2011. április 8., péntek

Kérdésre kérdést

Tudnék szót ejteni az állandó vitatkozásról is, amit folytat velünk; arról is, hogy megítélésem szerint a kelleténél ritkábban képes normális hangon válaszolni, viszont annál gyakrabban nyafog; arról is mesélhetnék, hogy mennyire megőrjít, hogy folyton mindig mindennel ellenkezik és mindent jobban tudni vél nálunk; de mivel egyrészt még nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez lenne a rettegett dackorszak vagy "terrible two" időszaka, és reménykedem, hogy múló szeszélyről van szó, másrészt tőlem szokatlan módon még nem vagyok teljesen kikészülve és úgy érzem egyelőre elég jól bírom a kiképzést és csak naponta kétszer emelem fel a hangom; ezért ma csak arról fogok panaszkodni, hogy mennyire mérhetetlenül idegesít és próbára tesz az, mikor bekattan nála az "ugyanazt a kérdést ezerszer megismétlő, a válaszokat és a külvilág ingereit totálisan figyelmen kívül hagyó" gomb és addig nem hagy élni, míg oda nem érünk/meg nem kapja/meg nem látja/el nem indítom neki/meg nem találjuk/stb. Aki ebből nem értené, mire célzok, annak álljon itt egy múlt heti és egy mai példa.
Juditékkal nemrég a Vadasparkba kirándultunk és elkövettem azt a súlyos hibát, hogy még a parkolóban megemlítettem neki, hogy háziállatok is lesznek. Aztán -a mai napig nem értem, miért -, de elkövettük azt a súlyos hibát is, hogy nem egyből a háziállatokhoz mentünk, amik 1. ingyenesen megtekinthetőek (!!!); 2. a parkolónál vannak (!!!), hanem elzarándokoltunk a Vadaspark bejáratához, végigtoltuk őket a Magas-Tátrát megszégyenítő emelkedőkön és ha ez önmagában nem lett volna elég baj, közben véges-végig azt hallgattam, hogy a többi állat iránt totális érdektelenségbe burkolózva, miként nyavalyog, szenved és teszi fel ezerszer a "Hol vannak a háziállatok?" kérdést. Mire a háziállatokhoz értünk, már átlendült a holtponton és annyira azok sem érdekelték. Mit mondjak: nem volt egy lazulós program, öregedtem vagy harminc évet alatta.
A mai nem volt ilyen extrém idegőrlő, de szemléltetésnek és emlékállításnak jó lesz arra az esetre, ha magzatom gyümölcse egyszer azzal vádolna, hogy nem töltöttem vele elég időt és/vagy nem vagyok vele elég megértő. Szóval ma kettesben kvalititájmoztunk: Állatkertbe vittem a kis szentem, mikor beértünk, megkérdeztem, hogy merre szeretne indulni, mit szeretne először látni (súlyos hiba megint, lassan tanulok), közölte, hogy a zebrát. A bejáratnál tehát jobbra vettem az irányt, a shop-nál kissé görcsbe rándult a gyomrom és felvérteztem magam egy hisztiroham leverésére, de szerencsére egy arra járó gyöngytyúk elterelte hősünk figyelmét. Rögtön ezután viszont feltette a "Hol van a zebra, Mama?"-lemezt és ha tizenötször nem kellett türelmesnek tűnő hangon különféle módon megfogalmazott válaszokkal előrukkolnom, amíg a vízilovakhoz értünk, akkor egyszer sem. Hogy ezután negyven másodpercet töltöttünk a zebránál, mert utána a zsiráf érdekelte, már csak hab a tortán.
Tervezgettem, hogy kétségbeesésemben kerítek pár nagygyerekes anyukát, aki minden bizonnyal derűsen megnyugtat, hogy maximum pár hét és Botond meg fogja érteni a "Várj még egy kicsit" a "Mindjárt, kincsem", az "Azonnal megkapod", a "Kicsit légy türelmes" és a "Nemsokára, Picibabám" mondatok értelmét és, hogy ez a bájos autisztikus periódus hamar megszűnik, de mikor a múltkor anyukáméknál feltűnt, hogy a tizennegyedik születésnapját ünneplő Kishúgom húsz perc alatt megközelítőleg ötvenszer tette fel a "Mikor ünneplünk már?"-kérdést, akkor komolyan megijedtem. 

