Ha felébred, nem alszik vissza magától. Akkor igen, ha hallom, hogy megtalálta a cumiját (direkt jó zörgőset vettem neki), de ha eleve nála van és más baja van vagy nem találja, akkor nem hagyja abba a nyöszörgést. Kipróbáltam már, hogy várok-várok, nem megyek át, de nem hagyja abba. Görcsbe rándul már a gyomrom, ha meghallom ezt a tipikus nyögést, annyira idegesít, hogy elmondani nem tudom.Sokszor érzem úgy, hogy annyira fáradt és álmos vagyok és annyira kényelmesen fekszem, hogy én márpedig nem tudok felkelni és átmenni hozzá. Győző sajnos nem ébred fel és ha fel is ébredne, nem találja meg a cumit, nem tudja, hogy kell recsegésmentesen lépni a parkettán, stb. Egyszer próbáltuk, katasztrófába torkollott, de mondom, fel sem ébred, meg sem moccan, horkol, szuszog, majd reggel megkérdi, hogy ébredt-e éjjel Bobóka...

Ez a mostani rossz szériánk nagyon hosszú. Kb. két hétig rémes volt, aztán jutott két-három jó éjszaka, már kezdtem örülni a fejemnek, erre megint ébred, többször, mint valaha. Tegnap ismét mélyponton voltunk: fél 11 és éjfél között ötször (!!!) ébredt és ébresztett fel és kellett átmennem hozzá. Már sírva ébredtem fel. Valamikor éjjel kínomban már adtam neki Nurofen-t, de utána is ébredt még vagy négyszer és különben is kinn van 16 foga, nem hiszem, hogy az fájna neki. Nem beteg. Nincsenek zaklatott napjai. Miért is ébred fel ennyiszer???? Azt szoktam érezni, mikor huszadszor kelt fel, hogy itt a vége, lelépek. Elmegyek. Nem bírom tovább. Csinálja ezt valaki más, én nem tudok így élni. Nagyon-nagyon dühít, hogy már ennyi idős és még mindig megy ez a műsor. Nem tudom, hogy miért csinálja ezt, mikor elvileg semmi oka rá. Nem tudom, azért van-e ez, mert valamit rosszul csináltam, csinálok? Azért van-e, mert megérzi a feszültségeimet (van bőven) és nem hagyja nyugodni? Nem tudok ellene tenni. Mit kellene kezdenem az éjszakai műsoraival? Ugrálni hozzá vagy hagyni egyszer sírni? Ez a tíz kelés éjjelente, egyszerűen kikészít. Ilyenkor reggel kell kb. egy óra, mire összeszedem magam, de ha ráadásul ő is nyűgösen kel (mostanában van ilyen), akkor veszekedéssel indul a napunk, mindketten kiborulunk, káosz. Rettenetesen elegem van ebből, nagyon unom. Egy életre szeretném, ha összeszedné magát és végre aludnánk rendesen. Ne legyenek ilyen visszaesések és többhetes nemalvások, pláne ha semmi igazolt oka nincs rá. Megjegyzem, azóta alszik ilyen rosszul, mióta elszakadt a borostyánlánca és nem hordja. Nem igazán hiszek benne, de kipróbálnám, hogy mi lenne, ha újra hordaná.
Blogmurphy most is meghallgathatná imáim és mint eddig oly sokszor, most is bejöhetne, hogy amit beharangozok a blogban, az érvényét veszti azon nyomban, mert ez most tényleg megvisel. Gyakran vannak szar éjszakáink, de ilyen hosszan és ennyire rossz, mint most, rég volt...

Napközben meg általában tündér egyébként, jókedvű, dumál nagyon, ezerszer borulok a nyakába, hogy milyen okos, milyen ügyes, jófej és aranyos, egyre jobban szeretem, rengeteget olvasunk, beszélgetünk, énekelünk, játszunk, rajongok érte. Éjjel viszont meghasonlok és válogatás nélkül tudom szidni és hihetetlen indulatot érzek iránta. Mint ha nem is ugyanaz a gyerek lenne. Tiszta skizofrén helyzet.

