2010. február 10., szerda

Lépésről lépésre

Ideje leírnom, mert már kb két hete kezdődött, de halogattam, mert szerettem volna videóval robbantani, de az még mindig nincs, mert kicsit pörgős hetünk van, de leírni leírom. Videót meg talán holnap csinálunk. Egy ideje, nagyon felpörgött a mozgásfejlődése (megint), sokkal ügyesebben oldalaz, ahol lehet feláll és kb három hete kezdte el, hogy a bútorok között már nem ereszkedik le mászásba, hanem ha csak teheti, átlép valahogy. Olyan volt már, hogy egyet-kettőt lépett felém oldalazva kapaszkodás nélkül, de előre még nem mert elindulni. Egészen egy héttel ezelőttig, amikor egy-kettőt lépett felém, de a végén rámdőlt. Nem emlékszem már pontosan mindenre, de az a lényeg, hogy egyre ügyesebb volt és ma már jött felém másfél métert! Levegőt sem vettem, úgy izgultam, el sem hittem, hogy ilyen hosszút jött felém! Aztán délután az előszoba asztaltól elgyalogolt a fürdőajtóig, kb egy métert. Hihetetlen piciket lép és sokat, nem mer még nagyokat lépni és sokszor fenékre ül, de lépeget!! Ma nagyszüleimnek is bemutattuk a tudományt, ha hívom már mindig elindul felém! Nem erőltettem én a járást, nem vettem járássegítőt sem (hülyeségnek tartom), gondoltam másszon minél többet, erre tessék: lehet, hogy a szülinapján már odasétál a tortájához?! Ha már itt tartunk, rég le akarom írni, hogy annyira de annyira elégedett és boldog vagyok az én Botibabámmal: időre megszületett, komplikáció nélkül, nem sárgult be, nem lett tűzfoltos, szopizott jó erősen az elejétől fogva, evett -mit evett, zabált- rendesen, nem gyulladt be a köldöke, nem lázasodott be az oltásoktól, eddig csak egyszer volt kicsit taknyos, a mozgásfejlődése pedig a nagykönyv szerint halad. Nem is várok tőle semmi többet, minthogy haladjon a számára kijelölt úton szépen előre. Nem kell elsőként, nem kell csodákat produkálnia, szépen hozza a jó erős átlagot, ahogyan ő megérik az élet egyes feladataira. Nem extrém tempóban fejlődik (nem is örültem volna neki), de tény, hogy az átlagnak talán a kicsit gyorsabban fejlődő hányadába tartozik, 4 hónaposan ide-oda forgott, 5 hónaposan kutyizott, 7 hónaposan ült, állt és mászott. Nemrég egyedül kiegyenesedett a szoba közepén, ma meg már két lábon igyekszik felém. Nem is tudom szavakba önteni, milyen érzés ez. Talán az volt utoljára ilyen nagy hatással rám, mikor először hallottam hangosan kacagni. Akkor az volt a megdöbbentő, hogy rájöttem ő tényleg egy új kis élet, létezik és röhög egyet, ha jókedve van; a lépegetéssel meg rájövök, hogy nem is olyan sokáig kisbaba már.......A terhességem még ma is olyan élénken él bennem, mintha csak ma mártogattam volna a pisis pohárba kétcsíkosra színeződő lakmuszpapírt; a szülésem is rengeteget pörög az agyamban; a kezdeti nehézségek, az első kritikus két hetem és az első nehezebb hat hónap, aztán a mozgásfejlődésével sokkal könnyebb lett az életünk, nagyon élvezem a mostani időszakot, pláne, hogy jó ideje az értelme is hihetetlen fejlődésnek eredt. Lehet tanítgatni, tapsol, ugrál, integet, nevet, vannak kedvenc dolgai, tudom mit utál és mit szeret, mindet pontosan meg tud velem értetni, mindig tudom, hogy mi baja, rengeteget bohóckodik, idétlenkedik, szórakozik, végre mutogat egy ujjal, végre tudja h "tedd bele", le tud jönni fordítva az ágyról, mindent megért és mindent elmagyaráz, nagyon sokat dumál, be nem áll a szája, köpköd, gurgulázik, és nevet, mosolyog megállás nélkül, megmutatja a különböző testrészeit, kukucskál, egyre szociálisabb, olvas rengeteget és imádja ha éneklünk vagy olvasunk neki. Fantasztikus kis pasi. Tudom, röhejes, hogy az egyéves szülinap illetve az első lépések körül minden anyuka elveszti az eszét, de nincs mit tennem, beállok a sorba. Végem van. Már ami a Botiszeretet illeti.