7 megjegyzés:

  1. Hát, Virág, nem szeretnélek elkeseríteni, de semmi garancia, hogy hamar elmúlik.
    3-ból 1 gyerekem a mai napig totál érdektelen minden iránt, ha nem azt nézzük meg elsőre bárhol is, amit Ő eltervezett...azaz, dettó, mint Bobó, de már 12 éves...Ennyi!

    Ádám viszont (és annak idején Kriszti) totál elfogadja, ha elmondom, hogy most ezt mikor és miért...

    Remélem, hogy én vagyok az a nagygyerekes anyuka, aki erősíti a szabályt.

    Te nem ilyen voltál anno? Nem megbántani szeretnélek, de téged is ilyen kicsinek képzelnélek...és most mi a helyzet? :)

    VálaszTörlés
  2. Ments isten, hogy "pushover" legyen!! De ezzel az autistákat megszégyenítő kérdés-ismételgetéssel felhagyhatna.....
    Én csöndben kivárom, míg érvényesül az akaratom :))

    VálaszTörlés
  3. Hát Virág, én sem vigasztallak, mert a "terrible two" után jön a "terrible three", aztán a "terrible four" és így tovább, gondolom, mert ugye mi most itt tartunk a "naggyal"! :-D
    Gergő is még mindig nyomja, nyomja erőszakosan, de Réka rosszabb Nála, mert Ő rángat is, húz, nyúz is a kántálás mellé.
    Egyébként mi vasárnap voltunk az Állatkertben és nekünk a kokodijót nyomta Réka ugyanígy végig, majd mikor odaértünk nem is vette észre :-D és miután kijöttünk még utána is elkezdte mondogatni, na mondtam ezért érdemes volt! :-D /Egyébként jól éreztük magunkat nagyon, lassan majd lesz poszt is. :-)/

    No bocs hogy ilyen hosszan rólunk, de csak azt akartam éreztetni hogy mennyire megértelek, én a századiknál már bevallom előfordul hogy felemelem a hangomat, pedig anno gyermektelenül mennyire csúnyán néztem az "ilyen" Anyukákra! :-D

    VálaszTörlés
  4. Megvan mekkora a táv a zsiráftól a krokodilig? Nnnna, ez alatt szted hányszor tudja egy 4 éves megkérdezni, hogy hol vannak már a krokodilok, egy 4 éves, aki jobban ismeri az állatkertet, mint a gondozók? Többször, mint amennyit az anyja épp ésszel el bír viselni. Soha, soha, soha nem fogja kinőni, én pedig emiatt fogok elmegyógyintézetben kikötni. Amúgy én még mindig nem tanultam meg, hogy ne mondjak előre el neki semmit... (remélem, ide is majd leírod, hogy azt szereted bennem, hogy nem ringatlak hamis illúziókban az anyasággal kapcsolatban ;))

    VálaszTörlés
  5. Zsófi, köszönm!!! Végre valaki!! You've made my day!!! Bobónak indulás előtt 5 perccel mondom el csak, hova megyünk, de az odafele út még így is pokol (tud lenni). És Dina legalább utána hosszan nézegeti a krokodilt??

    VálaszTörlés
  6. Szilvi, az b*szna be, ha még utána is kérdezgetné :) Vagy mondjam úgy, hogy Bobónak van hova fejlődnie? :))

    VálaszTörlés
  7. Kezdem magam carul érezni, mert enyém gyerek nem ilyen kérdezgetős. Sőt! Van úgy, hogy sütit szeretne enni, mert látta az újságban, de felajánlom, hogy inkább joghurtot és fülig érő szájjal ordítja, hogy jóóóó! és rohan kiskanálért, aztán kiskanállal a hűtőnek.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?