17 megjegyzés:

  1. Ó Virág, nem leszel tőle boldogabb, de nekem jókor jött ez a bejegyzés, mert már mi is teljesen kivagyunk Réka keléseitől és ilyenkor látja az ember, hogy lehet még rosszabb is. Mert Réka jó esetben csak 1x, rosszabb esetben -néhány hete- 4x kel.
    És néha én is csak lapulok és várom hogy abbahagyja a sírást vagy meghaljak vagy mit tudom én, mert úgy érzem nem bírok felkelni és átmenni. Mondjuk nekem van egy áldott jó férjem, aki az esetek felében átmegy, de ugye nálunk már annyiban nehezebb a helyzet, hogy 6-kor kelni kell, készülődni és dolgozni kell menni. Általában az ebéd utáni kávé után egy fél órával jön el a holtpont, volt már hogy nem tudtam eldönteni hogy tényleg bebólintottam az íróasztalnál vagy csak majdnem. :-D Mondjuk most még rosszabbító tényező nálam is hogy nem vagyok egészséges.

    És mi sem tudjuk eldönteni hogy betegség, fog, rossz szokás, most éppen apás és azért vagy miért??? Főleg mikor mi tudatosan megtanítottuk mindkét gyereket önállóan elaludni, hány éjszaka ültünk a kiságyuk mellett és fogtuk a kezüket, meg hány éjszaka tört le a derekam a behajolok a kiságyba és simogatom a hátát dolgoktól, hogy ne szoktassam rá a ringatásra és hogy megtanulja magát elaltatni és tessék. Gergőnél működik /mondjuk Ő meg nappal nem alszik 3 éve/, Rékánál nem. Illetve tudta egy ideig, de elromlott...

    És mélységesen egyetértek az utolsó bekezdéseddel, borzalmas érzés hogy szinte utálni tudom éjjel azt a tündéri pici lányt, akit amúgy a rajongásig imádok.

    Jó hosszú lett és csak rólunk szól, de talán Neked is ad erőt, hogy nemcsak "bezzeg a többi gyerek"-ek vannak.

    Igazán együttérző ölelések ezrét küldöm!

    VálaszTörlés
  2. Na akkor nekem szavam nem lehet, hogy az új ágyban 1-szer felébred Hanna hajnalban az új ágyában...
    Viszont ugye igen sokáig küzdöttünk mi is az éjszakákkal, és nálunk 2 dolog köthető (szerintem) az éjszakai alváshoz: az egyik a SEDATIF PC, a másik a cici elhagyása. Ez a sedatif PC egy homeos tabletta, este elalvás előtt fél órával kell 1 tabletta neki, és ha bármi oka van tényleg a keléseknek (a rossz szokást leszámítva), akkor ez segíthet. Nálunk ennek hatására (legalábbis szerintem) az 5-6 ébredés lecsökkent 1-2 re. Szerintem egy próbát megér!!! Borostyánláncot meg tessék újra fűzni!!! :)

    Kitartás!!!!

    VálaszTörlés
  3. határozottan javaslom én is a sedatif pc-t vízben feloldva, nem fémkanállal beadva -én nuros fecsivel adtam anno - vagy ugyanígy a chamomilla vulgarist.
    jancsee

    VálaszTörlés
  4. Nem röhög! (én meg nem igazán pofáz, mert Zalán extra jó alvó) De: Van egy barátunk, aki egy hegesztő pálcával bemérte Zalán szobáját és kiderült, hogy most sokkal jobb helyen van az ágya. Régebben is max. 1-szer kelt, de most már nagyon ritka, ha át kell mennem hozzá. Ma épp át kellett :D Akkor a legutálatosabb, ha lefekszem fél 12-kor és negyed 1-kor belehasít az éppen kezdődő álmomba. Ilyenkor a legszebb, hogy róla álmodom és bele álmodom a sírását.

