2009. szeptember 18., péntek

Finnyások farmja

Hadd kezdjem magammal. Elég jó evő vagyok, nem vagyok válogatós és elég nyitott is vagyok, hajlandó vagyok minden újat megkóstolni, illetve a gyűlölt ételeknek néha adok egy újabb esélyt, hátha megszeretem. Amiket utálok: -Minden tengeri és vízi élőlény. Édesvíziek közül soha nem leszek hajlandó megkóstolni semmit, azoknál undorítóbbat nem is tudok elképzelni. Lazacot és scampit néha eszem egy-egy falatot, már amilyen gyakran én ezek közelébe kerülök, mert nagyon szeretném megszeretni a halakat, rákokat, de nem megy. A scampiból egyszer megettem kb öt darabot, ez az egyetlen, amitől nem vagyok rosszul. Kaviár, csigák, kagylók, polipok kizárva, osztrigát egyszer egy ünnepi ebédnél visszahánytam az asztalra, úgyhogy tényleg nem érdemes erőltetni. -Belsőségek. No way. Soha, de soha, de soha. Máj sem. -Húsok közül a birkát nem csípem, de ha az életem múlna rajtam megenném. -Zöldségek: olivabogyó és cékla. Kb a halak szintjén utálom. A két leggusztustalanabb dolog a világon. Néha megnyalom őket, de nem megy a megszeretésük. -Gyümölcs: csak a sárgadinnyét utálom, de azt eléggé. +A kaprot nem szeretem, de pl. tölött karalábéban, koviubiban megeszem. Ennyi. Minden mást szeretek. Életem szerelme már nehezebb eset. Ő gyakorlatilag az összes zöldséget utálja vagy legalábbis azt mondja róla, hogy utálja. Sárgarépa, fehérrépa, paradicsom, tök, cukkini, padlizsán, gomba, cékla, karalábé, karfiol, zöldbab, tök, brokkoli, kelkáposzta, kelbimbó, sóska, spenót-mondanom sem kell, sütőtök. Gyümölcsök közül sárgadinnye, egres, füge, szeder, szilva, aszalt gyümölcsök. Aztán jönnek az érdekességek. Meggyet szereti, a meggylevest nem. Uborkát szereti, de a koviubit nem. Összes káposztafélét szereti, de a kelkáposztát nem, kivéve a rakott kelt. Cukkinis lecsót szereti, ha nem tudja, hogy azt eszik. Mákot utálja, de karácsonykor két pofára zabálta a mákos-narancsos tortát. Paradicsom a halála, de az összes paradicsomos kaját imádja (ketchup, töltött papresz, spagetti, stb). No comment. Halat, belsőségeket (kivéve máj), szalonnát, ilyesmit nem eszi. Kefírt utálja, állítólag egyszer rosszul lett tőle, azóta nem eszik, kackac kukac. Ő ráadásul elég görény, mert 1. nem hajlandó megkóstolni semmi, de semmi újat; 2. ha mégis megteszi vagy tudtán kívül eszik újat, azt hazudja, hogy nem ízlett neki, pedig amíg mondjuk nem tudta, hogy mit evett, addig ÉN TUDOM, hogy ízlett neki; 3. ha valamit húsz éve nem evett, az istennek sem hajlandó újra adni neki esélyt; 4. semmi újat nem szeret. Ha tehát életében először enne articsókát (azt sem tudja mi az), száz százalék, hogy váltig állítaná, hogy nem ízlik neki; 5. a zacskós levesből is kiturkálja a narancssárga minicuccot, mert azt hiszi, hogy répa, pedig az nem az!!!! Na, szóval meggyűlik vele a bajom. És most itt a mi Bobónk. Eddig akármit adtam a szájába, nagy hévvel tolta le a torkán, mindent imádott. Őszibarack, sárgabarack, alma, körte, szilva, szőlő, áfonya, málna, szeder, paradicsom. Kenyérhéj, pogácsa, krémes, fagyi, kölesgolyó. Napok óta készülök neki végre főzeléket adni, krumplit, de csak ma jött össze. Igaz, csak nagy nehezen, mert az első adagot tövig égettem, közben felébredt, úgyhogy előbb mégis megszoptattam és utána főztem neki újat, azt kapta meg. Íme:
Öklendezett!!!! Ő, aki eddig mindent jóízűen evett, öklendezett!!!!! Botrány. (Azért persze nagyon nevettem rajta). Megette, csak nem kedvvel, hanem nagyon nyögvenyelősen. Szó szerint. Nem tudom, min múlik a felnőttkori ízlés, de én mindent meg szeretnék tenni annak érdekében, hogy ne legyen olyan finnyás, mint pl. az apja. Nem tudom azt sem, hogy amit picibabaként szeret, azt mindig szeretni fogja-e és amit most utál, azt megszeretheti-e még. Azt sem, hogy a krumplit ilyenkor újra meg újra meg kell próbálni, vagy ízesíteni esetleg, vagy hagyni a francba, vagy mi??? Kérdezzem meg a védőnőt, mi? Ma mondjuk tény, hogy nem volt éhes, mikor kapta (persze gyümölcsből tripla adagot is képes lett volna beverni desszert gyanánt...) és tény, hogy kicsit sűrű lett a cucc. Holnap kicsit lájtosabbra csinálom és újra támadok. A címötlet egyébként egy a Spektrumon futó sorozattól származik. Csak ajánlani tudom, nagyon vicces és döbbenetes.

