2010. március 9., kedd

Jár a baba

Most már asszem kijelenthetjük, hogy jár a gyerekünk. Alig mászik, csak ha nagyon siet, egyébként feláll és lépeget, amíg tud, persze gyakran lecsücsül, de már egész hosszúakat tud egyben menni. Körbe-körbe kerülgeti az ülőgarnitúrát, ide-oda rohangál egész nap. Nehéz tárgyakat is simán cipel már magával, leejt valamit, leguggol érte és már megy is tovább. Simán átlép a játékain vagy kikerüli őket. Hihetetlen, hogy kb 3 hét alatt megtanulta. Jó, nyilván van még mit gyakorolnia, de fantasztikus, hogy mikre képesek.
Azt viszont nem értem, hogy nem-lakásban (pl. játszótéren vagy utcán) ordít, ha leteszem. Mintha még nem tudná, hogy máshol is lehet mászni vagy járni?! Van ilyen szerintetek?? Egyszer csak majd rájön, hogy ott is lehet vagy szobababa lesz? 



8 megjegyzés:

  1. Gratula tőlünk is Bobesznak!!!

    Dorka is úgy van, hogy a lakásban imádja ha vezetgetve lépegethet, de odalent a játszón nem. Én elsőre azt raktam össze, nekem legalábbis úgy tűnt, hogy megrémíti a nagy tér, de lehet ,h hülyeség. Mindig fordul felém és kéredzkedik fel hozzám ha odalent leteszem. Bár nem értem teljesen , mert ugye a bébitaxival meg remekül körbetaxizza a játszót.

    VálaszTörlés
  2. Jaj, elszállt a hosszú levelem.........
    Szóval tömören: csúcspasi ez a Bobó!
    :)
    Puszik, Piroska

    VálaszTörlés
  3. SZuperügyes Bobó!
    Igen, van ilyen, a lányaim is hasonlóan reagáltak az utcán eleinte. A dokint szerint ez totál természetes, hiszen valami óriási dolog történik az önálló lépések kezdetével, és az némely "idegen" környezet-talaj láttán a manókra törhet egyfajta bizonytalanság-félelem. Elmúlik. Nálunk nyári időszak elején a mezitlábas füben járkálás előhozta újra ezt a fajta "félelmet". De rövid idő, és az egyre magabiztosabb gyerek szószerint átlép ezen. :-)

    Csodabüszke lehetsz ám!

    VálaszTörlés
  4. Piroskám, ha a hosszú levélben Bobót méltattad, akkor légyszíves írd le újra :))
    Csilli, Andrea: remélem nálunk is elmúlik...Tavaly még imádott fűben lenni, kapirgálni....

    VálaszTörlés
  5. Hú milyen hosszan bírja és hogy siet! :-D Nagyon ügyes, nagyon édes!!!

    VálaszTörlés
  6. Édes kis pasi. Azért találtam rátok, mert az én kislányom is 3 hete jár. Még kissé terpeszben, és azt akartam tudni, ez normális-e, így akadtam rátok a google alapján. Ügyes a kisfiatok, de frankó a jobbláb-jobb kéz mutatványa is. :-)

    H. Adrienn

    VálaszTörlés
  7. Adrienn!! Üdv a blogon, gyere máskor is!! Köszi a Botibókot ;) Ja, azt a mozgását mi úgy hívjuk, hogy gorillamászás. Tisztára olyan, mint amikor a majmok rohangálnak ide-oda a ketrecükben :))
    Terpeszállás-járásra mit találtál??

    VálaszTörlés

Mit szólsz?