    Szóval esetleg, ha lehet valahogy kicsit arrébb tolni az ágyat, átfordítani, egy próbát megér.

    VálaszTörlés
  5. Még egy eszembe jutott, hogy ha kolbász volt vacsira tök szomjasan ébredt éjjel. Úgyhogy ilyeneket nem ehet. Tegnap gofri volt vacsira. Lehet azért ébredt, mert abból is bezabált 1,5-et. Én kettőt ettem, de az sem kellett volna. Az biztos, hogy jobban alszik, ha lefekvés és vacsi között eltelik másfél - két óra. Persze akkor szétizgulom magam, hogy reggelre éhen hal, de ez nem igaz... aszondják. :)

    VálaszTörlés
  6. Édes, drága Virág!!!
    Szívemből szóltál!!!Éjszaka szitkozódva, válogatott káromkodásokkal haladok a gyerek szobája felé.Szidom még az apját is, hogy mit tett velem, hogy lassan egy éve nem aludtam végig egy éjszakát sem. Nem részletezem...
    Amikor találkozom más anyukákkal és a kérdésre, hogy alszik-e a gyerek éjszaka, a válasz az, hogy "persze, miért a Mirkó nem? ", akkor ütni tudnék.
    Fogalmam sincs, hogy mit kellene tennünk, én nem bírom a gyereksírást, felkapkodom, cicizünk éjszaka is, ha kell egy-két óránként.
    Rohadt fáradt vagyok, kialvatlan, kilavatlanul mindig éhes és ennek következményeként immár 80 kiló...57 kg-val lettem terhes.
    Gondtalan az életünk...
    Ölelés:Különk.

    VálaszTörlés
  7. Kölcsönadjam a borostyán nyakláncunkat? én úgyis paramami voltam, sosem adtam a nyakukba, Zsófinak se fogom.

    Kitartást, nálunk is megy a műsor, éjjel úgy kell kicsempészni a nagyokat a gyerekszobából álomban, hogy a hajnali 3-4kor játszadozni vágyó Zsófika ne keltse fel őket a kurjongatásával..Nálunk Zsófi feláll, húzogatja a zenélőjét, és kiabál, vár minket. és szoptatás után se alszik vissza....

    szóval, if you like, odaadom a nyakláncunkat!!

    Tali jövő héten mikor jó? ez a hét nagyon zúfolt, de a jövő hét okés!

    VálaszTörlés
  8. Szívesen mondanék okosságot, ami segíthetne. De tudod, más úton járunk, Nünü még mindig közöttünk alszik, és hónapok óta nem ébred eszer sem (azelőtt is csak ritkán).
    Ha mégis előfordul esetleg, hogy rosszat álmodik, vagy bármi más miatt kicsit felébred, csak odabújik, megfogom a kezét, csicsizek kettőt, vagy ugyanezt teszi az apja és durmol tovább. Amellett, hogy imádjuk ezt a felállást mindhárman, még nagyon kényelmes is, hogy nem kell felkelni hozzá, stb.
    Eddig kétszer esett meg, hogy felsírt. Akkor kisétált vele Farkas, megnézték a holdat és visszajöttek, aludtak tovább.
    A zsírfókaságomat erre sem foghatom:D
    Szóval azt akartam ezzel mondani, hogy lehet, egyszer majd én borulok ki az alvások miatt, ha majd vissza akarnánk szoktatni az ágyába Nünüt, de most ez így nagyon kényelmes, ez a fészekalvás. De tudom, hogy nem akarod magatok mellé, közé venni.
    Semmi okosat nem tudok, csak egy ölelést küldök, lapogatósat!!!!!!!!
    Piroska

