2010. október 23., szombat

Mai vocabulaire

Aki unja Bozond állatos kalandjait, mélyülő zoológia ismereteit és gyarapodó zoo-szókincsét, az lassan kereshet másik magának blogot, mert kezdenek nálunk nagyon elharapódzni a dolgok. Ma ezeket tanulta meg hibátlanul kimondani:

-Íbisz
-Hoacin
-Sziámicica

Az előbbi kettőre magyarázat, hogy véletlenül néztünk ma anyáméknál egy kis NatGeo Wild-ot... 
Azon röhögtünk, hogy az oviban másoknak majd gomba meg létra lesz a jelük, Bobóé a hoacin...

A sziámi macskához (A Búvárzsebkönyvek Háziállatos részéből ismerjük) annyi kiegészítő apró cukiság, hogy voltunk ma anyukám ovijában, ahol volt ma egy sziámi harcoshal az akváriumban.
Itthon, mint mindig, átvettük a mai nap történéseit, hol voltunk, mit láttunk, ő cuppogott, mire mondtam, hogy "igen, láttunk halacskát, egy sziámi harcoshalat", erre elkezdett nyávogni...mondom: "Bobó, macskát nem láttunk!!", aztán rájöttem....

Érdekességképpen jegyzem meg, hogy éppen azt ordibálja az ágyból, hogy "gyíííí, pajipa, nem oda déjje"....(=gyípaciparipa, nem messze van kanizsa, odaérünk délre...), előtte meg azt, hogy "hejj gyuja, gyuja, gyuja, duda, duda, pappocicca", előtte meg azt, hogy "vájja otto jánya fia, csiabia fejeség" (várja otthon lánya, fia, csigabiga feleség). Mit nekem az X-faktor, Bobókám lenyomja mindet...

Egy kis magyarázat a -szerintem zseniális - videóhoz, ami igazán csak hangfelvételként használható:
-Kezd a Szegény Peti nagymamája című remekmű egy részletével, melyet - főleg régebben- az apja énekelt neki.
-Következik egy kis halandzsa mix, mindenféléből összegyúrva
-Majd 0.38-nál áttérünk a fent említett csigás dalrészletre. Íme:

5 megjegyzés:

  1. 0.47. "fejeség"-nél , tökéletes a dallam...
    Hát...nagyon-nagyon!!!!
    Puszi:KK.

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon durva!
    Így meg, hogy van egy ekkora gyerekem, aki ehhez képest sehol sem tart, duuuurva!
    Céklából és répából :D
    Imádom Bobót!!!

    Kicsit off ehhez a bejegyzéshez: láttuk egyik nap az 1500-as tehenet, már értem,min akadtál ki :)
    na de ilyen állatos szókinccsel simán megérdemelte!

    VálaszTörlés
  3. Már a múltkor is mondtam hogy mennyire ügyes, de tényleg!!!
    Először nem tudtam mi az a Szegény Peti Nagymamája, de a céklából répából már oké és nagyon nagy pirospont Bobónak és Apukájának is érte! :-D :-D :-D

    A sziámihalas résznél is kész voltam, hogy milyen okos és basszus meg kell állapítsam hogy több állatot ismer, mint én. :-o :-D Mijaza Hoacin és az íbísz???

    VálaszTörlés
  4. Én kész vagyok, alig is nyolcvanszor hallgattam meg:))))))))))
    Hihetetlen érzékeny (fel)fogócsápjai vannak a kiskacnak

    VálaszTörlés
  5. Mi is szoktunk véletlenül NatGeoWild-ot nézni :)))) Úgy kapcsolok el, mint a huzat, ha véletlenül vki odakapcsolt.

    Már csak attól félek, h Bobó kicsit szánakozva néz majd rám ezentúl. Lesz rá oka.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?