12 megjegyzés:

  1. méghogy én nehéz eset?
    1.ragadozó, azaz húsevő faj az ember. növényevő pl. a nyúl v a kecske.
    2.ha azt mondom valamire,h nem ízlett, az úgy is van.
    a nők különleges ismertető jele,hogy mond valamit az ember,ám ők tudják,hogy valójában pont az ellenkezőjét gondoljuk.pedig nem.
    3.tényleg fogalmam sincs,mi az az articsóka.
    4.az bizony répa! mi más lenne?

    BobóApa

    VálaszTörlés
  2. :) Ez ma egy ilyen nap... Pankának délután 3féle, azaz HÁROMFÉLE uzsonnát csináltam. Semmi nem kellett, az sem amit eddig evett. Se gyümölcs, se tápszer meg semmi... Nekiálltam még szőlőt szemezgetni - pedig erről pont ma dumáltunk. Készen voltam, úgyhogy végül nem evett. Ja! És olyan arcokat vágott, hogy az kész! Tudod, az a hidegrázásos izé. Azóta is ki vagyok rajta akadva.. Ez az anyák sorsa.Nem szabad feladni! Én az urammal már megszerettettem ezt-azt, amire előtte életében rá sem nézett. Tök jó érzés volt!!!! ne adjátok fel!

    VálaszTörlés
  3. Édes Bobó azért milyen hősiesen ette! :-)
    És hé, eddig finom-finom gyümiket adtál csak Neki /na jó a paradicsom nem gyümi, de az is nagyon finom/, ez meg vacak, íztelen, nyammogós krumpli! Egyébként a fórumon talán senki sem adta magában a krumplit! Valami finom gyümölcccsel bevezettük, aztán minden főzelékben kapják sűrítésként, az épp elég!

    UI: BobóApu megjegyzése nagyon ott van! :-)))

    VálaszTörlés
  4. Jóóóó, tudom, de pont hogy más ízekre is rávezetném, mint az édes gyümik. Ha gyümölccsel keverem, akkor megint ugyanott vagyunk, nem?
    Arra gondoltam, inkább tolok bele egy kis petrezselymet és hígabbra csinálom.
    Amúgy megkóstoltam és tökre ehető ám így is....
    De írjatok még tippeket!!!!!

    VálaszTörlés
  5. Márti!
    Végül nem evet????? :)))

    VálaszTörlés
  6. Naggggyon cuki! Kis finnyás! :)
    Milla sem szereti a zöldségeket!Kisheginek van igaza: azért nem ízlik nekik, mert eddig csak finom édes gyümölcsöket kaptak!

    VálaszTörlés
  7. Próbáld meg úgy, hogy valami omlósabb krumplit szerzel (sárgakrumpli pl.),de nem is ez a lényeg, hanem, hogy fóliába csomagolva süsd meg. Teljesen más az íze, és a fontos vitaminokat sem öntöd ki így a főzővízzel. Egyébként a répát is jobb sütni, édesebb és finomabb. Meg az alma is. De a krumplit én sem adnám magában. Répával, sütőtőkkel, almával... Én egyszerre megsütök egy szem krumplit, sütőtököt, répát... Vagy éppen amit, így két napra van alapanyag. Az is egy megoldás, ha a magatoknak készült hús, vagy zöldséglevesből veszed ki. (Kismama babakonyhája szerintem jó könyv!)
    Domi csak a csöcsön nem vág ilyen pofákat...

    VálaszTörlés
  8. Ez tök jó ötlet hogy megsüssük fóliában! /Mondjuk a főzővizet nem öntjük ki, hiszen abba párolódik és felszívja mindet! magába!/
    Vagy GazocskaVirág mondta hogy a salátakrumpli finomabb, azt is meg lehet próbálni! De a petrezselyem is nagyon jó ötlet! Gyümivel meg csak addig kell keverni amíg megszokja, utána jönnek mellé a zöldségek, a répa, a zöldborsó, a karfiol stb, utána már nem lesz édes!!!

    VálaszTörlés
  9. Virág, almáskrumpli rulez!! Fele krumpli, fele alma, Olivér azzal kezdett és ma is nagy kedvenc!!! Aztán utána úgysem kell sok krumpli, mert csak sűrítésre használjuk inkább, ma Olivér pl. cukkinit kapott (sok cukkini, kicsi krumpli, tényleg besűrítette az a kevés is.)

    VálaszTörlés
  10. Ja.. végül nem :(
    Nálunk paradicsomos krumpli és almás krumpli nyerő.
    De újabban sárgarépával+fehérrépával keverem és isteni - olyan vadasszósz féle! én is imádom!!!!

    VálaszTörlés
  11. Biztos lesz nála olyan kaja amit kiskorában nem szeretett és felnőttként imádni fogja. Nekem is van ilyen kaja. Ill. ez fordítva is áll.
    Én már azt az időszakot várom amikor a sörrel fog ismerkedni. Apa ott biztos tudni fog segíteni, hogy megtalálja a kedvére valót. :) Persze, ha nincs benne paradicsom,hal stb.

    VálaszTörlés
  12. De jó, hogy vagy nekünk Hakkedli! Lehet fel kéne csapnod védőférfinek...

    VálaszTörlés

Mit szólsz?