2010. január 29., péntek

HT: Game Over

Tegnap felhívtam a dokinéninket és ez a párbeszéd zajlott le közöttünk. -Csókolom, Mária! Egy kis megerősítést szeretnék magától kérni, merthogy kicsit elszaladt velünk a ló táplálkozás-ügyben. -Ezt úgy értsem, hogy a Botondgyerek rendes ételeket eszik? (nevetve) -Ühümm... -Miket? -Rakott káposztát, paprikás csirkét, tökfőzeléket, rántott húst, leveseket, ilyesmi...Semmi komoly... -Jóóóóóóóvan, életem, hadd egye! Mindjárt egy éves az a gyerek, ne egyen már szegény párolt borsót só nélkül, így is van, Bobókám!!!! Nem étel az, adjatok neki abból, amit ti esztek! (nevetve)
Tehát, igen. Elharapództak a dolgok a Bobópocak táján...Rászoktunk a lenti étterem menüjére, istenien főznek és nem is drága, majdnem mindennap onnan hozunk és egyre sűrűbben fordult elő, hogy neki már nem is főztem külön ebédet, hanem azt ette, amit mi. Egyszercsak azon kaptam magam, hogy már szinte mindent evett. Szépen elkezdi a levessel (hatalmas leveszabáló), majd folytatja a másodikkal. A húsokat összevágom neki (szegény még mindig kétfogú), a köretet csipegeti vagy én tolom a szájába. Mikor már nagyjából jóllakott, mi is elkezdünk enni, ő meg még kap a kezébe vagy maga elé jutifalatkákat, azzal elvan, míg mi is befejezzük az ebédet. Persze a kényelemnek ára van: folyton úgy néz ki az asztal környéke, mint ahol bomba robbant. Répák, tészták, husik taccsannak a földön, ő meg maszatol és disznólkodik önfeledten. Játszani nem szoktam engedni az étellel, ha elkezdi, akkor vége a mókának, irány a fürdőszoba és jön a kéz-arc-és nyakmosás. A levest (és az életet is) nagykanállal eszi, a főételt meg villával. Inni rég pohárból iszik. Egész nagyfiú már. Vacsorára azért lájtosabb kaját kap, vagy valami párolt zöldség, vagy tejpép (próbálom ritkán, de heti 2 megvan sajnos), de kapott már melegszendvics-katonákat is. Amit még nem annyira akarok neki: -dió, mák -magok -csoki (ma mondjuk kapott egy kis csokitortát nagypapámtól-biztos szarul nézett ki a gyerek és megsajnálta a kis vézna déduncsit) -tejet csak kajában, de próbálom hanyagolni -tejföl, tejszín módjával -csapvizet is sokszor kapott már vészhelyzetben, de ha van rá mód, forraljuk -gomba (bár nem tudom, miért nem ajánlják) -cukorügyben szigorú vagyok, se teába, se kajába, nincs babapiskóta és nincs egy kis keksz, egy kis valami, ha csak lehet, szeretném elkerülni, amíg lehet. Azt hiszem ennyi. Minden mást evett már vagy eszik rendszeresen. Reggelire szopizik, tízórai gyümi, ebéd ld. fent, uzsi gyümi (esetleg joghurt v túrórudi), vacsi megint melegétel + szopizik. Inni csak víz, sétára szokott kapni meleg teát üresen, de főleg az apjától, én elfelejtem sajnos és csak vizet viszünk magunkkal. Eddig mindent megevett, amit kapott, néha persze vannak hisztik, de általában rájövök, hogy mi nem stimmelt, korrigálom a hibám és úgy megeszi. Az étvágyával tehát egyelőre nem sok gondunk van. A mai menüje pedig jókai bableves és baracklekváros rizskoch volt....say no more.