12 megjegyzés:

  1. ez egy csodálatos időszak, amikor a kis magatehetetlen csomagból ember lesz, és te csak állsz és bámulsz, hogy hogy lehet ez, mikor csak tegnap született meg.
    Amúgy Bobó tényleg egy tünemény, én ettől a berregéstől ájultam el, hogy milyen iszonyat cuki :)

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom Zsófi első mondatához. Bár Dorka még csak most állt fel, de én is nap mint nap rácsodálkozom, hogy úristen egy éve még kuksizott a sötét pocaklakban most meg itt egy kis pörgős, huncut EGYÉNISÉG. Mert egyre inkább azok :-) Gondolom még elképesztőbb olyan Anyukáknak ahol a baba már áll, lépeget, jár, fut :DDDD

    VálaszTörlés
  3. őőő,*pirul* Zsófi második mondatához is csatlakozom, csak azt nem olvastam hirtelenjében. Bobó tényleg egy tünemény!

    VálaszTörlés
  4. Csatlakozom az első 2 mondathoz én is :-))
    Szerintem is felesleges a járássegítő, nekünk sem azzal a céllal van Ádámnak, hogy bármiben is siettesse, ráadásul szerintem nem is lehet, hiszen Ő pl. térden tologatta ezidáig, 1 hete váltott...De ez nem érdekes.

    "Levegőt sem vettem, úgy izgultam, el sem hittem, hogy ilyen hosszút jött felém!"
    Imádom ezt a mondatodat!!!
    Hihetetlen érzés lehet.
    Hiába a 3. gyerek, számomra ismét a világ csodája lesz az első valódi lépegetés...

    Nagyon-nagyon gratulálok!!!
    Várom nagyon a videót!

    VálaszTörlés
  5. Megmondom őszintén, könnyes lett egy picit a szemem :-) ciki-nem ciki, ez van

    VálaszTörlés
  6. Huncut kis pasi! :) Gratulálok itt is! Nálam az viszi a prímet Bobónál, ahogy huncutul csillog a szeme, és ahogy megy mindig a "házba" egy-egy pillanatra. :)

    VálaszTörlés
  7. Édesem!Hát tényleg minden okod meg van rá,Virág, hogy elégedett légy.Gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  8. "Megmondom őszintén, könnyes lett egy picit a szemem :-) ciki-nem ciki, ez van"

    Az enyém is már kezdett könnybe lábadni a "Levegőt sem vettem" résznél csak nem mertem írni... *pirul*

    VálaszTörlés
  9. De helyesek vagytok megint :))
    Köszönjük, de hát tényleg elakadt a lélegzetem! Nehogy egy holmi levegővétellel kizökkentsem... :)
    Judit: tényleg mindig csillog a szeme!!!! És a berregés meg hihetetlen cuki, rengeteget nyomja, erre ébredünk, és így alszik el. :)

    VálaszTörlés
  10. Na ezzel én is így vagyok, minden egyes új tudományát és tettét imádom, büszke vagyok rá, mert röpke 11 hónap alatt idáig jutott onnan, hogy a karjaival is alig bírt hadonászni.
    Igazad van, nem kell nekik sietni, nem kell nekik elsőnek lenni, csak csinálják mindig azt, amire készen állnak, és közben ragyogjon a szemük!!!

    Bobó egyébként is nagyon ügyes, és nagyon jó személyisége van, pityeregjél is a büszkeségtől, van rá okod!
    :)

    VálaszTörlés
  11. Emlékszem arra a videóra, amin az első nyuszizása volt! Már akkor megjegyeztem, hogy milyen ügyes és milyen hamar tanul. Büszke is lehetsz rá!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon ügyes Bobó és jogosan vagy rá nagyon büszke!!! És aranyos ahogy egyre meghatottabbak az írásaid, de tényleg egyre édesebbek és egyre ügyesebbek ezek a Törpök!

    Mindig azt hiszi az ember, már nem jön még jobb korszak, ez most már biztos a csúcs, de nem, mindig rátesznek egy lapáttal és mindig még jobb lesz, nem tudom meddig tarthat ez, remélem sosem lesz vége! :-) /Mert jó, jó a buta kamaszkor biztos illúzióromboló megint, na de aztán esküvője lesz és kisbabája születik, áááááá.../

    VálaszTörlés

Mit szólsz?