2011. április 22., péntek

Mozgásban

A legutóbbi pszichológusnál tett látogatásom végén ezzel a szóval foglalta össze a terapeutám az egy órán át összehordott mindenféle mondandómat. Két napom volt a szakdolgozat leadásáig, nem fogalmazok pontosan, ha azt mondom, fel voltam pörögve. 
Nem is igazán a finish volt kemény, hanem a három éve húzódó és már jól megszokott gyomorgörcs és lelkiismeret-furdalás elengedése. Nagyon lassan szedtem össze magam, több körben nekiálltam már a szakdogának, de igazán sosem kezdtem el. Ősszel vettem egy nagy lendületet és az elméleti háttérrel nagyjából el is készültem, de november tájékán fel kellett függesztenem, mert karácsony utánra nagyszüleimnek szerveztem egy aranylakodalmat, amire egy meglepetés vetítéssel készültem, így neki kellett állnom régi diák és fotók szkennelésének, ami hatalmas munka volt, választanom kellett: vagy szakdoga vagy vetítés. Mivel a novemberi leadásról lecsúsztam, ezért megint jégre tettem a tanulmányaim befejezését. Ha jól emlékszem, februárban vettem fel újra a fonalat, csak itt már nehezebben ment a dolog, mert az adataim feldolgozása várt rám, viszont ha meghallom azt a szót, hogy statisztika, sötétség borul az agyamra és bezárul minden bemeneti kapu: semmit nem fogok abból, amit hallok. Kapálóztam erre-arra, még arra is gondoltam, hogy megfizetek valakit, aki megcsinálja helyettem ezt a részt, még szponzort is találtam nagymamám személyében, de Ali Zapu - aki azóta Az Isten néven fut nálunk -, lebeszélt erről a szándékomról és megszánt: kezébe vette a szakdolgozatom módszertani részét. Hála az általa megismert technikai vívmányoknak (pl. Dropbox, pl. Teamviewer) csak kétszer három órát kellett személyesen küzdenie velem, a fennmaradó megközelítőleg tízezer órát, amit a nekem való segítséggel töltött, online nyomtuk le. Próbálta megértetni velem, mit csinálunk, de nem járt sok sikerrel. Elmélyült módszertani ismeretek helyett inkább csak utasításokat hajtottam végre. Volt egy mélypontom, amikor megint le akartam fizetni valakit, csak csinálja már más helyettem, és már majdnem meg is győztem mentoromat, de ezúttal a felesége, Simi barátnőm mentett meg az agyhaláltól és lendített át a holtponton. A holtpontomon egyébként rengeteget sírtam amiatt, hogy mennyire hálás vagyok nekik és mennyire furdal a lelkiismeret, hogy ilyen béna vagyok és hogy mennyire jófejek és én mennyire szerencsés vagyok, hogy ilyen barátaim vannak. Nem tudom elmondani és leírni, hogy mennyit segítettek nekem, Ali Zapu még olyan dolgokkal is fordított gondot, mint pl. a tartalomjegyzékem elkészítése (nem tudtam ugyanis, hogy létezik a word-ben címsor-funkció, nincs jelentősége hogy órákon át szarakodtam papír-ceruza módszerrel, de még mindig átláthatatlan volt a tartalmam és a sírógörcs kerülgetett, erre ő 5 perc alatt megcsinálta); a grafikonjaim megdizájnolásával; ezer formai szarsággal, amik elkészítéséhez az én idegrendszerem soha, de soha nem lett volna alkalmas. Szó, ami szó én úgy éreztem, hogy az idejének 80%-át az én szakdogámmal tölti. Nyilván nem így volt és állítja, hogy ő szeret ilyesmivel bíbelődni munka helyett, mindenesetre jól fel van adva a lecke, hogy mivel háláljam meg a mérhetetlen segítségét. A finish egyébként nem volt annyira durva, mint pl. annak idején a műhelymunka leadásaimé, amikor ketten-hárman dolgoztunk egész éjszaka, kóláztunk és alvás nélkül az utolsó utáni pillanatban adtuk le a dolgozatainkat. Igazán kemény csak két nap volt, és Bobó is csak ezt a két napot érezte meg, mert egyébként az alvásidejében dolgoztam, nem passzoltam le senkinek többet emiatt. Az utolsó két nap nehéz volt, mert rengeteg dolgom volt még és nem is sikerült senkit ideszervezni hozzá, úgyhogy én próbáltam a laptopon haladni, ő meg szenvedett, én ingerült voltam, erőltettem a tévézést, de nem érdekelte, feszültek voltunk és rosszkedvűek, de egy szép csütörtöki napon csak elkészültem. Fekete bőrkötésbe csomagoltuk három év szorongását, lelkiismeret-furdalását, majd kemény munkáját. 

