2009. június 23., kedd

Ronda, de finom

Nem vagyok egy cukrászok-gyöngye, de jó lenne, ha idővel belejönnék a sütögetésbe, mert az édesség-zabálóknak viszont a díszpolgára lehetnék. Életem első tortáját Gy-nek sütöttem, még a kapcsolatunk elején, nemtitkolt bevágódási szándéktól vezérelve. Túrótorta sok gyümölccsel a tetején. Fincsi volt, de ha jól emlékszem, kanállal kellett enni...Ezt azóta sokszor megcsináltam és mindig a "ronda-de finom" kategóriába sorolhatóra sikeredett. Kétszer villantottam Sacher-tortát, az isteni lett!!! Nem is tudom, miért hagytam fel vele...Egy Tiramisu szintén Gy-nek, fincsi lett, bár nem olyan isteni, mint anyukámé. Bence öcsém tanult az iskolában egy hülyegyerek-süti receptet, amit többször megcsináltam, de nekem még ez sem jött össze. Túl ragadós és nyögvenyelős lett a tésztája. Fogalmam sincs a sütés elméleti hátteréről, pl. ezesetben mit lehetett volna tenni a tésztába, hogy lazább legyen (tejet? tojást?), vagy mitől állt volna össze a túrótortám (joghurt?), mire jó a sütőpor (attól jön fel a tepsiben a süti??), így nálam csak olyan receptek jöhetnek szóba, ami hajszál pontosan megadja, miből mennyi kell és vadásztam egy olyan piskóta-recire, ami ki van próbálva és tuti beválik. A szomszédlánytól végre kaptam egy ilyet (háhá a szomszédasszonyommal cserélgetek recepteket, vén szatyor vagyok, nagyon vicces), hétvégén kétszer is megcsináltam, másodszor dupla adaggal és hibátlan lett!!!! Külön jó benne, hogy ebbe a piskótába bármit lehet majd dobálni, ha nem lesz meggy. Körtét, diót, almát, lekvárt, csokidarabokat, bármit! Juhhhúú!


A meggyes pitém:

25 dkg kristálycukor
2 db tojás
10 dkg olvasztott vaj

Ezeket összekevered, bele:
22 dkg liszt
1 cs. sütőpor
1 csipet só
1 pohár tejföl kb 2 dl

Még egy édességet kellett készítenem a minap, Gy névnapjára. Ha már meggyszezon és ha már Gy imádja, akkor legyen kókuszgolyó!! Ilyet már csináltam nagyon régen és rémlett, hogy botrányszar meló a meggyet a közepébe gyúrni, anélkül meg mit sem ér, úgyhogy beleástam magam az interneten és találtam egy jó ötletet: a meggyúrt golyó tetejébe belenyomni a meggyet. Így is lett és igaz, hogy a végeredmény inkább hasonlít karácsonyfadíszre, mint kókuszgolyóra, de ez is fincsi lett.

A kókuszgolyó:

50 dkg darált keksz
10 dkg vaj
2 ek. kakaó (én többet tettem bele)
20 dkg porcukor
1 mk. rumaroma (én Stroh-t tettem bele)
1 cs. kókuszreszelék
meggylé (én tejet tettem bele, plusz amennyi lé kijött a magozott meggyből)

Nekem való, nagyon egyszerű, bár kissé hosszadalmasra sikerült az elkészítése, mert Bobókámhoz kellett kirohangálnom a folyosóra visszaaltatni. Megközelítőleg tízszer kellett megszakítanom a folyamatot, de megérte, mert Gy nagyon örült neki.





1 megjegyzés:

  1. Itt is van egyezés, én is csak úgy tudok sütni/főzni ha pontosan le van írva miből mennyi kell, mit mi után kell csinálni, belerakni, stb.

    VálaszTörlés

Mit szólsz?