    VálaszTörlés
  9. Jajj életem, tudom, hogy ez rettenet, legalábbis sejteni vélem, mert amikor a jóalvó Lilkó kel többször, akkor szenvedek és iszonyat sajnálom magam. Még annyi, hogy - ha nem tudok rajta segíteni (mint pl. fogzás =>nurofen), akkor az se érdekel, h mi a franctól van, mert csak idegesebb leszek tőle. A legjobban attól vagyok ki ilyenkor, ha találgatják, h hát biztos a szél, meg a hó, meg a fejlődési ugrás.. és akkor mi van, ha az? Attól nem kel kevésbé, ha beazonosítottuk. Én - jobb híján - ezen szoktam őrjöngeni ilyenkor. De mondom, én kussolok ezügyben nagyrészt.

    VálaszTörlés
  10. Ja és rájöttem, h mióta ennyit talizunk, alig kommentelek a Bobóblogba, mert megtárgyaljuk szóban. Szólj, ha meg akarod velünk szakítani a kapcsolatot. :)

    VálaszTörlés
  11. 1, nem csináltál semmit rosszul. Ilyenek. Komolyan. Elég nagy mintám van, legkülönbözőbb altatási és éjszakai gondoskodási módozatokat használó szülőktől, és sztem egyszerűen vannak rosszabb periódusok minden gyereknél. Izgatottak, te vagy feszült, csillagok együttállása, napkitörés, fogzás, sokat evett, keveset evett, akármi. Egyszer át fogják aludni az éjszakát, vagy ha nem, akkor már nem hozzánk fognak segítségért fordulni.
    2; szerintem ez úgy van, hogy kezdetben vmiért ébrednek. Mondjuk náthás volt, nem kapott levegőt, ébredt. Mondjuk egy hétig. Aztán egyszerűen így maradt. És elindul egy ördögi kör, egyre többet ébred, egyre jobb bulinak tartja. Két dolgot lehet tenni. Vagy azt mondod, ok, elviselem, kibírom, csak nem lesz így érettségiig. Vagy drasztikusan elvágod. Azt látom mindenhol, hogy amikor KOMOLYAN elhatározza az anyuka, hogy vége, akkor vhogy visszakoznak a kölkök. Nagyon jól ismerem azt a pontot, amikor azt mondod, hogy innen nem megy tovább - épp egy ilyen váltásban vagyunk Dinával.
    Megoldás lehet, ha ezentúl csak Győző kel hozzá. Pár nap alatt megtanulja, mit hogy kell csinálni, és ha az ő feladata, akkor a füle is rááll majd. Vagy, hogy éjjel nincs víz, kecske, náncsinénitérdekalácsa, visszaadod a cumit csak és csá. Egy idő után talán megunja. Ezt előre, napközben ezer milliószor el kell mondani neki, este lefekvésnél is. Hogy ezentúl így lesz, és kész. Mert a Mama fáradt, aludnia kell, ha nem alszik, kiabálni fog. Boti nagyon okos, megérti.
    Lehetne csökkenteni az esti ingereket. Pl. nagy pancsolás helyett csak gyors zuhanyozás, utána már semmi játék, mese helyett csak éneklés a sötét szobában, hogy jobban lenyugodjon.
    Lehet, hogy segítene egy kislámpa a szobájában, hogy mikor felébred, megtalálja egyedül a cumiját. Lehet, hogy megérett a helyzet egy nagyfiús ágyra, mert esetleg arra ébred, hogy beüti magát a rácsba. Elég sok a változó, tudom, de 10-12szer megszakítani az éjszakádat durva :(
    Én nem hiszek a homeopátiában, és óvakodnék attól, hogy kvázi altatóval oldjam meg ezt a helyzetet. Itt már számomra sokkal erősebben játszik, amit te mindig mondasz, hogy meg kell tanítani a gyereket (vissza)aludni. Persze a borostyánláncban sem hiszek, de a helyedben újrafűzném. Hátha :) (amúgy lehet, hogy eddig úgy altatta vissza magát, hogy dörzsölgette a láncot, pl., nem?)