 

Nagyon sokáig görgettem magam előtt ezt a dolgot, már gyártottam rá mindenféle ideológiát is, hogy miért nem csinálom már, futott a "nem akarok felnőni és befejezni a tanulmányaimat"-elmélet, egy ideig azon rágódtam, hogy biztos az apám felé érzett teljesítménykényszerem dacol önmagával; aztán arra is gondoltam, hogy valami miatt tudattalanul legátolom önnön kibontakozásom és előrehaladásom, na és aztán arra is gyanakodtam, hogy szimplán brutálisan lusta vagyok. Végül emellett az elmélet mellett cövekeltem le, de egyszercsak megelégeltem és erőre kaptam. Persze utólag már nem annyira jó érzés, mint amennyire rossz volt előtte, de azért elég büszke vagyok magamra. Hamarabb is megcsinálhattam volna, de nem csináltam. Most jött össze, istenem. Államvizsga júniusban lesz. 
Három napot adtam magamnak a leadás után pihenni, pedig tervezgettem, hogy mi mindent fogok (nem)csinálni, ha egyszer leadom a szakdolgozatom, de nincs időm most megállni.

Lett ugyanis egy kisebb munkám. Ettől a héttől ugyanis én vagyok ennek a honlapnak a szerkesztője. Nagyon izgi. Még nem tudom pontosan, mennyi időmet fogja elvenni és mennyire fogja beváltani a hozzá fűzött reményeimet, de nagyon bizakodó vagyok és borzasztóan testhezállónak érzem, hálás vagyok nagyon azoknak, akik rám gondoltak. Tegnap publikáltam az első cikkem, ami nem azt mondom, hogy nem lehetett volna jobb is, de kezdetnek elégedett vagyok vele. Sok a munka, sok a terv, a koncepciót és az irányokat még tanulom, de úgy érzem, pont nekem való feladat. Az a baj, hogy (bár elég jól titkolom és a tűzhelyem jelenlegi állapota alapján pl. biztos nem hinnétek), de szeretek igényesen dolgozni és ha igazán jól akarom csinálni, akkor több idő kellene hozzá, mint amennyim van, de majd kitalálok valamit.

Aztán  kiterveltem pár hónapja egy Könyveskuckó-bővülési-projektet, ez is zajlik, igaz sokkal kevesebb konkrétummal, mint amennyire rettentően szeretnénk, ha már elkészülnénk vele, de haladunk. Sokat kellene ezzel is foglalkoznunk, főleg írni, de Juditnak is, nekem is másé volt az elmúlt hetekben a prioritás. Szomorú vagyok kicsit és csalódott, mert áprilisra szerettem volna összehozni, de összezsúfolódtak nálunk az életek,  és először éreztem azt a minap, hogy nem kétemberes fába vágtuk a fejszénket. Onnantól ráadásul, ha beindulna: már nem lehetne jegelni a témát, hanem pár naponta villantani kellene valamit, amit most hirtelen nem látok át, hogy hogyan férne bele az életünkbe.

Aztán jövő héttől tanulok franciát, mert a diplomához kell még egy nyelvvizsga. Heti kétszer lesz órám és remélem nem lesz sok házi feladatom, mert továbbra sem szeretném Bobót lepasszolni az én dolgaim miatt. Viszont végre valami, ami nem írással kapcsolatos.

Kéthetente járok pszichológushoz, ez kevésbé időben jelentős elfoglaltság, mint inkább belső munkában. Szeptember óta járok és rettenetesen élvezem. Kerülnek a helyükre a dolgok, először érzem azt életemben, hogy valóban rendben vagyok és bár van egy hatalmas és rettenetesen nehéz megoldásra váró feladat, előttem, mégis úgy érzem, hogy végre igazán magam vagyok.