11 megjegyzés:

  1. Gratulaaaa!!!! Én is úgy jártam ,hogy egyszercsak azt vettem észre, hogy egyre kevesebb babáskaja készül és egyre inkább azt eszi ebédre amit mi is. Mennyivel egyszerűbb :DDD
    Én mondjuk szeretem a saját főztömet adni amiről tudom miből készült, de amúgy én szeretek főzni, úh nekem nem gond, h mindennap frisseket főzök.
    Ma is pl. a mi spenótunkból evett, Jandósak fokhagymázva, tejjel, liszttel. Én sem remegek már, hogy kicsi tejet is kap a spenótból. A cukor dologgal egyetértek, bár D kap Bahlsen ZOO kekszet. Ennyi a nasi. Meg néha kölesgolyó.


    A rántott húst hogy eszi 2 foggal? Dnek 4-gyel sem megy. Ő még inkább csak ételpárolóban párolt csirkehusit kap zöldségekkel

    VálaszTörlés
  2. Jandósak fokhagymázva = ez talán nem érthető... a Jandósan fokhagymázva azt jelentené, hogy rendesen fokhagymás :)

    VálaszTörlés
  3. Szederke:
    Főzök én neki eleget, mert azért nem mindennap olyan a menü, amit szeret=(ünk)
    Plusz vacsira is kell neki vmi, na meg ott a hétvége.
    Imádok főzni, de csak úgy tudok, ha 1. alszik, 2. apja benn játszik vele, de én utálok kivonulni a konyhába 1-másfél órára, szívesebben vagyok velük. Nem vagyok egy amerikai konyha-párti, de kisbabával sokkal praktikusabb lenne, de nálunk a lakás másik végében van a konyha... :(
    Rántott húst és minden mást szétrág ő az ínyével tök ügyesen!!
    Mi az a Bahlsen Zoo keksz??

    VálaszTörlés
  4. Ma pl francia hagymalevest és brassóit főztem a pasiknak. :)

    VálaszTörlés
  5. Váljék egészségére a sok finom étel. Jó étvágyat! :)

    VálaszTörlés
  6. Egészségetekre! :-)
    Irigy vagyok, bár mi is itt tartanánk!
    Gyakran látom magam előtt a spenótos videjót, Bobó igazán élvezettel ette, mit ette?....:-))
    Amerikai konyhánk van, én éppen olyanra vágyom, ami Nektek van, de igaz teljese mértékig: babával ez a praktikusabb!!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Ehun a zoo keksz.
    http://jandodorka.blog.hu/2010/01/13/javulok_4
    Előtte 700 ft-os Hipp gyerekkekszet vettünk, de férj munkanélküli=család bevétel nélkül, szóval nem fussa rá. Ha lenne munkája akkor is sokalnám.

    Nálunk olyan kicsi a lakás, hogy a konyha és nappali egyben van és bárhol állok látom Dorkát :-DDDD ez az egyetlen előnye a gyufaméretű lakásnak. :))))
    A másik, hogy mostanában, hogy Apa itthon kényszerdekkol bőven tud játszani, sétálni vele míg én finiket főzök. Ma Tikka Masalát csinálok:
    http://www.tutitippek.hu/blog/tikka-masala-csirke.php
    a KOTÁNYI Bombay Masala fűszerkeverékét használva.
    http://bolthely.hu/hazaviszi/id/06996_Kotanyi_Vilagjaro_-_Bombay_masala_indiai_fuszerkeverek_25g__i_ - ezerszer egyszerűbb így masalat készíteni! Próbáld egyszer ki!! Én azért D nek ebből még nem adok! :)

    VálaszTörlés
  8. ja, mazsis rizs illik hozzá és mango chutney. ez utóbbi most nem lesz :(

    VálaszTörlés
  9. Szeder, köszi!! imádom a currys/gyümölcsös kajákat, ázsiai boltból van egy csomó fűszerem is (tandori masala is :), majd megnézem a recit.
    Mazsolás rizs nálunk is nagy favorit ;)

    VálaszTörlés
  10. A legegyszerűbb, ha a fűszerkeverékes zacsi hátoldalán lévő receptet csinálod, cca 15 perc alatt megvolt az ebéd :)

    VálaszTörlés
  11. Hűha, Ti aztán jól belehúztatok! De jól csinálod, amint levágják a lábamról ezt a gipszet, én is főzök vagy eljárok az alattatok lévő étterembe kajáér' :-D

    VálaszTörlés

Mit szólsz?