2010. május 13., csütörtök

Telki projekt

Nagyszüleimnek van egy telke, ahol a fél gyerekkoromat töltöttem, de sajnos jó néhány éve nem használja senki. Egy ötven négyzetméteres kis faház. Víz nincs a házban. Két oldalról erdő határolja, a legjobb telek az üdülőövezetben. Két hatalmas diófa van rajta, mogyoróbokor, régen nagy veteményes volt, meg málnabokor és egy meggyfa. Na, meg egy budi a kert végében. Állatjó helyen van, a legutolsó ház a sorban, halál csendes és nyugis. Hatalmas terasszal, ahonnan egykor távcsővel kukkoltuk Öregapával a madarakat és a muflonokat (!!!). A gaz alatt valahol a szalonnasütő és a homokozóm is. A telek érintetlen egy ideje, alaposan elburjánzott a növényzet.
Van egy dédelgetett álmom, miszerint rendbe tesszük ezt a kis házat, ahova annyi emlék köt és Bobóval kijárunk ide hétvégente. Vagy akár hosszabb időre is simán ki lehetne költözni. Kimentünk ma apukámmal felmérni a terepet meg én begyűjtöttem néhány régi játékomat :), szereztem pl. Bobónak egy újabb vasvillát.
Rendbe kellene tenni a kertet; el kellene vitetni a sok bútort meg lomot, ami nem kell; fürdőszobát kellene csinálni és a konyhába is bevezetni a vizet; esetleg burkolatot cserélni; megnézetni a villanyvezetékeket; a teraszt megcsinálni; tapétát levakarni, kifesteni, berendezni. 
Én iszonyú nagy fantáziát látok benne, szerintem marha jó hétvégi házat lehetne belőle csinálni (az is volt). Azt számoltuk, hogy olyan 7-800.000 forintból meg lehetne csinálni, persze úgy, hogy amit lehet magunk csinálnánk. Természetesen nincs ennyi pénzünk. Nem tudom mi lesz. Belevágjunk-e, elkezdjük-e apránként rendbe tenni, vagy annak nincs értelme. Nem tudom. Nekem egyrészt borzasztó erős lelki kötődésem van a helyhez, másrészt Bobóval ideális helyszín lenne. Van hinta, homokozó, dombok,  ott a terasz, lehet meggyfára mászni, esténként tüzet rakni, ott az erdő, lehet kirándulni, van egy magasles közel a kerthez, szóval fantasztikus lenne!!!! A kis konyhában lehetne még főzni is, ahogy régen is tettük. Fürdeni már nem lavórban kéne a ház mögött, ez mondjuk nem baj.
Ha tényleg, amit lehet mi csinálunk meg, akkor is kell minimum félmilló forint...hogy mikor és honnan lesz ennyink??????? Soha...

9 megjegyzés:

  1. Pedig nagyon szuper lenne. Szerintem álljatok neki és amit tudtok csináljatok meg, aztán szép lassan összejön erre-arra pénz is. Ha nem is azonnal, de pár év múlva nagyon jó lesz!!!! Mi 6 éve csinálgatjuk a házunkat és a kertet, általában ketten. Türelmetlen voltam, hogy nincs rá pénzünk, de olyan hamar elröppen pár év, sajnos, hogy már majdhogynem kész, már csak olyan plussz 6 év kell. :D Annyi mindent képes az ember megcsinálni és utána örülni neki!

    VálaszTörlés
  2. Virág!!!! Az a hely annyira szuper!
    És legyél szíves, legközelebb, ha itt jártok jelezd, és legyetek a vendégeink! Úgy örülnék Nektek!

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom Diához! Ha ennyire erősen kötődsz, vágjatok bele! Apránként. Éppen elkészül, mire Bobó igazán-igazán fel tudja fedezni.

    De Te félsz a bogaraktól, vagy csak a szöcskéktől a lakásban?
    Engem ez az egy tart vissza a környezetben való ellazulástól, sajnos.

