2009. október 16., péntek

Lazaság vagy felelőtlenség?

Az alábbiak némelyikében én sem vagyok biztos, valamiben Győzővel sem értünk egyet, de a többségét akkor is így fogom csinálni, ha 100 védőnő utasít az ellenkezőjére.
Nem főzzük ki semmijét. A cumiját néha lemosom forró vízzel. A játékait nagy ritkán kimosom vagy elöblítem sima vízzel. A Chicco fertőtlenítő folyadékom majdnem tele van és ez már így is marad. Kéri valaki? A ruháit együtt mosom a mienkkel és (már) nem használok speckó babaöblítőt - és mosószert. Nem vasalom a cuccait. Ha leesik egy játék az utcán, visszaadom neki. Engedem neki, hogy játsszon (=szájába tömje) a csoki -és rudipapírokat, a vizes palackokat, narancsleves dobozt. Természetesen nem mosom le előtte. Előfordul, hogy bejövünk a szobába cipővel, ahol mászkál. Szokott tévét nézni. Nem bírom ki, hogy ne menjen a tévé. Ő meg nem bírja ki, hogy ne nézze. A számítógéphez is ideszabadul néha és bőszen gépel. Ez persze azzal jár, hogy 30 centiről bámulja a monitort. Max 5 percig. Engedem, hogy más gyerekek játékát a szájába vegye és fordítva. Együtt vagyunk a szomszédlánnyal és a gyerekével, még ha valaki taknyos is. Mikróban melegítem a kajáját. Nem bio dolgokat kap. Csak ha véletlenül kapunk valakitől. A kanalait, tálkáját általában csak elöblítem forró vízzel. Lenyalom utána a kanalat. Megesküdtem, hogy nem fogom, de nem bírom ki. Egyrészt mert finomak a kajái, másrészt, néha így rendezem el a kanálon lévő maradékokat, hogy az új falat tiszta kanálra érkezzen. Légzésfigyelőt, bár kaptunk kölcsönbe, egyszer sem használtunk, nem paráztam ettől a dologtól. A szilárd ételeket, mint tudjuk elég lazán kezelem (a családom persze nem így gondolja, erről volt már szó), 3 1/2 hónapos korában már kapott almát, 4 hónapos kora óta pedig egyre többet. Hagyom állni. Ő állt fel egyedül, nem én erőltettem, meg sem tudnám akadályozni. Nem olvastam utána az egyes alternatívan beadandó oltásoknak, a doktornéninkre bíztam. Sőt igazán semminek nem olvasok utána (csak kajaügyben), nincs türelmem hozzá és úgyis eljut hozzám minden lényeges. Nem kap sem H1N1, sem semmilyen influenza oltást és nem is félek tőle. Néha megkaparint (=szépen néz rám és odaadom neki) egy-egy újságpapírt és kicsit játszhat vele. A teljesség igénye nélkül. Úgy gondolom, hogy a komoly dolgokban én is komolyan gondolkodom, de túlságosan nem féltem őt, sem betegségtől, sem balesettől. Nem fogom engedni, hogy a konnektorban turkáljon vagy kábeleket rágcsáljon, sem, hogy a motorjával az úttesten grasszáljon, de próbálom a józan ész keretein belül nevelgetni őt. Ha elesik a parkettán, sírni fog és majd megtanulja, hogy hogyan ne essen el. Ha elkapja a náthát valakitől, majd meggyógyul. Nem tudom és nem is akarom burokban tartani. Igen, néha sétálunk a Thököly úti rossz levegőn és néha felszállok vele a 7-es buszra. Nem, nincsen hermetikusan záródó sterilizáló folyadékkal töltött cumitartó dobozunk, a zsebemben vagy a táskámba bedobva visszük a cumiját és igen, evett már nagymamám olajos, sós, rántásos zöldségleveséből, sőt Mc Donald's-os sültkrumplit is evett már. Én pl. gyerekkoromban földigilisztát ettem (és bár nem vagyok rá büszke, de állítólag a kakis pelusomra is rászabadultam egyszer), mégis egyben vagyok. És még mi mindenről nem tudok.... :) Majd anyukám hátha megírja, mostanában úgyis belelendült a komment-írásba. Ne kíméljetek! Hit me! Lazaság vagy felelőtlenség?

12 megjegyzés:

  1. Szerintem ez így teljesen rendben van!!!
    Nálunk is kb így megy, kivéve a Mc-is krumplit, ejnye-bejnye:)

    VálaszTörlés
  2. Virág, írtam neked még tegnap előtt egy nagyon hoszú emailt a gmailes címedre, az él még??(ami az iwiwesen van megadva). Mindenre válaszoltam nagyon bőven kifejtve, csak itt nem nagyon akartam kiteregetni a dolgokat :) ha ne kaptad volna meg. szólj,elküldöm iwiwn is. nagyon bosszús lennék,mert vagy 1 órán keresztül készült a levél :)

    amúgy én mindent ugyanígy csináltam a csajoknál, sőt a Mc-is kaja szintén menő náluk...Hú de rossz anya is vagyok....

