2009. október 23., péntek

Sóska: először és utoljára

Vettem fél kiló sóskát a piacon "hadd egyen a gyerek friss és változatos zöldségeket"-felkiáltással. Eleve nem tudtam, hogy egyesével meg kell mosni, sem, hogy egyesével ki kell vágni az ereit. Azt sem tudtam, hogy a fél kilóból (jó nagy zacskó) egy kis tálkányi lesz. És ami a legfontosabb, nem tudtam, hogy cukor nélkül ehetetlenül savanyú a sóska!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A fél délelőttömet a sóskával való szarakodással töltöttem, végre kész lett, erre kiderült, hogy savanyú. Elszántam magam, hogy márpedig nem adok Bobónak cukrot, de ma végül mégis kapott. Először almát és krumplit pároltam hozzá, hátha attól édesebb lesz, de nem. Dilemmám: vagy cukrot is és sóska-vitamint (talán K?) is kap vagy se cukor, se vitamin. A cukor mellett döntöttem.
Kétkedéssel fogadta a szokatlan ételt, sokkal lassabban és bizalmatlanabbul ette, mint az eddigieket. Normál esetben habzsol és irdatlan tempót diktál, most minden mást csinált közben, csak enni nem akart. Én könyörtelenül tömtem bele, mint utóbb kiderült, kicsit túlságosan is, mert alig uzsonnázott és még fürdés közben is öklendezett, pedig nem evett annyit belőle, mint másból szokott.
Miután befejezte a sóskát addig-addig okoskodott a pizzámban, míg lematatott róla egy paradicsomot némi sajttal. Megengedtük neki, hogy megegye...Csak mert olyan sovány, hát na, jó....

5 megjegyzés:

  1. Igenis megérdemelte Bobó a "pizzát", ha már ki kellett bírnia a sóskát! :-)))

    Szerintem amúgy a cukor nem gáz már, lassan elkezd azokból az ételekből kapni amiket Ti esztek és azok között lesz olyan amiben cukor van, azt is meg kell ismernie. Szerintem nem ezzel a cukorral van gond, hanem a nyalókával, cukorkával, mértéktelen cukros üditőkkel... Uff!

    VálaszTörlés
  2. Valóban, hol itt az igazság, hogy ti kaphattok pizzát is? ;)
    (Megértem Bobót, én sem szeretem a sóskát...)

    VálaszTörlés
  3. Hűű, de komoly! Már pizzát eszik! Nem semmi. :))
    Megértem, hogy nem komálta a sóskát!

    VálaszTörlés
  4. "Csak mert olyan sovány, hát na, jó...." :D :D

    Szegény Boti, az lett volna a minimum, hogy jóóól rátok köpködi!!! ;)

    VálaszTörlés
  5. A sóskát én magunknak is úgy csinálom, hogy előtte kicsit megfőzöm, leszűröm és úgy nem olyan savanyú. Persze biztos így kimegy valami nagyon fontos dolog belőle (pl: az irdatlan savanyúság), de utána normálisan, pikánsan savanykás lesz és nem kell cukrosan enni. Cukrosan én sem szeretem. Fujj! Esetleg még egy próbát megér! ;-)

    VálaszTörlés

Mit szólsz?