    VálaszTörlés
  4. Virág!
    Ezt nem mondod????
    29 évig laktam Telkin, fél éve költöztem el!

    VálaszTörlés
  5. Ha nem lenne ilyen erős kötődésem most azt sikítanám, hogy Virág/Emese! Ez a telek kb. 20 millát ér! Tudod Te az telki árakat??? Az exem ott él, így 10 évig jártam Telkire, láttam ahogy kicsi faluból Magyarország leggazdagabb települése lett, ahhoz méltó ingatlanárakkal.

    De a kötődés részét is megértem. Csak kívánni tudom, hogy ne épüljön be Telki minden négyzetcentije és ha a rendberakás mellett döntöttetek, akkor megmaradjon Bobónak még olyan madárnézegetős, meggfamászós helynek. Sajnos, egész Telkii fel lett túrva, mert kellenek rá az 50 millás házak :(((

    Jancsi

    VálaszTörlés
  6. kötődésem=kötődésed (bocsi, elírtam több helyen...siettem :( )

    VálaszTörlés
  7. Drága Viktóriám! Először is végre írsz :) Másodszor is, Bobót nem vittem magammal, és mivel nincs jogsim, Gy-t kéne megkérnem h vigyen el-hozzon haza, ahhoz meg elég messze laktok, de vmi köztes helyen egyszer egy játszóterezés??? Annyira kíváncsi vagyok a gyerekedre!!!
    Andi: pókok, legyek, szúnyogok, lepkék jöhetnek. CSAK A SZÖCSKE NEM!!!!! De abból is csak az az egy típus!!! Na, meg semmi más ami ugrik-hirtelen változtat helyet!!! Béka, madár, denevér, stb. De mindegy, mert majd a fiam lassan megnő és meg fog őrülni a csúszómászókért (ahogy annak idején én is), és üvegbe gyűjti őket én meg majd fohászkodhatok, hogy ne járjak úgy mint a Durell család a skorpiókkal a gyufásdobozban....
    TELKI-ügy: igen, ez egy valóban kvajó telek, tényleg a legeslegvége az utcának, a régi üdülőtelepen van, nem a fukszos (egyébként tök tré) újgazdag helyen. Én is mindig felkészülök rá, hogy kimegyünk és lakópark lesz a ház oldalában, de eddig megúsztuk, természetvédelmi terület!!
    És igen, tény, h Bobónak még édes mindegy, h a játszótéren, az utcán vagy a ház kis kertjében mazsolázgat egész nap...csak hát mégsem lenne mindegy...
    Na, majd úgyis beszámolok!!! Imádlak titeket, hogy ennyit írtok, köszönöm!!

    VálaszTörlés
  8. Még egy voks a rendbetétel mellett :) (vagy, ha tényleg annyit ér, adjátok el, és vegyetek helyette egy felújítottat ;))
    Mi a szüleim telkére járunk ki, iszonyú sokat, 3éve ott is nyaralunk - ha ez nem lenne, nem mentünk volna sehova. Amúgy sztem kisgyerekkel ezerszer jobb nyaralás a telek, mint egy utazás.
    Tél végén Dina már kizárólag azt szerepjátékozta, hogy vonatozunk a telekre. Egyszerűen megfizethetetlen, hogy otthon, de mégis új helyen, a hatalmas kertben lehet kotorni egész nap. Nem kell elmenni a játszóra, nincs cirkusz, hogy demostmáraztán tényleg hazamegyünk, nem 1 órát lehet a levegőn rohangálni, hanem 10et. Persze nálunk vonzerő a Mama-Papa jelenléte, akiknek hajnalban át lehet lökni a gyerekeket és tovább aludni ;)

    VálaszTörlés
  9. Én mobil vagyok,, csak legyen jóidő, vagy rossz időben állatkerti játszó, bár ott Domi legutóbb nagyon beteg lett... Szóval, egyeztessünk majd a jövő héten.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?