    VálaszTörlés
  12. tényleg elszállt a tök hosszú hozzászólásom?????

    VálaszTörlés
  13. Bár Dani is extra jó alvó (így nekem is pofa befog), azért nálunk is vannak bepróbálkozások, így megoldások is. Pl. olvastam valahol, hogy minden gyerek felébred egy csomószor éjszaka, és ilyenkor azt az állapotot akarják visszakapni, ami az esti elalváskor volt. Ha cumival aludt el, akkor azt keresi, ha anya mesélt, akkor őt. Ez nálunk bevált, amikor bent voltam Dani elalvásánál, akkor az éjszakai felébredésnél is behívott, amikor egyedül aludt el, akkor nem hívott.
    Aztán lehet kapni foszforeszkálós cumit, amit könnyen megtalálnak a sötétben (Daninak nincs, de egyszer majdnem vettem). Nálunk mondjuk van éjjeli fény, de elég gyenge, ezért én erős színű cumikat (piros, kék) teszek be este, hogy könnyen megtalálja. És az ágy mindkét végébe bekészítem előre, hogy bármerre fordul, találjon egyet (összesen 3-mal alszik).
    És mielőtt lefekszem, bemegyek, és ellenőrzöm a cumikészletet az ágyban, a kiesetteket visszacsempészem, és így kihúzzák reggelig.
    Persze ha nem a cumi a ludas, akkor passz. Nálunk is volt ilyen, és én sem tudtam vele mit kezdeni. Bár ez sovány vigasz, nem? :-)

    VálaszTörlés
  14. Jaj és azon nagyon jót nevettem, hogy reggel Győző megkérdezi, hogy ébredt-e éjjel Bobóka? :-DDD Ez szóról szóra így van nálunk is. Amikor egy-egy extrémebb éjszaka küzdök a gyerekszobában, és bevetek mindent, és van nagy sírás meg éneklés, meg minden, ami zajt csap, akkor sem képes a Zuram felébredni. Egyszerűen immunis az éjszakai segíteni kéne zajokra :-))) És ő is csak reggel kérdez ártatlanul (bár maradna inkább csöndben), engem meg szétvet az ideg, hogy ezt is én oldottam meg. Most azért mosolygok ,mert épp nem vagyok benne. Akkor ugyanis nem vicces ;-)

    VálaszTörlés
  15. Nálunk Apa az éjjeles, mert ő alszik Dorkával, én a kicsivel. Nálunk meg az van ,hogy Dorka már a mellszívóra és Karina egybefüggő bőgésére sem ébred fel ha úgy adódik. Ő most jutott el arra pontra, hogy ágyút lehet sütni a füle mellett, nem ébred fel semmire. Ezt most nem arra írom hogy bezzeg mi, hanem hogy így lesz a világ legéberebben alvó gyerekéből mélyenalvó, éjszakát átalvós gyerek. Most is 2 óta alszik (most mindjárt délután 5) és úgy hogy közben nyitva az ajtó és megy a tévé, meg teszek-veszek. Sosem hittem volna!!!!!!! Soha! Egyszerűen kell Bobónak egy tesó hidd el... :DDDD (Na, jó ez ám csak vicc volt) de tény, hogy amit mondtak nekem, hogy megszokják egymást, meg a másik zajait az tényleg igaz!!!!

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm szépen, amiket írtatok!!! A Chamomillát kipróbáltam, köszi Csilli! A Sedatif Pc-t nem szeretném, még ha tudom h ártalmatlan, akkor sem :(
    Kriszti!!! Örök hála a boriláncért, most majd kiderül h kamu-e :))
    Dia, elvileg jó helyen van Bubedli ágya, bár én nem hiszek ebben, de a felettünk lévők bemérették az uilyen lakásukat és ők mondták h jó helyen van.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?