    VálaszTörlés
  3. Huh! Lazaságnak mondanám inkább! Nagyon lazaságnak! :) Idáig azt hittem, hogy azért mert nem sterilizálom agyon a cuccait és nem mosom le minden gyerek után a játékait, nem vagyok szívbajos, ha a perkettát simogatja, majd a szájába veszi a kezét, én vagyok a laza anya, de túltettél rajtam. Én külön mosom a ruháit és még vasalom is. Bár hetente egyszer mosom a ruháit (mert marha sok van és nem kell görcsölnöm azon, hogy nem tudok mit ráadni) így annyi van, hogy más ruha már nem férne be. Mekis krumpli nagyon merész, de baja nem lesz tőle sztem, bár én nem próbálnám ki! :)

    VálaszTörlés
  4. Húdelaza vaaaaagy :) Tényleg. Én is azt hiszem magamról (egy csomó mindenben magamra ismertem), szóval sokmindent én is így csinálok, és van, amit csak akkor, ha nem lát senki, főleg az apukája :D
    De azért egy-két dolgot nem mernék. Pl.: mekis krumpli (jó, Daninak nincs foga), meg a szilárd kaja. Meg a légzésfigyelő...
    És mi a helyzet a vízforralással?

    VálaszTörlés
  5. Te is tudod, mit gondolok... valaha volt légzésfigyelőnk... ennyi...egyébként kapott már burger kinges krumplit, darabos kaját minden mennyiségben - szerintem azt is meg kell tanulni nem félrenyelni, influenzaszezonban ült már bkv-n is, és kifejezetten nagy mennyiségű papírt megevett már életében. Általában ásványvizet kap - de megmondom őszintén - kapott már csapvizet vészhelyzetben.

    Mi a baj a mekis krumplival?? Az, hogy ha beteszed a vitrinbe, nem romlik meg? - ezt hallottam róla ;-)

    VálaszTörlés
  6. Nincs foga neki sem, mekis krumplit, valahogy elnyammogta...
    Simi, mekis kajákról van egy eszméletlen durva videó a Youtue-on, majd megkeresem.
    Réka: forralt vizet kap, nyugi! De csapvíz is jut a szervezetükbe ám, cumiról, kádból megissza, stb.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem teljesen korrekt ez a hozzáállás!! :o) Mindig is "lazamama" akartam lenni. Látod? Neked már sikerült is! :)

    VálaszTörlés
  8. Szerintem azé me laza dolog anyának lenni, ennek is kell legyenek határai. Az utcán leesett cumit (ami pl a pesti kutyaszaros mindenségben esett le) nem biztos, hogy lazásan visszatenném a gyerek szájába, me mondjuk én magam se venném a számba....)
    Ez a lazáskodás ilyen divatdolog most? most ebben kell túltenni egymáson?
    Legyen eszed Baby, lazán, de józanul.
    Csók P

    VálaszTörlés
  9. Patriszia néni drága, te is tudod, hogy nem vagyok felelőtlen. És nem versenyzünk h ki a lazább, hanem megírták a csajok, hogy ők mit hogy. Nem is értem, hogy ebbe most miért kötöttél bele... :(
    Peace.

    VálaszTörlés
  10. Nem belédkötöttem Drága, csak megijedtem. Annyi szart összeszedtem már olyan kevésből...
    Mindegy hagyjuk.
    Fétem a gyerekedet me kedvelem nagyon ...nehogy magadra vedd pls
    piszlavharmoni

    VálaszTörlés
  11. Egy része lazaság, egy része tök normális. Szerintem.
    Mekis krumplit az én Lányom is kóstolt már a 0 fogával! :-)))

    Nekem a felsorolásból a lenyalom a kanalat az ami nem tetszik. /Nem kell a mi fogszuvasodásunk és egyebünk az Ő szájukba./ De ez csak egy vélemény és Te meg úgy csinálj mindent ahogy jónak látod. És nekem tetszik hogy nem vagy egy paramami!

    A chiccos löttyhöz egy tipp, én sem tudtam mit csináljak vele, még Gergőtől megvolt /2,5 éve/ vagy a fél flakon, pedig már ajándékoztam is el belőle :-): szóval mikor már komolyabbak a náthák, az orrszívót jó időnként beleáztatni, hulljon csak a férgese /mármint a baciknak/.

    VálaszTörlés
  12. Lehet engem is dobálni. az összes felsorolt dettó nálunk is.... egyedül mekis krumplit és túró rudit, pufikukit, meg hasonló junkokat nem evett még. lehet mondani, hogy ez az 1etlen heppem. a többi stimmöl

    VálaszTörlés

Mit szólsz?