2009. március 10., kedd

Magántelefonszám-fóbia

Régen én és a telefonom elválaszthatatlanok voltunk. Állandóan a kezem ügyében volt, hívást max egy csöngés után vettem fel, sms-re max fél percen belül válaszoltam. Hát ez egy ideje nem így van. Magán- és ismeretlen telefonszámot nem veszek fel egy ideje, illetve csak nagyon ritkán. Nem is tudom mitől függően döntöm el, de talán gyorsan mérlegelem, hogy mekkora eséllyel ki lehet az. Köztudott, hogy magántelefonszámról behajtó cégek, bankos/pannonos kisasszonyok, telemarketinges állatok, ügyvédek, hiteltartozásos-illetékes-apehes ügyekben érintett alkalmazottak hívnak. Ezek egyikére sem vagyok kíváncsi és tartom magam ahhoz, hogy a hivatalos ügyeket intézze az ember postai levelezés útján. Írjanak levelet, amit akkor bontok ki amikor akarok és akkor válaszolok, amikor van időm, kedvem. Felháborítónak tartom, hogy az esti órákban és szombaton is képesek hívogatni az embert vagy azért, hogy felajánlják legújabb szolgáltatásukat (pénzért) vagy, hogy követeljenek rajtam valamit. Volt idő, amikor sunnyogtam bizonyos konkrét hívások elől, de ma már egyszerűen csak megelőzésképp nem veszem fel. Persze ennek néha áldozatul esik egy-két ismerősöm, aki pl. céges telefonról próbál elérni, de nekik könnyebb elmagyaráznom, hogy ne próbálkozzanak vagy előtte jelezzék, hogy ők lesznek azok, mint a másik csoporttal megértetni, hogy soha az életben ne hívjanak és felejtsék el a számom. El is határoztam, hogy a jövőben nem fogom megadni a mobilszámom. (Jaaa, olyan is volt már, hogy - ne kérdezzétek honnan-, de a vonalas számomat derítette ki valami hasonló féreg...) Szóval bekeményítettem és igen, nehezebb elérni, mint régen, de a saját nyugalmam most mindennél fontosabb. A bejegyzés apropója egy magántel-hívás, amit hosszas dilemmázás után épphogy felvettem, mielőtt letette volna az ember, akinek a vaterán eladtunk valamit, amiért ma este jön és nem elégedett meg a két emaillel amiben fixáltuk a részleteket, még telefonon is (biztos cégesen) is rá akart erősíteni, hogy de akkor most tényleg, tutira jó-e a ma este? Na, hát ez épp nem behajtó volt, de idegbajt kapok az ilyenektől is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mit szólsz?