Továbbá egy hónapja heti háromszor futunk a szomszédlánnyal (ezt is én találtam ki). Iszonyatosan élvezem (na, nem magát a futást) és bár a Rákospatak túlpartján fetrengő, söröző, dohányzó csapatokat még mindig irigykedve nézem és ezerszer szívesebben tartanék velük, mint hogy elkínlódjam magam a Fogarasi útig meg vissza, de utána hatalmas érzés ám és azért megéri. Ilyenkor dagad a mellünk Szandrával a büszkeségtől és mindig pacsizunk egy nagyot és képzeletben vállon veregetjük magunk, pláne, hogy e héttől még hasizmozunk is a végén levezetésképp. Szintén e héttől heti egy futást lecserélek egy edzőtermi órára (nagymamám szponzorálásával), mert azt sokkal jobban szeretem csinálni, csak anyagilag most egyáltalán nem fért bele havi egy kondibérlet. Nem nassolok három hete, nem iszom tejet, édesítővel iszom a kávém és a vacsorát különösen lájtosra veszem. Ennyit vagyok hajlandó tenni bomba alakom visszaszerzése érdekében. A hétfőre tervezett tetemes sörbevitelem mondjuk nem illik a képbe és a keddi futást is ki fogom hagyni, mert örülök ha túlélem az előre eltervezett alkoholmérgezést, de ennyi most jár nekem. 

Végül, de nem utolsósorban: itt van a szegény kis megritkult, hevenyészett Bobó-blogom. Szeretnék ide is írogatni, de muszáj most a hangsúlyokat rangsorolnom és aszerint beosztani az időm. 

Ami valahogy mindig a lista végére kerül az a háztartás-vezetés. Ne tudjátok meg, hogy néz ki a lakás és mióta nem főztem magunknak tisztességes ebédet. De ahogy a mondás tartja: Isten az egyik kezével ad, a másikkal elvesz. Az esetemben háztartásvezetés-beli hiányosságaimat kifinomult szervezőkészséggel kompenzálta az Úr,és szerencsére - mint az előző posztból kiderül -, valahogy azért mindig kerül kétfogásos ebéd az asztalra.

18 megjegyzés:

  1. gratulálok!!!
    a szakdogához, az új melóhoz, a tervekhez, a futáshoz(!)... (amúgy mikor futsz? Bobó addig micsinál?)
    rám szeptemberben vár egy szakvizsga, ha belegondolok, hogy hogyan fogom beseggelni azt a párezer oldalt G. mellett, lever a víz... majd újraolvasom ezt a posztot nyár végén :)
    puszi, csak így tovább!

    VálaszTörlés
  2. Mért nem iszol tejet!!!!!??????

    VálaszTörlés
  3. Évi, lebuktam: amíg futok, addig nélkülem van :) 7-8 közt futunk, az amúgysem kvalititájm, úh nem maradok le sokról, istenien találtuk ki ;)
    Nekem amúgy az vált be, h keretet csináltam neki: tehát minden déli alvásidő a szakdogáé volt. Így tudtam haladni és le is tudtam tenni.
    Judit: mert az is kvára hízlal. Csak kvba teszek már.

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok, a szakdogához /jujj de szép az ajánlás a nagyszüleidnek/, a futáshoz és a cikkhez is, nagyon jó! Ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  5. a futást csak azért kérdeztem, hogy ötletet merítsek, nem azon akartalak rajtakapni, hogy hanyagolod a fiad :)
    esténként is dolgoztál a szakdogán, vagy csak délben? én nem hiszem, hogy megúszom éjszakázás nélkül...

    VálaszTörlés
  6. Évi :) Ez így állatijó, mert így csak a fürdetésről és a vacsiról maradok le, mesére hazaérek, és ez az egy óra tényleg nem kvalititájm. Javaslom. ;)
    Este is szakdogáztam, de szigorúan 10ig. Ha tovább nyomtam volna, túlpörgök és sosem alszom el.

    VálaszTörlés
  7. Gratula!!! A szakdogához is és a szerkesztéshez is. Elolvastam, nagyon jó kis cikk! Ezt majd oda is leírom, mert nagy erőt adtál és széttakarítottuk magunkat délelőtt a nyusziváró gyerkőccel :) A nyuszi egyébként egy higiéniai kritikus, mindenhova bekukkant, hogy megfelelően tiszta környezetbe hozta-e az ajándékokat.

    VálaszTörlés
  8. Szilvi és Dia, köszönöm!! Dia neked a GE!-kommentet is, a főnökeim el vannak ájulva a rekord mennyidégű (7 db :)) ) kommenttől :)

    VálaszTörlés
  9. Gratulálok a szakdogához. Nagyon szép az ajánlás. szent irigység van bennem a Nagyszüleid miatt, nekem nem adatott meg, hogy ismerhessem őket :-( Nem akarlak elkeseríteni, de ha a tej hizlalna, akkor én nádszál karcsú lennék. Ugyanis utálom a tejet, csak annyit iszom, amennyit a kávémba teszek. Ellenben van rajta 10 kg felesleg! A legjobban mégis a futáshoz gratulálok, hogy van erőd megtenni esténként, és nem fáradsz bele! Már vettem bérletet a Gildába, de az annyira rossz volt, hogy inkább azt gondoltam, majd futok, de még nem tudtam magam rávenni :-((

    VálaszTörlés
  10. A saját nagyszüleimet nem ismertem!

    VálaszTörlés
  11. Zsu! Melyik Gildába?? Én is abba járok!!! És imádom!!!

    VálaszTörlés
  12. Az Alleba vettem bérletet, és csak este tudok menni, mert napközben dolgozok. Mindig eszméletlen a tömeg, nem fértem fel a futópadra/kardiogépekre. A spinning terem kb 5*3 méter, van benne 12+1 bicaj, volt hogy 13+1en edzettünk (az edző a talajról mondta a feladatokat). Volt h a pilates edzésen a 43. sorszámot kaptam. Egy zumba edzésen egy helyettesítő edző volt, aki súlyzóval tartott edzést.Voltam step erobicon is, na az olyan volt, minta hiperaktív gyerekeket akarna egy hozzá nem értő pedagógus kordában tartani.

    VálaszTörlés
  13. Csak 1 szauna van (95fokos, de én a 65 fokosat szeretem), az infra szauna meg bent van az öltözőben. egyik terem ablakát sem lehet kinyitni-mert légkondi van. Meg BÜDÖS, de ez senki nem érdekel:-( Egyébként voltam már step erobicon kb 7 éve, és az szuper volt, télen a Lite wellnesben spinningen, az fantasztikus volt, és nemrég egy menő zumba edzésen (ingyenes alkalom). A Lite W. szuper, de számomra kifizethetetlen, félévre 95 ezer, 1 évre 165 ezer a tagdíj. Én egy tavalyi akcióban voltam ott, 7 nap 700 Ft. Sosem fogyok így le :-(

    VálaszTörlés
  14. Ja, azért írtam így, mert az 1. hosszú kommentem elúszott. És az jó, hogy legalább Neked bejött, mert azt el kell ismerjem,h megfizethető!

    VálaszTörlés
  15. Hát ha chocapicot tesz bele az ember, akkor tényleg hízlal, de sztem amúgy nem.

    Szakdogád meg érdekes volt. :)

    Jók ezek az időszakok, amikor az ember érzi, rendben vannak a dolgok.
    (Projektünkkel kapcs. én is ezt érzem pont, lelkiismeretfurdalásom is van kicsit, meg parázom, h hogy fogjuk ezt az újabb gyereket nevelgetni...

    VálaszTörlés
  16. Zsu, nagyszülők...hhhhh....tudod h én mind a 4et ismertem. Mit ismertem: fél évvel ezelőttig szorongathattam is őket, sőt tavaly nyáron még újra megadatott h egyszerre mind a négyükkel legyek, azóta is áldom h tudatosan éltem meg a pillanatot és kiélveztem minden percét! Nem tudom milyen ha nem is ismerhetted őket. Érzed-e vajon h mit kaphattál volna tőlük és ezért fáj vagy nem tudod mit vesztettél és ezért nem is vagy szomorú..? És Drága Zsuzsa, mindjárt válaszolok az emailedre is....!!! Projektünknek kellene egy harmadik tag, aki főállásban nevelgeti :) De én ma főztem be egy konzervet!!!!

    VálaszTörlés
  17. Ja, Zsu: Gilda nálunk isteni!!!! Vannak sokan, de engem tuningol és imádom h vannak dagadt öregasszonyok és piszkafa bombacsajok is, annyira inspiráló, imádom, imádom!! De sajnos még ez a havi 8ezer sem fér bele, most heti 1x fogok járni, a többi futás :((((

    VálaszTörlés
  18. Szuper Sereske, isteniiiiiiiiiiiiiiiii!!!! Puszillak!!!! Piros

    VálaszTörlés

Mit szólsz?